Hribi.netSlovenski splet
uporabnik: geslo:  avtoprijava
English Hrvatski Seznam gora Iskanje izletov
gorovja / Julijske AlpeVrh nad Peski / Dom v Lepeni - Vrh nad Peski

Dom v Lepeni - Vrh nad Peski (čez Prag)

Izhodišče: Dom v Lepeni (700 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,3037°N / 13,6814°E
Cilj: Vrh nad Peski (2176 m)
Ime poti: čez Prag
Število slik: 80
Število komentarjev: 4
Dostop do izhodišča:

Med Trento in Bovcem se pri vasi Soča odcepi cesta v Lepeno. Tej cesti, ki je v celoti asfaltirana sledimo do parkirišča pri domu v Lepeni.

Opis poti:

Od doma dr. Klementa Juga v Lepeni nadaljujemo po široki markirani poti v smeri Krnskih jezer. Široka in ne preveč strma pot pa se po nekaj minutah hoje razcepi na dva dela. Leva, ki je nekoliko bolj strma je običajna, desna položnejša in nekoliko daljša pa je primerna za majhne otroke in starejše. Obe poti se do zgornje postaje žičnice večinoma vzpenjata skozi gozd in se na poti nekajkrat križata. Od zgornje postaje tovorne žičnice nadaljujemo po isti poti, ki se zložno vzpenja po široki transportni cesti, ki nas hitro pripelje do merjenja višine snega (vsako leto aprila). Od tu naprej se cesta začne spuščati in nas mimo odcepa za Veliko Babo hitro pripelje na naslednje razpotje, kjer zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo navzdol po peš poti, ki nas v nekaj minutah pripelje do doma pri Krnskih jezerih (če nadaljujemo po cesti obidemo planinski dom).
Zložna pot pa nas po nadaljnjih nekaj minutah pripelje do bisera Krnskega pogorja. Pred seboj namreč zagledamo Krnsko jezero in ob njem vabljive travnike za počitek. Markirana pot nas nato vodi po levi strani jezera ob vznožju melišča Malega Šmohorja. Na drugi strani jezera se pot obrne rahlo v levo in se nato vzpne po nekoliko bolj strmem pobočju, kjer se nam nekoliko višje priključi nemarkirana (zgornja) pot, ki v prečnem vzponu preči melišča nad Krnskim jezerom (ta pot je nekoliko krajša, a izpostavljena padajočemu kamenju). Pot nato zavije nekoliko desno in nas pripelje na obsežne nanose hudourniškega proda, ki se končajo na planini na Polju.
Ob čudovitih pogledih na okoliške vrhove prečimo travnato planino na Polju (na desni strani, nekoliko stran od markirane poti bomo opazili lovsko kočo) in se za njo pričnemo vzpenjati po manjši dolinici. Pot se nato nekoliko bolj vzpne in nas kmalu pripelje na neoznačeno razpotje. Markirana pot, ki vodi proti Krnski škrbini tu zavije desno, mi pa nadaljujemo naravnost po neoznačeni poti, ki nas v zmernem vzponu pripelje do prevala Prag, kjer ponovno stopimo na markirano pot.
Na Pragu, kjer je označeno razpotje, nadaljujemo levo v smeri koče na planini Razor (desno Batognica in Krn, naravnost navzdol jezero v Lužnici) po poti, ki preči pobočja Vrha nad Peski. Po približno 10 minutah prečenja melišč pod Vrhom na Peski, bomo prišli na manjše razpotje, kjer nadaljujemo levi v smeri "V. Peski". Pot naprej se v nekaj minutah vzpne na manjše travnato sedelce, nato pa se nadaljuje po vse bolj razgledni in občasno tudi kar precej strmi poti. Tej razgledni in razmeroma strmi poti, nato sledimo vse do Vrha nad Peski, le tega pa dosežemo po nekaj minutah nadaljnje hoje.
Dom v Lepeni - Krnsko jezero 2:15, Krnsko jezero - Vrh nad Peski 2:30.

zemljevid poti
Ob poti: Dom pri Krnskih jezerih (1385m), Krnsko jezero (1391m), Planina na Polju (1530m), Prag (2068m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem, izleti z istim ciljem
Dodaj v:    facebook    Twitter    myspace    Digg    delicious    reddit
Slike:
Dom v Lepeni - vrh_nad_peski1 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski2 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski3 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski4 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski5 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski6 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski7 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski8 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski9 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski10 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski11 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski12 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski13 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski14 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski15 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski16 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski17 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski18 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski19 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski20 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski21 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski22 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski23 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski24 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski25 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski26 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski27 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski28 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski29 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski30 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski31 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski32 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski33 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski34 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski35 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski36 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski37 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski38 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski39 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski40 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski41 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski42 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski43 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski44 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski45 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski46 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski47 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski48 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski49 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski50 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski51 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski52 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski53 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski54 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski55 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski56 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski57 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski58 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski59 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski60 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski61 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski62 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski63 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski64 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski65 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski66 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski67 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski68 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski69 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski70 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski71 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski72 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski73 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski74 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski75 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski76 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski77 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski78 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski79 Dom v Lepeni - vrh_nad_peski80
Video:
Vrh nad Peski, 25.2.2018 - Na vrhu na mrzlo februarsko nedeljo, pri -20º C in okrepljenem S vetru
Diskusija o izletu Dom v Lepeni - Vrh nad Peski (čez Prag)
peterhaf
18.2.2009
Imam vprašanje. Je pot pretežka za to, da bi vzel s seboj psa (je vajen gora)?
lepenatka
26.6.2018
Vprašanje za poznavalce teh koncevnasmeh. A obstaja kak prehod iz Vrha nad Peski na Mali in naprej na Veliki Šmohor?

Regina
mirank
26.6.2018
Seveda, saj je prav tam potekala 1.linija AO fronte, pa tudi sicer je pobočje dokaj enostavno prehodno. Z Vrha nad peski je še najbolje sestopiti na s v plitko dolinico, od tam se rahlo povzpneš na Velike peske. Ta naluknjani vršič kopaste oblike zapustiš v sev smeri in če si pazljiva opaziš sledi predhodnikov-stezico v smeri proti Šmohorjema. Vse je tako lepo pregledno da ne moreš falit, seveda če ni meglemežikanje
lepenatka
Super. Hvala, miranknasmeh.
Ob prvem stabilnem vikendu pridem za 2 dni in obhodim nekaj vršacev okoli jezeranasmeh

Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Geslo:
Avtoprijava:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati