Hribi.netSlovenski splet
English Hrvatski Seznam gora Iskanje izletov
gorovja / Kamniško Savinjske AlpeKalški greben / Kokra (Roblek) - Kalški greben

Kokra (Roblek) - Kalški greben

Izhodišče: Kokra (Roblek) (906 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,3167°N / 14,5134°E
Cilj: Kalški greben (2224 m)
Ime poti: -
Čas hoje: 3 h 55 min
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: ni podatka
Višinska razlika: 1318 m
Višinska razlika po poti: 1318 m
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
Ogledov: 2080
Ocena: 1 glasov
Število slik: 68
Število komentarjev: 0
Dostop do izhodišča:

a) Zapeljemo se v Preddvor oz. do naselja Tupaliče, ki se nahaja ob glavni cesti Kranj - Zgornje Jezersko, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Jezerskega. Ko že prispemo v naselje Kokra, pa pri oznaki ceste med 10,5 km in 10 km zavijemo desno navzdol proti Spodnji Kokri (ob križišču so tudi planinske oznake). Naprej se peljemo po ozki asfaltirani cesti, ki poteka med cerkvijo na desni in reko Kokro na levi. Cesta se nato začne vzpenjati, mi pa ji v križiščih sledimo v smeri kmetije Roblek. Večinoma asfaltna cesta nas višje pripelje do kmetije Roblek, kjer parkiramo na primernem mestu.
b) Z Jezerskega se peljemo proti Preddvoru, pri oznaki ceste med 10 km in 10,5 km pa zavijemo levo navzdol proti Spodnji Kokri (ob križišču so tudi planinske oznake). Naprej se peljemo po ozki asfaltirani cesti, ki poteka med cerkvijo na desni in reko Kokro na levi. Cesta se nato začne vzpenjati, mi pa ji v križiščih sledimo v smeri kmetije Roblek. Večinoma asfaltna cesta nas višje pripelje do kmetije Roblek, kjer parkiramo na primernem mestu.

Opis poti:

Z izhodišča nadaljujemo po cesti, ki po desni strani obide kmetijo, nato pa prečimo še pašno ograjo. Zložna cesta nas nato vodi preko pašnika, od koder se nam odpirajo lepi razgledi predvsem proti goram nad desnim bregom reke Kokre. Na drugi strani pašnika gre cesta v gozd in se spremeni v kolovoz. Že takoj, ko kolovoz preide v gozd se nam z desne priključi markirana pot iz doline, mi pa pot nadaljujemo po sprva še dokaj zložnem kolovozu. Po nekaj minutah prispemo v Grdo dolino, kjer kolovoz zavije nekoliko levo, mi pa tu nadaljujemo rahlo desno, na markirano pešpot, ki se prične strmeje vzpenjati skozi gozd. V nadaljevanju se kar precej strmo vzpenjamo, pot pa nas vodi po predelu imenovanem Roblekov kot. Višje nas pot pripelje ob hudourniški graben, katerega malo naprej tudi prečimo. Na drugi stran hudournika se deloma po meliščih vse bolj približujemo stenam Krvavca, kjer pot postane izpostavljena padajočemu kamenju. V nadaljevanju se Roblekov kot oži, tako da nas pot postopoma vodi proti skalnemu skoku Lojtra. Dobro zavarovana, večinoma tudi razmeroma široka pot nas nato vodi preko omenjenega prehoda, kjer je tudi rastišče planike in zoisove zvončice. Sledi še nekaj minut precej strmega vzpona, nato pa se pot postopoma položi. Ko se pot še dodatno položi, se razredči tudi gozd in pot nas pripelje na spodnji del planine Dolga njiva. Po prijetni travnati preprogi hitro prispemo do razpotja, kjer se nam z desne priključi pot s Krvavca, mi pa nadaljujemo naravnost do bližnje starejše pastirske koče in še nekoliko naprej do novejše koče.
Nad kočo, ob robu ruševja, poiščemo nadaljevanje steze, ki se nadaljuje nekoliko desno. Hitro prispemo v manjšo dolinico, po kateri se najprej zložno, nato pa zmerno vzpenjamo. Iz dolinice hitro preidemo na krušljivo pobočje, katerega prečno proti desni prečimo. Za prehodom, ki tehnično ni zahteven, pot preide v niz manjših travnatih dolinic, obdanimi z ruševjem. Sledi še nekaj minut rahlega vzpona in pot nas pripelje do razpotja na Škrbini, od koder se nam odpre lep pogled na osrednje Grintovce.
Tu nadaljujemo levo v smeri Kalškega grebena in Cojzove koče po poti, ki nas že po nekaj nadaljnjih korakih pripelje na naslednje razpotje. Nadaljujemo rahlo levo (desno Kalška gora in Cojzova koča) po poti, ki se začne rahlo vzpenjati po vse bolj razglednih pobočjih. Prijetna pot, ki pa zna biti sredi dneva zelo vroča nas sprva vodi v bližini manjšega grebena, nato pa se postopoma obrne nekoliko bolj v levo in nas iz rušja pripelje na čudovite travnike, na katerih bomo našli različne vrste cvetja. Široko pobočje po katerem hodimo se nato zoži, travnike pa postopoma zamenjajo skale. Višje nas pot pripelje na razgleden glavni greben, kateremu nato sledimo do vrha, ki je pogosto poln ovčjih iztrebkov.
Roblek - Dolga njiva 2:10, Dolga njiva - Škrbina 30 minut, Škrbina - Kalški greben 1:15.

zemljevid poti
Ob poti: Planina Dolga njiva (Krvavec) (1688m), Škrbina (1871m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem, izleti z istim ciljem
Dodaj v:    facebook    Twitter    myspace    Digg    delicious    reddit
Kokra (Roblek) - kalski_greben66
Kokra (Roblek) - kalski_greben67
Kokra (Roblek) - kalski_greben68
Diskusija o izletu Kokra (Roblek) - Kalški greben ()
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Geslo:
Avtoprijava:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati