Hribi.net
Hribi.net
Login
Login
User name:
Password:
Login
Not registered yet? Register now.
Forgot your password?
Mountain ranges / Julian Alps / Source of Soča / Koča pri izviru Soče - Source of Soča

Koča pri izviru Soče - Source of Soča

Print
Starting point: Koča pri izviru Soče (886 m)
Lat/Lon: 46,4093°N 13,7255°E
Time of walking: 15 min
Difficulty: difficult marked way
Altitude difference: 104 m
Altitude difference po putu: 110 m
Map: TNP 1:50.000
Recommended equipment (summer): helmet
Recommended equipment (winter): helmet, ice axe, crampons
Views: 62.641
 4 people like this post
Number of pictures: 25
Number of comments: 36
Access to the starting point:
From Kranjska Gora, drive over the Vršič pass towards Bovec or vice versa, but only as far as the 49th serpentine of the vršiška road (near the village of Trenta). Here, take a side road towards the source of the Soča River. After a short climb, the road quickly leads to the parking area in front of the cottage at the source of the Soča River.
Path description:
From the hut at the source of the Soča River, first cross the Soča River on the main road, then follow the signpost to the right into the forest. Quickly reach a bench and tables where you continue to the right and cross the Soca River over a small bridge to the right.
Continue along the river for a while, and at a higher level you will come to a crossroads with signposts. To the left is just a few metres to a lookout point, and to the right is a more challenging path to the source of the Soca. If you continue to the right, after a short steeper climb, the path leads to the first cable car. The path climbs steeply on rocky terrain and leads to an even more challenging part of the trail. Here the path also becomes exposed and crosses an almost vertical wall just above the river. After a short but quite challenging crossing, the path leads us to the source of the Soča River with the help of some ropes and a few staples.
zemljovid puta - Source of Soča
We recommend: trips from the same starting point, similar trips, panorama, Inscription book
Pictures:
Koča pri izviru Soče - Source of Soča1
Koča pri izviru Soče - Source of Soča2
Koča pri izviru Soče - Source of Soča3
Koča pri izviru Soče - Source of Soča4
Koča pri izviru Soče - Source of Soča5
Koča pri izviru Soče - Source of Soča6
Koča pri izviru Soče - Source of Soča7
Koča pri izviru Soče - Source of Soča8
Koča pri izviru Soče - Source of Soča9
Koča pri izviru Soče - Source of Soča10
Koča pri izviru Soče - Source of Soča11
Koča pri izviru Soče - Source of Soča12
Koča pri izviru Soče - Source of Soča13
Koča pri izviru Soče - Source of Soča14
Koča pri izviru Soče - Source of Soča15
Koča pri izviru Soče - Source of Soča16
Koča pri izviru Soče - Source of Soča17
Koča pri izviru Soče - Source of Soča18
Koča pri izviru Soče - Source of Soča19
Koča pri izviru Soče - Source of Soča20
Koča pri izviru Soče - Source of Soča21
Koča pri izviru Soče - Source of Soča22
Koča pri izviru Soče - Source of Soča23
Koča pri izviru Soče - Source of Soča24
Koča pri izviru Soče - Source of Soča25
Discussion about the trail Koča pri izviru Soče - Source of Soča
tomaž meglič3. 05. 2011
Z dvemi malimi otroki smo nič hudega sluteč šli pogledat ta izvir. Pot se začne zelo nedolžno, nadaljuje pa vedno bolj zahtevno.
Na koncu so zajle, pot pa gre v zadnjih metrih nad 20m previsom (predzadnja slika zgoraj).

Močno apeliram,da se spodaj jasno označi, da je pot na koncu zelo nevarna. Mi smo se obrnili šele ko smo se zavedel da po zajlah ne pridemo več naprej. Na še večjo grozo so se na koncu obračali tude druge družinice, ki niso vedele,da se je pod njimi odprl previs. Predstavljajte si bilo nas je skupaj (tistih nekej minut) cca 15 ljudi od nekje 2leti do starejših, ki smo tam obstali... Še 1x PROSIM - SPODAJ JASNO OZNAČITE,DA JE POT NA KONCU IZREDNO NEVARNA NI PRIMERNA ZA DRUŽINE Z OTROKI.

Hvala,
Tomaž,Andreja,Ajda (7let),Ema (2leti)!! eekeek
GregorC3. 05. 2011
Spodaj pri koči je tabla (vsaj bila je), na kateri jasno piše da gre za ZAHTEVNO pot, a jo žal večina ne upošteva. Sem že naletel na take, ki na koncu niso upali ne naprej in ne nazaj.
IgorZlodej3. 05. 2011
Na vsako turo se je potrebno ustrezno pripraviti, to pomeni, da se je potrebno predhodno seznaniti s potjo, literature je več kot dovolj, lahko pa se tudi kga vpraša, ki je tam že bil, še najbolje osebje v koči.
BACEK JON21. 08. 2011
Čeprav smo danes naredili isto napako kot se je pripetila sogovorniku(tomaž meglič),se vseeno moram strinjat z predhodnikoma.
Glede table pri koči pa ne vem,res pa da tudi pozoren nisem bil glede tega.Bili smo že na kar nekaj podobnih lokacijah(slapovih) in nas je glede zahtevnosti najbrž to malo zavedlo,kaj čmo je pa dobra šola za drugič in spoznanje da so lahko tudi take kratke turce za družinske pohode še kako nevarne,če se prej ustrezno ne pripraviš.
andrej7821. 08. 2011
Glede na to, da je hribi.net portal namenjen izključno za izmenjavo mnenj, informacij in opisu poti, kjer se jasno vidi, da gre za zahtevno pot, ta naslov ni pravi za tovrste prošnje.Predlagam, da se obrnete na pd ,ki ureja to pot in jih obvestite o tej problematiki. Nasplošno pa je znano, da dostop do izvira soče ni šala in ni primeren za družine z otroki pod 10 let.

lp
Irina21. 08. 2011
@tomaž meglič,
oprosti, ampak čisto pa ne razumem tvojega zapisa, oziroma razburjanja.
Stopili ste na gorsko stezo in, ker niste bil dovolj pozorni na okolico, ste se nenadoma znašli nad previsom. No, tako čisto nenadoma pa tudi ne prideš pred končni previs. Tudi sama pot se kar pne in pne, tako, da bi vama že to moralo dati misliti, da verjetno niste na stezici v parku.
Mimogrede, dveletna deklica je že "nedolžni" del poti težko premagovala, če je niste kar nosili, ker so stope zanjo previsoke.
Niso krive pomanjkljive oznake, ampak največkrat naša površnost in neznanje.

Vse dobro vam želim na viših prihodnjih poteh.
http://www.sidarta.si/izletnistvo/druzinski-izletniski-vodnik.html
http://www.sidarta.si/izletnistvo/z-otroki-v-gore/list0.html
urbancek22. 08. 2011
plezalne pasove in komplete, pa bo...mežikanje
seinfeld22. 08. 2011
Smo opravili ta izlet 18.8., s štirimi otroci(dva odrasla), najmlajša dva še ne 6 let. 11 in 9 letnika sta previsni del opravila brez problema, na mlajša dva pa smo malo bolj popazili. Ni bilo večjih težav, je pa pomembna prava obutev. Nisem mogel verjeti očem, ljudje hodijo do izvira, v coklih in japonkah. Po mojem mnenju niti superge niso dovolj, na nogah morajo biti pravi planiniski čevlji. Največjo težavo predstavlja gneča in srečevanje ljudi na klinih. Je pa zelo prijeten izlet. Priporočam še sprehod po gozdu, do kekčeve domačije.
tomaž meglič22. 08. 2011
Pozdrav vsam. Priznam nismo bili pripravljeni za tako zahteven zaključek poti. Kar je mene presenetilo tisti dan, da je večina obiskovalcev naredila isto napako.

Zdej tisti, ki je tukaj pameten lahko vsakemu posebej, ki se bo dol prestrašen vračal,(takih je očitno tam vsak dan nekaj) pove da je spodaj tabla na kateri piše, da gre za zahtevno planinsko pot ?!

In kaj bo s tem dosegel. Veliko manj oz. nič v primerjavi s tem, če bi tja namestili bolj očitno rdečo tablo, na kateri bi pisalo, da je nadaljevanje poti izredno zahtevno oz. smrtno nevarno.

Apeliram na boljše oznake preden se tak kaki družini ali kakemu tujcu kaj naredi.

LP,
Tomaž
tomaž meglič22. 08. 2011
@seinfeld. Previsni del (cca 30m pred izvirom) ima na desni strani zajlo na levi pa nezavarovan previs globok cca 15-20m - glej sliko:
[img>http://www.shrani.si/f/1W/tF/1AUzdkLl/02052011502.jpg[/img>

http://www.shrani.si/f/1W/tF/1AUzdkLl/02052011502.jpg

Kako si lahko 4 otroke skoz spravil s tem da si na na dva mlajša od 6 let mal popazil brez, da bi rizkiral ne vem. Dejstvo je, da bi ta pot morala biti zaprta za otroke, ne pa da je spodaj tabla, da gre za zahtevno pot, pol pa družine prečkajo ta greben pa mislijo, da bo vse v redu, če malo popazijo.
Scabiosa20. 03. 2012
Ko je malo vode, se izpostavljenemu delu z zajlami na koncu izognemo tako, da gremo spodaj po strugi. Z lesenega mostička sestopimo do struge in brez problema pridemo po skalah do izvira. Tako gremo zmeraj z otroci.
VanSims22. 04. 2012
No, bil sem tudi sam tam in dejansko ni nobene oznake(april 2012), ki bi označevala da gre za zahtevno pot. Še posebej ker v sezoni tam prevladujejo gorniški 'plebejci', ki jim oznaka 'klicaj v trikotničku' na smerokazu pomeni toliko kot meni kitajska črka.

Ni treba seveda oznak da gre za 'smrtno nevarno' pot kot je nekdo predlagal temveč zgolj, da je 'zahtevna'.

B222. 04. 2012
Van Simis, oposti... Moje mnenje je, da je izvir reke Soče izletniška in ne planinska točka in naj bo zato pot do izvira urejena za izletnike - ali naj je ne bo! To bi bila prava rešitev... Dokler bodo pri izviru (koči) Soče parkirali avtobusi z izletniki bo vedno tako kot je... Pot do izvira je zahtevna planinska pot in ni za vsakogar, kar dokazujejo (smrtne!) nesreče... Kočo in dostopno (zavarovano zahtevno planinsko)pot do izvira Soče upravlja in vzdržuje PD Jesenice... Kaj je zahtevna pot pa izletnikom res ne vem kdo bo pojasnil - mogoče oborožen stražar...
Kita7. 05. 2012

Kakšne bedarije se pa vi tu gor mente jst ko to berem sn skor iz kavča padu... V Ljubljani čez tromostovje potegnte zajlo pa napište zahtevna pot pa poslikite pa bo spet tema za bedarije premlevat...
dogna8. 05. 2012
Opozoril ni nikoli preveč, zato mislim, da so oznake pomankljive. Marsikateri sprehajalec nima pojma kaj ga čaka na koncu.Kita, te poti pa res ne moreš primerjati s tromostovjem.Ogromno ljudi nima prav nobenih gorniških izkušenj in jih je na nevarnost pač potrebno opozoriti,še posebej če je ta pot v dolini.
Varen korak želim.
strelec19548. 05. 2012
Kolikor vem je na tej poti bilo že kar precej nesreč.Ni vsak izletnik sposoben to pot prehoditi brez težav.Res bi bilo treba to pot malce bolj zavarovati.Tudi napis zahtevna pot ne pomeni kaj dosti tistemu ki se na planinske poti ne spozna.
Vsem,tistim ki pa mislite,da "hribi net" berejo samo tisti ki redno zahajajo v gore in se spoznajo na vse težavnostne stopnje "ferat"
in plezarije pa naj kdaj pomislijo da so tudi oni pred časom spraševali kaj pomeni I,II,III v skali ali pa lestvica težavnosti A , B ,D E, F in še bi lahko naštevali marsikaj.Dokler bo ta stran obstajala verjamem da bodo vedno vprašnja kako do Kredarice, Triglava itd. saj ta stran temu namenjena.
Če je marsikomu pot do izvira "mačji kašelj" je dokazano da nekaterim to ni ker so pot končali na nosilih.
lp Marjannasmeh
tanja30710. 05. 2012
Ta problem se največkrat pojavi tam ,kjer se je zelo enostavno pripeljati z avtom.Izletnik se pripelje do koče,kjer fino pomalca,potem pa-ah,ker sem že tu-skoči še na vrh.In tako na izviru Soče srečuješ tresoče starčke in vreščeče otroke v sandalčkih ali celo japonkah.Da sploh ne govorim o Mangrtu,tam šele vidiš čuda...Mislim, da bi moralo biti na takih mestih boljše obveščanje o poti ali pa gorske kontrole,s tem bi ohranili kakšno življenje in predvsem ne izpostavljali GRS,ki ima že tako preveč dela s takimi in drugačnimi adrenalinci...
Kita10. 05. 2012
Tisti ki ga res zanima kam se bo podal bo stvar zagotovo prej preučil ali se posvetoval pri nekom,ki je tam že bil,če pa izletniki ne znajo brat ali ne poznajo svojih mej in sposobnosti so si pa sami kriv,da se spuščajo v nekaj neznanega. A,B,C,D,E,F te ocene za težavnost ferat imajo avstrijci... ta izvir Soče pa doseže mogoče polovični A...

VanSims11. 05. 2012
@kita:

A/B je ocena za to 'ferato' na klettersteig.de

Kljub vsemu ne bi bilo odveč kako jasno opozorilo o zahtevnem karakterju poti.

Saj na cestah bi tudi lahko ukinili vse semaforje pa stop znake pa znake 'nimaš prednosti' in bi veljali zgolj pravilo srečanja in desno pravilo. Pa stavim, da se bo sedaj marsikdo(ki ima vozniško) vprašal vsaj za eno od teh pravil: kaj pa to sploh je?

Ukinemo lahko opozorila pred izvozi iz AC o napačni smeri vožnje in tvegamo še več primerov 'Maček', ukinemo skoraj vse trikotne opozorilne znake. Dalje ukinemo vse rampe in svetlobna opozorila pri železniških prehodih, saj je Andrejev križ vendar dovolj jasno opozorilo,...

Tako bi bilo po tvoje. V tujini pa na cestah dodajajo še kup 'nepotrebnih' opozoril kot npr. znak 50 za omejitev v naselju, čeprav se to razume, razna svetlobna opozorila kot dodatek uradnim znakom, migajoče talne lučke pred prehodi za pešce, mehanizme, ki predirajo gume željnim voziti v nasprotni smeri po avtocesti,...

In tudi pri planinskih poteh poleg uradnih znakov A, B, C,...klicajev, trikotničkov, barv,... največkrat piše še dodatno pisno opozorilo: "Sentiero Atrezzato', "Nur für geübte!",... Vse to po tvojem mnenju nepotrebno...
Kita11. 05. 2012
klettersteig.de najbolj nerealna stran kar se označevanja težavnosti tiče, vsaka pot, ki jo par metrov spremlja zajla še ni ferata... Pri nas je pravih ferat kar dosti sam tole pa res ni ferata....
heinz11. 05. 2012
fero, ferum =železo. ferata -pot (ali njen del) opremljena z jeklenimi varovali, napredovali.
Kako se pravilno poimenuje tisto opičje obešanje po zaljah pa ne vem.
Kita12. 05. 2012
Brihtn si ko čebela... Opičje obešanje je za tiste,ki ob zajli na steni ne najdejo oprimkov ali šalc po domače... Drugače pa do obešanja po zajli pride kjer so gladke plošče in gre na trenje tam se je res treba včasih dobesedno vlečt po zajli... Drugače pa plezanje ferat temelji na tem da je zajla namenjena zgolj za samovarovanje in da se čim bolj trudiš iskati naravne oprimke v steni... Tudi za plezanje ferat obstajajo pravila in tehnika ni to samo opičje obešanje!!!
heinz12. 05. 2012
Kita, vse si razložil/a. (drugač imajo pa tudi majmuni odlično tehniko)..
Kokta18. 06. 2012
Na kažipotu je označena kot Zelo zahtevna pot (trikotnik s klicajem), pred vstopom v varovani del. Obvezna primerna obutev! Pot je zelo dobro varovana.
katty31. 07. 2012
Pot so pred tednom dni prenavljali. Je v odličnem stanju-jeklenice res tam, kjer so najbolj potrebne, še najbolj pa pridejo prav v zadnji steni tik pred izviromnasmeh. Strinjam se, da tisti trikotnik pred napisom Izvir Soče laikom ne pomeni nič, tako da bi bilo smotrno postaviti kak napis ob koči, da gre za nevarno in izpostavljeno pot. Sicer pa, vsaj po zanesljivih informacijah, je spet prišlo do nesrečeeek. Ja, dokler ni folk seznanjem s tem, da gre za neobičajno izletniško pot, potem se bodo nesreče kar vrstile... Stanje, kar se obutve tiče, se sicer vidno izboljšujevelik nasmeh.
Je pa izvir te smaragdne reke neprecenljiv in vreden obiskanasmeh.
fpetel128. 08. 2013
Pot ni nekaj posebnega - kot vsaka druga zahtevna pot. Jeklenica je povsod - otrok mora biti pa seveda zadosti velik in izkušen. Tako, da za predšolske otroke ni - razen, če zna uporabljat samovarovalni komplet oz. če ga varuješ. Obutev na ZAHTEVNIH in praviloma tudi LAHKIH planinskih so pa planinski čevlji.
fpetel128. 08. 2013
Se pa seveda strinjam - in kar bi bilo prav, bi lahko na začetek napisali, da gre za izpostavljeno zavarovano planinsko pot, da je le ta spolzka in kot taka zelo nevarna za zdrs. Pomaga tudi, če napišejo, da hodiš na lastno odgovornost.nasmeh
Hribolazec811. 08. 2017
Js pa tako pravim, hvala bogu da ne morajo povsod turisti poleg, kakšno smetišče bi šele bilo da bi prišli ker ne spoštujejo narave, kjerkolk imajo smeti v rokah jih odvržejo brez pomisleka mežikanje
karibu22. 08. 2018
Včeraj pri izviru Soče mrgolelo turistov.
Kljub vsem opozorilom (na smerokazih je trikotnik in klicaj, tudi dodatna tabla o potrebni opremi na zelo zahtevni poti) lezejo obiskovalci do izvira v japonkih, papučah, balerinkah, supergah, ... Pravilna obutev je bolj izjema kot pa pravilo.
Me je pa presenetila zahtevnost poti do izvira. Pot vsekakor ni lahka!
Srečno pot in lep pozdrav!
trdi15. 06. 2019
Zadnjih 30m izza ovinka je zelo zahtevna pot tu ni nobene dileme. Poleg vsega so kamni še zelo zlizani. Vmes na poti, kjer je odcep za razgledišče, je pravilno postavljena tabla, da gre za zelo zahtevno pot primerno za izkušene pohodnike in narisan trikotnik s klicajem. Sam bi dodal, da bi, ne glede na začudene poglede turistov, priporočil še čelado in svk. Tu bi morali popraviti iz zahtevne v zelo zahtevno pot. No sem pa videl, da turisti v teviskah in supergah prilezejo čez prvo zajlo do ovinka potem pa samo debelo pogledajo in se obrnejo...
anazala20. 08. 2019
Se strinjam. Pot je zelo zahtevna. Seveda je ni več, kot za 5 minut, pa vseeno je dovolj za kakšen zdrs, strah, vrtoglavico. Navezi bi bilo pametno, čelada tudi, pa čeprav kdo oči obrne do neba. eek
Majmr11. 08. 2021 16:14:46
Pri odcepu za razgledališče in izvir je tabla na kateri piše za izvir Zelo zahtevna pot
jure-r17. 08. 2022 18:55:17
Koča pri izviru Soče je letos zaprta zaradi prenove. Vprašal bi, ali je žig SPP kje zunaj koče, v bližini?
Hvala za odgovore.
jaz17. 08. 2022 20:47:14
Skrinjica in žig sta zunaj na levi strani preden zaviješ čez most, ne moreš zgrešiti. Lp!
jure-r18. 08. 2022 07:19:31
@jaz, najlepša hvala za odgovor. Varen korak nasmeh
Majdag15. 09. 2022 09:36:30
12.9. sva s sestro začeli od 49. ovinka. Sezonski avtobus še do konca septembra vozi čez Vršič. Ob pol dvanajstih odpelje iz Kranjske Gore in pelje nazaj od 49. ovinka deset čez 16.00. Časa dovolj za ogled izvira Soče. Začetni del je običajna gorska pot. V nadaljevanju pa so zajle in stop v skalah je malo. Tudi srečevanje tam ni možno. Večina jih pristopi do izvira po balvanih. Se da, spustiš se iz poti do skal. Je pa oznaka zelo zahtevna pot in kasneje na kamnu še klicaj v trikotniku. Kočo obnavljajo, težko bo do naslednje sezone obnova končana. Kratka pa luštna pot, nama v veselje. Slike so v blogu. Srečno!nasmeh


https://jelenkamenmajdag.blogspot.com/2022/09/izvir-reke-soce.html
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Terms of use, Cookies