Forums / Hrvaška / Velebit / Tulove grede -1120 m

Tulove grede -1120 m

velkavrh15. 06. 2015 17:16:52
Tulove grede so del Velebitskega gorovja.Nahajajo se na njegovem južnem delu. Ni posebej visoko in ne posebej obširno. Gre za ogromne pravzaprav skalne balvane, kot bi jih neki velikan zrinil na kup. Skalovje je značilno oblasto.Skala je izredno čvrsta-čudovita za plezanje. V bližini so potekale borbe leta 1992. Naokoli so še mine zato se je treba držati označenih potk.Z vozilom se je treba zapeljati na gorski prelaz Vrhprag.Kjer se nahaja kapelica je izhodišče in celo žig.Nato nas potka povede nekako okoli Tulovih gred in prek skalovja v njegovo osrčje . V bližini so bili posneti kadri za znani film od Winetuja .Skale so celo označene. Kar zahtevna označena pot nas povede na vrh. Vmes so tudi zahtevni deli z jeklenicami. V eni uri smo gor . Razgled z vrha je veličasten.Vidimo seveda tudi morje.
Tulove grede -1120 m Pripeljali smo se na izhodišče.1
Tulove grede -1120 m 21
Tulove grede -1120 m Še pogled na vrh s povratka.22
djimuzl3. 10. 2017 17:09:04
Pod Tulove grede sva se ta sončni petek pripeljala čez prelaz Alan. Z avtoceste sva zavila pri izvozu Sv. Rok - Gračac, v naselju Sv. Rok pa se odcepi cesta proti Alanu pri gostilni "Braja". Odcep tam ni označen, je pa kasneje malo bolje, kar se smerokazov tiče. Cesta, ki je asfaltirana dobrih 8 km, pelje skozi gozd in ni preveč razgledna. Kasnejši makadam je dokaj dober, le opozorila o minah niso dajale najboljšega občutka.. zadrega
Parkirala sva za zaščitnim zidom pred burjo pod Gredami in se napotila proti vrhu. Pihala je močna burja, a se je do samih Gred začasno umirila. Najprej sva šla po poti z zbledelimi oznakami in kmalu spoznala, da ta pot ni prava. Lepa ugotovitev ob tablah z lobanjo na sosednjem hribu.. velik nasmeh A brez strahu, pobočja Tulovih gred so varna. Prava, dobro označena pot se strmo vzpne s parkirišča za zidom skoraj naravnost proti stenam in kasneje preči pobočje med stenami in velikim zemeljskim udorom oz. vrtačo, medtem, ko sva se midva najprej napotila po poti, ki pelje pod omenjenim udorom.
Pot je do skalovja Tulovih gred lahka, do "gredic" je treba malce poplezati, do samega vrha pa še celo malo bolj. Na vrh nisva šla, saj je na Gredah res močno pihalo, razgledi pa so bili vseeno krasni. Na poti sva srečala kar nekaj italijanskih plezalcev.
Na dalmatinsko stran sva se spustila do Obrovca po lepi, razgledni gorski cesti, ki pa je malenkost bolj zdelana kot tista čez prelaz Alan.
Priporočam!
Lepotica na pogorišču sredi kamenja27
Kapelica ob cesti proti Obrovcu29
Tomazp3. 10. 2017 17:41:28
Velebit je čudovit. Na Hrvaško hodiva na dopust skoraj izključno zaradi Velebitavelik nasmeh.
bos18. 07. 2020 07:56:20
Ob poti na Dugi otok zapustiva AC na izvozu Sv. Rok in se zapeljeva po Majstorski cesti čez Velebit. Glede na to, da sem se prvič tu čez peljal po naključju pred 10 leti, ker je bila AC zaprta zaradi nesreče, lahko rečem, da je sedaj vse lepo označeno in da je cesta normalno prevozna.
Pot na vrh Tulovih gred je lepo označena in je zelo zahtevna, kot se za deželo Winnetouja tudi spodobijezik.
levo Sv. Brdo, desno Babin vrh1
pogled nazaj na Tulove grede29
Tulove grede30
jax18. 07. 2020 09:27:03
Kako zdaj je s Tulovimi gredami? Je res že povsod varno ali so še kje mine?
djimuzl18. 07. 2020 11:34:23
V območju markirane poti na Tulove grede ni nevarnosti. Rizična območja si označena z dobro vidnimi tablami.
velkavrh6. 11. 2021 08:58:46
Super! Če boste imeli to v programu za drugo leto grem z vami.Par let nazaj smo bili PD Škofja Loka tu-res je lepo. Nato smo devet ur hodili do prenočišča ,tudi prek osrednjega vrha tega dela Velebita. Bilo je lepo!
geppo14. 05. 2022 11:43:17
Tulove grede 11.5.2022
Povljano po treh dneh zapustimo in se odpeljemo proti domu. Stanko ima v načrtu še vožnjo po Maistorski cesti ( zgrajeni 1833leta ) in obiskati vrh Tulovih gred.
Cesta je na začetku in koncu asfaltirana vmes je pa makedam. Makedam je na nekaterih mestih razrid od hudourniških vod. Navihte na Velebitu so bile vsak popoldan. Z Paga smo opazovali bliske, črno nebo in tudi sami smo bili udeleženi v dveh.
Pot od parkirišča pod Tulovim gredami je večji del enostavna in primerna vsakomur. Zadnja tretjina vzpona ( od prve utrgane zajle ) se pa malo spremeni zahtevnost. Tu se jih tudi precej obrne.
Vzeli smo si veliiikooo časa in smo porabili za vzpon in spust 2 uri 20min.
Vsi smo bili navdušeni nad lepotami.