Mountain ranges / Julian Alps / Poljanski vrh / Pod Luknjo - Poljanski vrh

Pod Luknjo - Poljanski vrh

Starting point: Pod Luknjo (950 m)
Lat/Lon: 46,2488°N 13,9145°E
Time of walking: 3 h 30 min
Difficulty: partly demanding marked way, easy pathless terrain
Altitude difference po putu: 1100 m
Map: TNP 1:50.000
Recommended equipment (summer):
Recommended equipment (winter): ice axe, crampons
Views: 3.523
 1 person likes this post
Access to the starting point:
Z avtoceste Ljubljana - Jesenica se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Iz Bohinjska Bistrica nadaljujemo levo v smeri Tolmin in Soriške mountain pasture. Kmalu pa bomo ob cesti opazili oznake za Črna prst desno, vendar mi nadaljujemo naravnost. Le malo pozneje pa pridemo do križišča, kjer nas smerokaz usmeri desno proti vasi Ravne. Usmerimo se na to cesto, ki nas pripelje do konca vasi, kjer se konča asfalt. Naprej nadaljujemo po makadamski cesti, ki nas pelje mimo bivšega doma dr. Janeza Mencingerja (danes zasebna hiša). Tej cesti nato sledimo še približno 4km do mesta, kjer se nam z desne strani priključi slabša gozdna cesta (v bližini je lovska opazovalnica, številni cart tracks in planinska oznaka za Črna prst).
Parkiramo na enem od več manjših parkirišč ob cesti, a tako da ne oviramo gozdarskega dela (spravilo lesa).
Path description:
Zaradi gozdarskih del in posledično številnih traktorskih vlak je začetek poti razmeroma težko najti. Med lovsko opazovalnico in planinsko tablo za Črna prst so trije večji cart tracks, ki se s ceste usmerijo levo navzgor (smer našega prihoda). Izberemo "prvega" torej tistega, ki je najbližji lovski opazovalnici (planinska tabla za Črna prst pa nas usmeri na "zadnji" cart track, vendar, če se bomo usmerili v smeri te table bomo hitro zašli).

Torej če smo se odločili za vzpon po "prvem" cart track bomo že po nekaj minutah vzpona opazili markacije (pot pride prečno od "zadnjega" cart track in je povsem zaraščena). Široki traktorski logging trail nato sledimo nekoliko proti levi, a le do mesta, kjer nas markacije usmerijo desno na nekoliko ožji cart track. Naprej je orientacija bistveno lažja, saj se konča labirint kolovozov. Z občasno nekoliko bolj strme poti pa se kmalu levo odcepi označena pot proti Orožnovi koči.
Nadaljujemo naravnost po cart track, ki nas višje pripelje v manjšo dolinico po kateri se povzpnemo do gozdne ceste (do sem potrebujemo približno 30 minut). Ko stopimo na cesto nadaljujemo nekaj korakov v levo, nato pa nas planinska tabla za Črna prst usmeri desno v gozd, kjer se začne strmo vzpenjati. Pot nekoliko višje preči zaraščeno jaso (praprot in malinovje) in se nato vrne v gozd, kjer se nadaljuje vse do mountain pasture Osredki.

S mountain pasture na kateri se nahajata dve manjši leseni koči (ena je preurejena v bivak) nadaljujemo po levi strani napajalne mlake, po slabše vidni poti, ki se začne zmerno vzpenjati med grmičevjem in posameznimi drevesi. Še naprej slabo vidna pot, ki pa je dobro markirana nas višje pripelje na nekoliko večji travnik ob robu katerega opazimo naslednjo mlako. Pot se nato vse strmeje vzpenja in se počasi obrača proti levi. Na vrhu vzpona stopimo na manjši preval, za katerim pot zavije desno in se prečno vzpne. Sledi še nekaj minut vzpona po pobočju poraslim z dwarf pines in pot nas pripelje na glavni greben Spodnjih Bohinjskih gora.

Z grebena od koder se nam odpre lep razgled proti jugu, nadaljujemo desno v smeri proti Voglu (levo Črna prst 10 minut). Pot naprej postane zahtevnejša saj s pomočjo jeklenic, večinoma pa brez le teh preči zelo strma travnata pobočja, ki so nevarna za zdrs. Pot se nato nekoliko položi in nas pripelje na sedlo Vrata (1721m). Pot se nato grebenu ponovno umakne na levo in se za tem prečno vzpne čez naslednje strmo pobočje. Da pot ni povsem lahka nas opozori spominska plošča. Strmina pobočij nato postopoma popusti in pot se ponovno približa glavnemu grebenu (tu se lahko v 15 minutah povzpnemo na Četrt - lahko brezpotje).
Nadaljujemo po razglednem, večinoma s travo poraslem grebenu (proti zahodu), ki se zložno vzpenja proti Konjski vrh, katerega pot obide po levi strani. Za tem se pot rahlo spusti in nas pripelje do neizrazitega sedelca med Konjskim in Poljanskim vrhom.
Na tem neizrazitem sedelcu zapustimo markirano pot in se po lažjem brezpotju v 10 minutah povzpnemo na s travo poraščen Poljanski vrh.
V megli bomo težko našli pravi vrh.
Izhodišče - mountain pasture Osredki 1:15, mountain pasture Osredki - Poljanski vrh 2:15
zemljovid puta - Poljanski vrh
On the way: Planina Osredki (1400m), Vrata (1721m)
We recommend: trips from the same starting point, similar trips, panorama