Šembije - Vrh

Starting point: Šembije (597 m)
Lat/Lon: 45,6039°N 14,2314°E
Recommended equipment (winter):
Views: 4.045
 1 person likes this post
Access to the starting point:
a) Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Postojna in cesti naprej sledimo v smeri Pivke, Reke in Ilirske Bistrice. V naselju Pivka zapustimo glavno cesto, ki pelje proti Ilirska Bistrica in z vožnjo nadaljujemo proti Knežaku. Le malo za Knežak, pridemo do vasi Šembije, kjer sredi vasi zavijemo desno proti bližnji cerkvi. Nekoliko naprej od cerkve se vas konča, mi pa z vožnjo nadaljujemo po makadamski cesti, po kateri se zložno vzpnemo do manjšega križišča v bližini starih bunkerjev. Parkiramo v bližini na primernem mestu ob cesti.
b) Zapeljemo se v Ilirska Bistrica, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Knežaku. Še preden prispemo v Šembije, pa zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo levo proti vasi Podtabor. Na začetku Podtabor prispemo na križišče večih cest, mi pa izberemo najbolj desno (skrajno desno dvorišče bližnje hiše) ter se po njej za kratek čas strmo vzpnemo. Ko se cesta položi, bomo na levi strani zagledali stare bunkerje, na desni pa manjši betonski križ, še nekaj metrov naprej pa se nahaja manjše križišče. Parkiramo nekje v bližini na primernem mestu ob cesti.
Path description:
Z izhodišča se usmerimo na stransko makadamsko cesto, ki se prične zložno vzpenjati proti severozahodu, le ta pa se hitro spremeni v širok cart track. Že po nekaj 10 m, se cart track razcepi na dva dela, mi pa izberemo levega, ki nas hitro pripelje nad zgornji rob prepadnih pečin. Z roba se nam odpre lep pogled na vas Podtabor, ki je skoraj navpično pod nami ter v daljavo proti Brkinom. Med nadaljnjim vzponom lahko ob poti opazimo celo kakšno staro ter obledelo markacijo, kar pa je prej redkost kot pravilo. Nekoliko višje nas pot vodi skozi nekaj redkih pasov grmičevja, nato pa postopoma preide na prostrana travnata pobočja. Tu pot zavije nekoliko v desno in nas pripelje do manjšega prevala (preval med vrhovoma Bezgovica 738 m in Vrh 777 m).
Na manjšem prevalu cart track zavije nekoliko v levo ter se prične zložno spuščati, mi pa ga ravno na tem mestu zapustimo in pot nadaljujemo desno po lepo vidni, a še naprej nemarkirani stezici. Pot nadaljujemo po precej zložni poti, po kateri se ob pogledu na Snežnik sprehodimo do bližnjega travnatega cart track. Cart track, ki se prehodno nekoliko strmeje vzpne ter se višje spremeni v lepo sledljivo stezico, nas čez prostrane travnike hitro pripelje do kovinskega droga, kjer se povsem položi. Od droga sledi le še nekaj 10 korakov hoje in razgledna pot nas pripelje do betonskega kamna na vrhu Vrh.
zemljovid puta - Vrh
We recommend: trips from the same starting point, similar trips, panorama
Šembije - Vrh1
Šembije - Vrh27
Discussion about the trail Šembije - Vrh
bizgo937. 03. 2021
Kot domačin se na Vrh vzpnem precej pogosto. Opozoril bi, da za izlet iz dotične točke blizu izhodišča ne zagledamo starih bunkerjev (ti se nahajajo na slemenu Volovje rebri) - verjetno ste mislili na vodni zbiralnik in podzemno shrambo enega od lastnikov parcel.nasmeh
Poleg opisane poti priporočam še dve poti na Vrh.
Ena gre skozi Krivico (lepo označeno na geopediji) in je malce bolj razgibana in preči tudi dva pašnika. Vrnete se lahko po zgoraj opisani poti in se ustavite še na vrhu Bezgovica/Merejski vrh (738 m) od kjer je krasen pogled na Brkine in Čičarijo (predvsem je lepo ob sončnem zahodu).
Druga pot, ki je še najbolj slikovita, vendar jo je malce težje najti pa je iz Podtabora, kjer boste hodili po cesti pod veličastno Podtaborsko steno, kakšnih 200 m po izhodu iz tunela pa boste zavili desno na slabo vidno potko proti Uršji luknji (ta se nahaja le kakšnih 100 m iz poti). Tukaj se bo treba malce povzpeti skozi skale (potrebno je malo pazljivosti in predvsem imeti primerno obutev). Nato boste prišli na Brkinski rob ter se skozi cerov gozdiček priključili na zgoraj opisano pot.
Poleg zgoraj opisanih razgledov se iz Vrha ob lepem vremenu vidi celo del Kvarnerskega zaliva s Cresom v odzadju, na SZ pa tudi Dolomite.
Zelo lepi in slikoviti izletki po kraški pokrajini!