Hribi.netSlovenski splet
uporabnik: geslo:  avtoprijava
English Hrvatski Seznam gora Iskanje izletov
gorovja / Julijske AlpeTolminski Kuk / Koča pri Savici - Tolminski Kuk

Koča pri Savici - Tolminski Kuk (mimo Doma na Komni in čez Škrbino)

Izhodišče: Koča pri Savici (653 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,2896°N / 13,8022°E
Cilj: Tolminski Kuk (2085 m)
Ime poti: mimo Doma na Komni in čez Škrbino
Čas hoje: 6 h 45 min
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: ni podatka
Število slik: 112
Število komentarjev: 1
Dostop do izhodišča:

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Z vožnjo nadaljujemo proti Bohinjskemu jezeru (Ribčev laz), pri katerem pridemo na križišče, kjer nadaljujemo naravnost po levi (južni) strani jezera v smeri Ukanca in slapa Savica. Tej vse bolj ozki cesti, nato sledimo do velikega parkirišča pri Koči Savica. Parkirišče je plačljivo.

Opis poti:

S parkirišča se usmerimo na široko pešpot v smeri slapu Savica in Doma na Komni. Že po krajšem zložnem vzponu nas pot pripelje na označeno razpotje, kjer se v desno odcepi turistična pot proti slapu Savica, mi pa nadaljujemo rahlo levo oz. naravnost po široki poti v smeri Komne. Pot naprej se še kratek čas vzpenja ob Savici, nato pa nas pripelje na prvo od označenih 48 serpentin. Po poldrugi uri zmernega vzpona skozi gozd, nas pot pripelje do omenjene 48 serpentine, s katere se nam odpre lep razgled na Bohinjsko jezero. Tu pot zavije nekoliko v desno in preide v dolino imenovano Pekel, kjer se nekaj časa zložno vzpenja, nato pa zavije v desno in se ponovno nekoliko strmeje vzpne. Že po nekaj 10 korakih pot ponovno zavije levo in se naprej vzpenja vzporedno z dolino. Naprej zložna do zmerno strma pot, postopoma preide v bolj redek gozd, iz katerega že kmalu vidimo Dom na Komni. Pot naprej nas vodi mimo manjše umetno narejene jame, višje pa tudi mimo naravnega brezna, ki je ograjeno, da kateri od pohodnikov-ic ne pade vanj. Naprej se pot nekoliko bolj vzpne in nas po nekaj korakih nadaljnje hoje pripelje do razpotja, kjer se v desno odcepi pot k Črnemu jezeru.
Nadaljujemo naravnost po široki poti (mulatjeri), ki nas le malo višje pripelje na naslednje razpotje. Ponovno nadaljujemo levo (desno Koča pri Triglavskih jezerih) po poti, ki se še nekoliko strmeje vzpne in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do Doma na Komni.
Od doma nadaljujemo levo v smeri planine Govnjač, Vogla in Mahavščka (desno Bogatinsko sedlo in Krn) po poti, ki se že kmalu za kočo začne strmeje spuščati. Pot se kmalu položi in nas po dobrih 5 minutah od Doma na Komni pripelje na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri planine Govnjač in Vogla (na omenjenem razpotju lahko nadaljujemo tudi naravnost po nekoliko krajši, a na dele precej zaraščeni poti, ki seka planino Govnjač). Pot naprej poteka po stari vojaški mulatjeri in se z izjemo nekaj kratkih vzponov, spušča. Po približno 30 minutah hoje od Doma na Komni, pa pridemo do informativne table na omenjeni planini.
S planine Govnjač nadaljujemo ostro levo v smeri Vogla (naravnost Mahavšček, desno Koča pod Bogatinom) ter pot nadaljujemo po široki stezi, ki se zložno vzpenja proti vzhodu. Sledi kratek spust, nato pa pot prične prečiti zmerno strma in z ruševjem porasla pobočja nad pašniki predela imenovanega Krošnja. Tu se nam z leve priključi že prej omenjena ter približno 15 minut krajša pot od Doma na Komni, mi pa nadaljujemo naravnost ter se prečno vzpnemo na sedelce med vrhovoma Mohor in Pleše. Tu prečimo pašno ograjo in zapustimo planoto Spodnja Komna. Pot naprej preide na vzhodna pobočja vrha Mohor, nam pa se s poti, ki se nekaj časa zmerno spušča, odpre lep pogled na Bohinjsko jezero in Ski hotel na Voglu. Ko se spust konča, pot zavije nekoliko desno ter se prične vzpenjati skozi pas grmičevja. Višje se pobočje položi, grmičevje pa zamenja ruševje, steza pa zavije rahlo v levo. Sledi nekaj minut lahkotne hoje po poti, ki nas mimo nekaj kraških brezen in razpok, pripelje do planine za Migovcem, katero prepoznamo po stari opuščeni karavli, večjemu travniku in slabše razvidnemu razpotju, kjer se nam z leve priključi nemarkirana stezica iz Ukanške Suhe oz. Ukanca.
S planine nadaljujemo naravnost po markirani poti proti Voglu. Pot se po prehodnem nekajmetrskem spustu prične vzpenjati in nas pripelje na označeno razpotje, kjer zapustimo pot, ki vodi proti Voglu. Tu nadaljujemo desno v smeri Koče na planini Razor, po poti, ki se prične prečno vzpenjati proti desni. Po krajšem prečenju nas pot vodi mimo manjše dolinice, kjer stopimo s pobočij Bohinjskega Migovca na bolj kamnita pobočja Vrha nad Škrbino. Tu pot zavije nekoliko desno ter nas čez manjše grobo melišče pripelje do manjše grape, za katero stopimo v zelo kratek pas ruševja. Nad ruševjem se pot za kratek čas strmo vzpne, nato pa se položi in preči strmo melišče proti desni (ta del je običajno v zgodnjem poletju še pod snegom, zato so takrat obvezne dereze in cepin). Pot naprej po levi strani obide manjšo konto, v kateri se preko celega leta zadrži sneg. Na drugi strani konte se pot prične strmo vzpenjati proti Škrbini, katero dosežemo po približno 15 minutah nadaljnjega vzpona.
Ko stopimo na Škrbino, se nam odpre lep pogled na primorsko stran, mi pa na razpotju nadaljujemo desno v smeri Kuka (levo Vrh nad Škrbino, naravnost navzdol Koča na planini razor). Pot naprej se prične prečno vzpenjati čez strme plošče, nato pa se tako pot, kot tudi pobočje nekoliko položita. Pot naprej preide pod krajšo steno Vrha Kont, nato pa se prične zložno spuščati čez občasno bolj strmo melišče. Pot naprej po primorski strani preči še Podrto goro in Mali vrh, nato pa se vrne na glavni greben Spodnjih Bohinjskih gora, katerega pa doseže ravno na sedelcu med Malim vrhom in Zelenim vrhom. Od tu nadaljujemo v isti smeri, le da pot s pobočij preide na mestoma izpostavljen greben. Markirani poti, ki se občasno kar strmo vzpne, nato ob vse lepših razgledih, sledimo vse do travnatega Zelenega vrha.
Z Zelenega vrha se spustimo po markirani poti, ki se prične strmeje spuščati proti zahodu. Pobočje po katerem se spuščamo se hitro zoži in pot nas pripelje na ozek ter nekoliko izpostavljen greben. Tu se pot položi, mi pa hitro dosežemo sedelce, s katerega se pričnemo vzpenjati proti Tolminskemu Kuku. Nad sedelcem nas čaka kratek strm vzpon, nato pa pot preide na greben, po in ob katerem se vzpenjamo do najvišjega vrha Spodnjih Bohinjskih gora.

zemljevid poti
Ob poti: Dom na Komni (1520m), Planina Govnjač (1480m), Planina za Migovcem (1600m), Škrbina (1910m), Zeleni vrh (2052m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Podrta gora (15 min)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem, izleti z istim ciljem
Dodaj v:    facebook    Twitter    myspace    Digg    delicious    reddit
Slike:
Koča pri Savici - tolminski_kuk1 Koča pri Savici - tolminski_kuk2 Koča pri Savici - tolminski_kuk3 Koča pri Savici - tolminski_kuk4 Koča pri Savici - tolminski_kuk5 Koča pri Savici - tolminski_kuk6 Koča pri Savici - tolminski_kuk7 Koča pri Savici - tolminski_kuk8 Koča pri Savici - tolminski_kuk9 Koča pri Savici - tolminski_kuk10 Koča pri Savici - tolminski_kuk11 Koča pri Savici - tolminski_kuk12 Koča pri Savici - tolminski_kuk13 Koča pri Savici - tolminski_kuk14 Koča pri Savici - tolminski_kuk15 Koča pri Savici - tolminski_kuk16 Koča pri Savici - tolminski_kuk17 Koča pri Savici - tolminski_kuk18 Koča pri Savici - tolminski_kuk19 Koča pri Savici - tolminski_kuk20 Koča pri Savici - tolminski_kuk21 Koča pri Savici - tolminski_kuk22 Koča pri Savici - tolminski_kuk23 Koča pri Savici - tolminski_kuk24 Koča pri Savici - tolminski_kuk25 Koča pri Savici - tolminski_kuk26 Koča pri Savici - tolminski_kuk27 Koča pri Savici - tolminski_kuk28 Koča pri Savici - tolminski_kuk29 Koča pri Savici - tolminski_kuk30 Koča pri Savici - tolminski_kuk31 Koča pri Savici - tolminski_kuk32 Koča pri Savici - tolminski_kuk33 Koča pri Savici - tolminski_kuk34 Koča pri Savici - tolminski_kuk35 Koča pri Savici - tolminski_kuk36 Koča pri Savici - tolminski_kuk37 Koča pri Savici - tolminski_kuk38 Koča pri Savici - tolminski_kuk39 Koča pri Savici - tolminski_kuk40 Koča pri Savici - tolminski_kuk41 Koča pri Savici - tolminski_kuk42 Koča pri Savici - tolminski_kuk43 Koča pri Savici - tolminski_kuk44 Koča pri Savici - tolminski_kuk45 Koča pri Savici - tolminski_kuk46 Koča pri Savici - tolminski_kuk47 Koča pri Savici - tolminski_kuk48 Koča pri Savici - tolminski_kuk49 Koča pri Savici - tolminski_kuk50 Koča pri Savici - tolminski_kuk51 Koča pri Savici - tolminski_kuk52 Koča pri Savici - tolminski_kuk53 Koča pri Savici - tolminski_kuk54 Koča pri Savici - tolminski_kuk55 Koča pri Savici - tolminski_kuk56 Koča pri Savici - tolminski_kuk57 Koča pri Savici - tolminski_kuk58 Koča pri Savici - tolminski_kuk59 Koča pri Savici - tolminski_kuk60 Koča pri Savici - tolminski_kuk61 Koča pri Savici - tolminski_kuk62 Koča pri Savici - tolminski_kuk63 Koča pri Savici - tolminski_kuk64 Koča pri Savici - tolminski_kuk65 Koča pri Savici - tolminski_kuk66 Koča pri Savici - tolminski_kuk67 Koča pri Savici - tolminski_kuk68 Koča pri Savici - tolminski_kuk69 Koča pri Savici - tolminski_kuk70 Koča pri Savici - tolminski_kuk71 Koča pri Savici - tolminski_kuk72 Koča pri Savici - tolminski_kuk73 Koča pri Savici - tolminski_kuk74 Koča pri Savici - tolminski_kuk75 Koča pri Savici - tolminski_kuk76 Koča pri Savici - tolminski_kuk77 Koča pri Savici - tolminski_kuk78 Koča pri Savici - tolminski_kuk79 Koča pri Savici - tolminski_kuk80 Koča pri Savici - tolminski_kuk81 Koča pri Savici - tolminski_kuk82 Koča pri Savici - tolminski_kuk83 Koča pri Savici - tolminski_kuk84 Koča pri Savici - tolminski_kuk85 Koča pri Savici - tolminski_kuk86 Koča pri Savici - tolminski_kuk87 Koča pri Savici - tolminski_kuk88 Koča pri Savici - tolminski_kuk89 Koča pri Savici - tolminski_kuk90 Koča pri Savici - tolminski_kuk91 Koča pri Savici - tolminski_kuk92 Koča pri Savici - tolminski_kuk93 Koča pri Savici - tolminski_kuk94 Koča pri Savici - tolminski_kuk95 Koča pri Savici - tolminski_kuk96 Koča pri Savici - tolminski_kuk97 Koča pri Savici - tolminski_kuk98 Koča pri Savici - tolminski_kuk99 Koča pri Savici - tolminski_kuk100 Koča pri Savici - tolminski_kuk101 Koča pri Savici - tolminski_kuk102 Koča pri Savici - tolminski_kuk103 Koča pri Savici - tolminski_kuk104 Koča pri Savici - tolminski_kuk105 Koča pri Savici - tolminski_kuk106 Koča pri Savici - tolminski_kuk107 Koča pri Savici - tolminski_kuk108 Koča pri Savici - tolminski_kuk109 Koča pri Savici - tolminski_kuk110 Koča pri Savici - tolminski_kuk111 Koča pri Savici - tolminski_kuk112
Diskusija o izletu Koča pri Savici - Tolminski Kuk (mimo Doma na Komni in čez Škrbino)
FrancB
7.8.2013
Prosim za informacijo
Načrtujem krožno turo na Tolminski Kuk čez Vrh Planje in povratek čez Škrbino.
Zanima me, ali je prehodna pot podelektričnim vodom označenim na zemljevidu
Štajerci iščemo bližnjice pri povratku, ker imamo še kar nekaj poti do doma.
Planinski pozdrav
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Geslo:
Avtoprijava:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati