Hribi.netSlovenski splet
Registracija Navodila
uporabnik: geslo:  avtoprijava
English Hrvatski Seznam gora Iskanje izletov
gorovja / Julijske AlpeVeliki Draški vrh / Uskovnica (Razpotje) - Veliki Draški vrh

Uskovnica (Razpotje) - Veliki Draški vrh (čez planino Spodnji Tosc)

Izhodišče: Uskovnica (Razpotje) (1215 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,3267°N / 13,9107°E
Cilj: Veliki Draški vrh (2243 m)
Ime poti: čez planino Spodnji Tosc
Čas hoje: 4 h 15 min
Zahtevnost: zahtevna označena pot, delno zahtevna neoznačena pot
Zahtevnost smučanja: bolj zahtevno
Višinska razlika: 1028 m
Višinska razlika po poti: 1200 m
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
Ogledov: 8733
Ocena: 1 glasov
Število slik: 64
Število komentarjev: 2
Dostop do izhodišča:

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo proti Bledu. Na Bledu pa nas pri semaforju oznake za Pokljuko usmerijo desno. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo opuščenega smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki (veliko parkirišče, vojašnica in strelišče). Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Uskovnice (desno planina Konjščica). Od tu se peljemo še dobrih 500 m do križišča nad Uskovnico, kjer v neposredni bližini le tega parkiramo.

Opis poti:

Od križišča ob katerem smo parkirali, nadaljujemo po za javni promet zaprti gozdni cesti, ki se začne strmeje spuščati proti soteski potoka Ribnici. Po krajšem spustu pridemo do omenjene soteske, preko katere vodi širok avtomobilski most. Cesta se za mostom položi in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje iz gozda na prostrane travnike Uskovnice.
Tu se sprehodimo do bližnje kapelice, nato pa pot nadaljujemo rahlo desno po cesti, ki poteka tik ob omenjeni kapelici (levo koča na Uskovnici, desno planina Konjščica). Precej položna cesta nas naprej vodi čez obsežne travnike Uskovnice, nato pa nas pripelje ob rob gozda, kjer se le ta začne spreminjati v sprva širok kolovoz. Kolovoz, ki se naprej prične zmerno vzpenjati ima nekaj razpotij, mi pa mu sledimo v smeri Vodnikovega doma in Triglava. Višje se kolovoz, ki večji del poteka skozi gozd spremeni v peš pot, le ta pa nas hitro pripelje do prijetnega studenčka. Pri studenčku nadaljujemo naravnost (desno lovska koča) in vzpon nadaljujemo po zložni poti, ki nas nekoliko naprej pripelje na strma pobočja. Že kmalu za tem, ko smo prispeli do strmih pobočij, so nam pri prehodu preko strme grape v pomoč varovala. Pot naprej se nadaljuje po razmeroma strmih in predvsem v mokrem za zdrs nevarnih pobočjih. Med prečenjem strmih pobočij, se pot večkrat za krajši čas strmo vzpne in nato spet spusti. V zadnjem delu prečenja prekoračimo nekaj zelo strmih grap, preko katerih vodi mestoma povsem uničena pot (velika nevarnost zdrsa). Prečenje se konča pri večjem hudourniku (običajno studenček) za katerim stopimo v mehkejši svet trav.
Sledi nekaj minut lahkotne hoje in pot nas pripelje do opuščene planine Spodnji Tosc. Pot naprej se prične zmerno vzpenjati in nas že kmalu pripelje na manjše razpotje, kjer nadaljujemo ostro desno (naravnost stara, deloma opuščena pot) po lepo sledljivi poti. Pot naprej se prične vse strmeje vzpenjati in nas iz pasa redkega gozda hitro pripelje med rušje, kjer se le ta začne obračati vse bolj v levo. Pot se kmalu položi in iz rušja nas pripelje na travnata pobočje, preko katerih se v nekaj minutah nadaljnje hoje povzpnemo do poti Pokljuka - Triglav.
Omenjeni poti sledimo v desno, le ta pa nas že po nekaj korakih pripelje do mesta, kjer se v levo odcepi pot na Tosc. Nadaljujemo naravnost po prijetni prečni poti, ki s pobočij Tosca postopoma preide na pobočja Velikega Draškega vrha. Razgledna pot, pa nas čez čas pripelje ob vznožje studorskega prevala, kjer se le ta za kratek čas strmeje vzpne. Po 5 minutah vzpona stopimo na Studorski preval, kjer je označeno razpotje.
S Studorskega prevala nadaljujemo ostro levo (levo Srenjski preval, naravnost Pokljuka, desno Ablanca)) po sprva zložni poti, ki se vzpenja skozi pas rušja. Nekoliko naprej pot zavije v levo in se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Po nekaj minutah nadaljnje hoje nas pot pripelje pod kratek, a precej strm skalnat skok, katerega "premagamo" z nekaj malega pomoči rok (predvsem za ravnotežje). Skalnat skok je poleg nevarnosti zdrsa, izpostavljen tudi padajočemu kamenju (previdno!). Višje se pot položi in preide na zelo razgleden in tehnično večinoma nezahteven greben. Pot, s katere se nam odpirajo lepi razgledi na Spodnje Bohinjske in tudi ostale bohinjske gore, pa se malo pod vrhom ponovno prične strmeje vzpenjati. Pot naprej se vzpne čez kratko in strmo kamnito pobočje, nato pa se položi in nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na razgleden vrh.
Izhodišče - Studorski preval 3:15. Studorski preval - Veliki Draški vrh 1:00.

zemljevid poti
Ob poti: Kapelica na Uskovnici (1180m), Planina Spodnji Tosc (1675m), Studorski preval (1892m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem, izleti z istim ciljem
Dodaj v:    facebook    Twitter    myspace    Digg    delicious    reddit
Slike:
Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh1 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh2 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh3 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh4 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh5 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh6 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh7 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh8 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh9 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh10 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh11 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh12 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh13 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh14 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh15 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh16 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh17 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh18 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh19 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh20 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh21 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh22 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh23 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh24 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh25 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh26 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh27 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh28 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh29 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh30 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh31 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh32 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh33 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh34 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh35 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh36 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh37 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh38 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh39 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh40 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh41 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh42 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh43 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh44 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh45 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh46 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh47 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh48 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh49 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh50 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh51 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh52 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh53 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh54 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh55 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh56 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh57 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh58 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh59 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh60 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh61 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh62 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh63 Uskovnica (Razpotje) - veliki_draski_vrh64
Diskusija o izletu Uskovnica (Razpotje) - Veliki Draški vrh (čez planino Spodnji Tosc)
EUGEN
10.9.2009
Letos avgusta bil na vrhu z psičko.
Krasen razgled.Izlet ki ga priporočam.
Fulcrum
18.8.2013
Pred kratkim sem bil na VDV z Uskovnice, vendar ne po poti, ki je tu opisana (Uskovnica-planina Konjščica-Na jezercu-Studorski preval-VDV). Za pot smo porabili slabe 4 ure, pri čemer je imel najmlajši član naše "ekipe" 5 let.
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Geslo:
Avtoprijava:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati