Forums / Hrvaška / Velebit / Velika in Mala Paklenica

Velika in Mala Paklenica

LidijaJesih3. 09. 2012 20:43:14
Vikend je tokrat minil v spoznavanju gora naših južnih sosedov. Paklenica, sicer plezalni raj, je primerna tudi za pohodnike, res pa je, da bi bilo boljše izbrati kakšen mesec kasneje, zaradi temperatur. En dan smo sicer posvetili morju, saj se v gore zaradi dežja ni dalo, smo pa zato naredili prvi dan lep sprehajalni spoznavni izlet po Veliki Paklenici, en dan pa pohod iz Male v Veliko Paklenico. Vmes smo se povzpeli še na razgledni Anića kuk, na katerega vodi južna markirana pot, njegove stene pa previsno padajo v Veliko Paklenico in so alpinistični poligon. V množici apartmajev nastanitve ni težko najdi, mi smo stanovali v Selinah, sosednjem naselju Starigrada, čisto ob plaži. Izven sezone so cene prijaznejše, pa še fige so zrele vsepovsod. Vstop v Nacionalni park se plača, za vikend je najboljša opcija tridnevna karta, ki stane 100 kun, enodnevna je 50. So pa natančni in se boste mimo vhoda težko pretihotapili. Tudi znotraj parka ste lahko deležni kontrole. Sam kanjon Velike Paklenice je urejen s sprehajalno potjo, ob njej je videti marsikaj, odcepi za vrhove so dobro označeni. Mi smo se prvi dan popoldan povzpeli do planisnkega doma Paklenica, dobri dve uri hoda od vstopa, za kaj več ni bilo časa. Glavna tura pa nam je bil pohod skozi Malo Paklenico (vhoda sta različna), po slikovitem kanjonu, kjer je plezanje prepovedano, proti Veliki Paklenici. Pot se na vrhu spremeni v zelenice, sam vrh Anića kuka pa je kljub skromni višini 712 prava gora, vršni del pa prijetno poplezavanje po prav zanimivih trdnih in ostrih škrapljah. Hodili smo dobrih sedem ur, edina pomanjkljivost ture pa je bila vročina in sopara, zato je dobro del senčni sestop v Veliko Paklenico. Za informacije smo uporabili vodniček o Paklenici, ki je izšel pri Planinskem vestniku, zemljevid in jezikjezik. In prav gotovo nas bo Paklenica še videla. Lepo je bilo, tako in drugače.nasmeh
Velika in Mala Paklenica Vhod v Veliko Paklenico. Tu se parkirišče konča, že po nekaj metrih ste pri plezališčih1
Velika in Mala Paklenica oznake so vsepovsod, lepo vidne2
Velika in Mala Paklenica oskrba domov na klasični način3
Velika in Mala Paklenica Kraj imenovan Lugarnica. Počivališče ob poti4
Velika in Mala Paklenica proti zatrepu, zadaj se kažejo vrhovi5
Velika in Mala Paklenica Planinski dom Paklenica, možno je prenočevanje, a ne za velike skupine6
Velika in Mala Paklenica Stena Aniće kuka, impozantna je7
Velika in Mala Paklenica okus po gorah nekje na sredi med vhodom in planinskim domom. Tu je tudi izvir vode8
Velika in Mala Paklenica plezališča so polna, vsepovsod kdo visi v steni9
Velika in Mala Paklenica ni da ni, stop izklesan in okrašen18
Velika in Mala Paklenica tudi na tanki skali se da stat19
Velika in Mala Paklenica jama Kapljarka, notri je tudi voda20
Velika in Mala Paklenica po sklacah, strugi in balvanih proti Veliki Paklenici21
Velika in Mala Paklenica svojevrstna žičnica, ki služi prehodu čez strugo, kadar je tu voda22
Velika in Mala Paklenica kraj imenovan Njive Lekine, kjer vzpon popusti in pridemo na travnike23
Velika in Mala Paklenica Bojin kuk, vzpon je zamočilo vreme. Pa drugič, vabilo je odprto24
Velika in Mala Paklenica smerokaz, precej skrit v Jurlinah, opuščenem naselju25
Matjaz_654. 09. 2012 06:13:40
tudi jaz sem bil iz male v veliko paklenico 1. maja ... je res lepo mežikanje
Wine12. 09. 2012 22:58:26
Lidija, drugič pa greben Vaganski vrh-Sveto brdo, čudovita tura mežikanje
LidijaJesih5. 05. 2013 19:45:00
Lanska Paklenica je pustila dober vtis, zato je bilo že lani odločeno, da jo raziščemo še nekoliko bolj natančno. Po poizvedovanju,branju in kompliciranju se odločimo, da bo odločitev padla na kraju samem. Iz prvotnega možnega plana, da obiščemo Vaganski vrh in Sveto brdo, kot je že lani namignil Wine, smo program nekoliko "znižali". Tako smo obiskali tri različne vrhove, vse v Narodnem parku Paklenica. Prvi dan po vožnji in nastanitvi nekoliko krajša pot na Bojin kuk, z začetkom na Velikom Rujnu. Drugi dan smo se lotili iskanja (in bili celo uspešni) ferate na Anića kuk, ki sicer ni nikjer vrisana, je pa v zgornjem delu markirana. Namenjena je alpinistom za spust in temu primerno opremljena (ne preveč turistična je). Z Anića kuka smo se po robu kanjona nato odpravili do Planinskega doma Paklenica in krožno nazaj po sameme kanjonu do izhodišča, tretji dan pa smo si za cilj izbrali Vidakov kuk, na drugi strani kanjona in obisk združili z ogledom podzemne jame Manita peć. Proti večeru pa smo se zapeljali še obujat moje mladostne spomine na Povljano na Pag. Za raziskovanje nam je služil vodniček Paklenica, ki ga je priložnostno izdal Planinski vestnik. Podatki so kar v pomoč, le vzpon na Vidakov kuk je bolj slabo opisan. Na splošno so oznake slabše kot pri nas, prav pride zemljevid, pa vsakič je seveda lažje, ko veš, kje si. No, lani smo rekli, da gremo prvega maja, da ne bo tako vroče. Verjemite, bilo je zeloooo vroče, do 30 je v tistem kamnu segrelo včeraj, v senci. Snega po Vaganjskem vrhu in Svetem brdu praktično ni bilo več, skupinica, ki smo jo srečali je povedala, da so ga na tej poti le nekajkrat prečili. Tridnevna vstopnina za nacionalni park je 100€, petdnevna je 150, prenočišče pa tudi najdete za okoli 10€. Seveda so bila plezališča zelo polna, in tam je kaj početi. No, še kar čaka tura Vaganski vrh-Sveto brdo, pa Tuline grede in Crnopac so padli v oči, pa še kaj. A potem, ko se shladi.velik nasmeh
Plezalec v steni Anića kuka1
na prejšnji sliki čarovnica tu orgle24
pa še okus morja, kopajo se že tudi25
dprapr6. 05. 2013 09:26:04
Na 17. sliki levo je Anića kuk. Tudi na 20. sliki.
Se pa strinjam, da so ti kraji pravi balzam za prvomajske praznike.
Zebdi6. 05. 2013 09:36:37
Em, vstopnina je verjetno 100 kun in ne 100 evrov nasmeh
LidijaJesih6. 05. 2013 11:02:25
Res bi bila malo huda 100€ ja... V kunah je, vhod v Manito peć pa še dodatno 20 kun. So pa vsi zelo prijazni in postrežejo z marsikatero informacijo.
Wine6. 05. 2013 11:54:18
100 ćuna..preveč jezen
garmont6. 05. 2013 12:15:17
PZS ima z HPZ sklenjen bilateralni dogovor, kar je pri meni lani pomenilo, da sem za 3 dnevni vstop v NP Vlebit plačal 30 kun.Je pa bilo plačilo stvar pogajanj.mežikanje
Lp
ben6. 05. 2013 13:15:36
Mi se letos nismo pogajal za popust, ker smo bili lani kategorično zavrnjeni jezen
stankoju28. 04. 2015 17:08:47
Podaljšani vikend smo izkoristili za obisk kanjona Paklenice in planin okrog nje.Prvi dan vhod v Veliko Paklenico - Manita peč in ogled jame - Zoljin kuk 847m - Vidakov kuk 845m - Tomiči - Paklenica. Drugi dan vhod Velika Paklenica - Anića kuk po strmi poti - Jurline - Anića luka - vhod Paklenice.Uživali smo v spremljanju plezalcev, ki imajo tukaj svoj raj pa tudi mi smo prišli na svoj račun.Že sedaj smo delali plane za naslednji obisk, saj je poti in vrhov še veliko za prehoditvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh.
Bojan_A1. 11. 2017 22:32:00
Praznike sem preživel v Paklenici:
Prvi dan sem se vzpel na Bojni Kuk: https://bojanambrozic.com/2017/10/31/bojin-kuk/
Drugi dan smo plezali smeri v kanjonu Velike Paklenice: https://bojanambrozic.com/2017/11/01/paklenica-smeri-tinin-in-akademski/
bogi4. 05. 2019 19:14:57
Krožna pot po Mali Paklenici gor, spust pa čez planine vse do vasi Jukiči, kjer nas je čakal prevoz. Pot od Sv. Ivana (na zemljevidu št. 11) je sicer markirana, vendar so markacije slabo vidne in je potrebna pozornost, namreč na kamnih je lišaj podobnih barv. Od odcepa za Anića kuk pa so markacije obnovljene in dobro vidne.
Pot po Mali Paklenici vodi po strugi potoka. Če ni vode je vse OK. Mi te sreče nismo imeli in smo se med hojo zaradi visoke vode 5x čevlje sezuli in obuli, kar zelo podaljša čas hoje. So pa to nova doživetja in ni nam žal kljub celodnevni hoji po divjini.
vhod v Malo Paklenico2
Velebit27
proti  cilju28
mornar4. 05. 2019 21:20:45
Bogi prosim če mi pojasniš kako ste imeli organiziran ta izlet,koliko časa je trajal ter ali ste bili preko kakšne agencije.Tudi mi bi šli pa me zanima tudi strošek takega potovanja.Hvala za odgovor in lep pozdrav.
bogi5. 05. 2019 20:44:48
Mornar, imaš ZS. Pozdrav !!