Hribi.netSlovenski splet
Registracija Navodila
uporabnik: geslo:  avtoprijava
English Hrvatski Seznam gora Iskanje izletov
gorovja / Julijske AlpeVrh Snežne konte / Uskovnica (Razpotje) - Vrh Snežne konte

Uskovnica (Razpotje) - Vrh Snežne konte (čez planino Spodnji Tosc)

Izhodišče: Uskovnica (Razpotje) (1215 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,3267°N / 13,9107°E
Cilj: Vrh Snežne konte (2342 m)
Ime poti: čez planino Spodnji Tosc
Čas hoje: 5 h 15 min
Zahtevnost: zahtevna označena pot, lahko brezpotje
Zahtevnost smučanja: ni podatka
Višinska razlika: 1127 m
Višinska razlika po poti: 1350 m
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, čelada
Ogledov: 330
Ocena: 1 glasov
Število slik: 89
Število komentarjev: 1
Dostop do izhodišča:

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo proti Bledu. Na Bledu pa nas pri semaforju oznake za Pokljuko usmerijo desno. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo opuščenega smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki (veliko parkirišče, vojašnica in strelišče). Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri Uskovnice (desno planina Konjščica). Od tu se peljemo še dobrih 500m do parkirišča nad Uskovnico. Ta predel se imenuje Razpotje.

Opis poti:

Od križišča ob katerem smo parkirali, nadaljujemo po za javni promet zaprti gozdni cesti, ki se začne strmeje spuščati proti soteski potoka Ribnici. Po krajšem spustu pridemo do omenjene soteske, preko katere vodi širok avtomobilski most. Cesta se za mostom položi in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje iz gozda na prostrane travnike Uskovnice.
Tu se sprehodimo do bližnje kapelice, nato pa pot nadaljujemo rahlo desno po cesti, ki poteka tik ob omenjeni kapelici (levo koča na Uskovnici, desno planina Konjščica). Precej položna cesta nas naprej vodi čez obsežne travnike Uskovnice, nato pa nas pripelje ob rob gozda, kjer se le ta začne spreminjati v sprva širok kolovoz. Kolovoz, ki se naprej prične zmerno vzpenjati ima nekaj razpotij, mi pa mu sledimo v smeri Vodnikovega doma in Triglava. Višje se kolovoz, ki večji del poteka skozi gozd spremeni v peš pot, le ta pa nas hitro pripelje do prijetnega studenčka. Pri studenčku nadaljujemo naravnost (desno lovska koča) in vzpon nadaljujemo po zložni poti, ki nas nekoliko naprej pripelje na strma pobočja. Že kmalu za tem, ko smo prispeli do strmih pobočij, so nam pri prehodu preko strme grape v pomoč varovala. Pot naprej se nadaljuje po razmeroma strmih in predvsem v mokrem za zdrs nevarnih pobočjih. Med prečenjem strmih pobočij, se pot večkrat za krajši čas strmo vzpne in nato spet spusti. V zadnjem delu prečenja prekoračimo nekaj zelo strmih grap, preko katerih vodi mestoma povsem uničena pot (velika nevarnost zdrsa). Prečenje se konča pri večjem hudourniku (običajno studenček) za katerim stopimo v mehkejši svet trav.
Sledi nekaj minut lahkotne hoje in pot nas pripelje do opuščene planine Spodnji Tosc. Pot naprej se prične zmerno vzpenjati in nas že kmalu pripelje na manjše razpotje, kjer nadaljujemo ostro desno (naravnost stara, deloma opuščena pot) po lepo sledljivi poti. Pot naprej se prične vse strmeje vzpenjati in nas iz pasa redkega gozda hitro pripelje med rušje, kjer se le ta začne obračati vse bolj v levo. Pot se kmalu položi in iz rušja nas pripelje na travnata pobočje, preko katerih se v nekaj minutah nadaljnje hoje povzpnemo do poti Pokljuka - Triglav, kjer zavijemo levo.
Pot naprej preči južna pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda, nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma na Velem polju.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas višje pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala, le tega pa dosežemo po krajšem spustu.
S Konjskega prevala nadaljujemo naravnost v smeri Kredarice (levo Planika, desno Krma) po poti, ki nas že po nekaj korakih pripelje na naslednje razpotje, kjer pa nadaljujemo rahlo levo (rahlo desno Staničev dom). Pot naprej se prečno vzpenja, pri tem pa preči večje število manjših grap, katerih pa prečenje ni zahtevno. Nekoliko naprej pot s pomočjo varoval preči nekaj tehnično zahtevnih mest. Za tem se nam z desne priključi pot iz doline Krma, le nekaj metrov naprej pa pridemo na naslednje razpotje. Nadaljujemo desno (levo Planika) po zmerno strmi poti, ki nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na neizrazit greben, ki povezuje Vrh Snežne konte s Kredarico.
Le nekaj 10 metrov preden stopimo na omenjeni greben, pa zapustimo markirano pot, ki vodi na Kredarico in nadaljujemo desno, po lažjem brezpotnem svetu. "Pot" naprej se najprej rahlo spusti na manjše sedelce, nato pa se začne vzpenjati po vedno ožjem grebenu. Omenjenemu grebenu nato sledimo vse do Vrha Snežne konte, le tega pa dosežemo po nekaj minutah nadaljnje hoje.
Izhodišče - Vodnikov dom 3:30, Vodnikov dom - Konjsko sedlo 35 minut, Konjsko sedlo - Vrh Snežne konte 1:10.

zemljevid poti
Ob poti: Kapelica na Uskovnici (1180m), Planina Spodnji Tosc (1675m), Vodnikov dom na Velem polju (1817m), Konjsko sedlo (2020m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem, izleti z istim ciljem
Dodaj v:    facebook    Twitter    myspace    Digg    delicious    reddit
Slike:
Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte1 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte2 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte3 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte4 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte5 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte6 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte7 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte8 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte9 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte10 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte11 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte12 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte13 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte14 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte15 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte16 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte17 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte18 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte19 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte20 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte21 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte22 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte23 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte24 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte25 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte26 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte27 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte28 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte29 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte30 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte31 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte32 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte33 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte34 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte35 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte36 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte37 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte38 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte39 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte40 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte41 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte42 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte43 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte44 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte45 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte46 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte47 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte48 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte49 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte50 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte51 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte52 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte53 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte54 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte55 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte56 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte57 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte58 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte59 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte60 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte61 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte62 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte63 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte64 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte65 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte66 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte67 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte68 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte69 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte70 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte71 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte72 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte73 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte74 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte75 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte76 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte77 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte78 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte79 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte80 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte81 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte82 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte83 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte84 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte85 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte86 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte87 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte88 Uskovnica (Razpotje) - vrh_snezne_konte89
Diskusija o izletu Uskovnica (Razpotje) - Vrh Snežne konte (čez planino Spodnji Tosc)
velkavrh
12.8.2017
Po tej poti s planine Uskovnica sem lani prvič šel gor in dol, ko sem šel samo do Vodnikovega doma. Tej poti se reče čez Čiprje.V bistvu sem iskal opuščeno planino Trstje, ki je nekako nasproti Mecesnove glave-1715m-na levi strani poti, če gremo proti Vodnikovemu domu.Žal se je že popolnoma zarastla in jo nisem našel.Niti nisem videl ruševin opuščene planine Spodnji Tosc.Kako leto nazaj so bile ruševine stanov s Studorskega prevala še vidne.Tudi ta planina se je popolnoma zarastla.Obe planini Tosc sta že več kot sto let zapuščene.
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Geslo:
Avtoprijava:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati