Forums / Italija / Carnic Alps / Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei

Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei

Bojan_A2. 11. 2013 10:29:46
Včeraj sva bil s kolegom bil v tej ferati. Res gre za maratonsko dolgo ferato, ki se stopnjuje po težavnosti- na začetku je lahka, na koncu pa najtežja. S škrbine Forca Alpina sva sestopila po neki novi ferati. Ali slučajno kdo ve njeno ime?

POROČILO: http://bojanambrozic.wordpress.com/2013/11/02/creton-di-culzei-via-ferrate-dei-50-clap/
IgorZlodej3. 11. 2013 09:22:15
S forc. Alpina je že nekaj let urejen nov sestop, kateri je prej potekal direktno dol po grapi, kjer pa se je kar naprej podiralo in trgalo varovala. Nima nobenega posebnega imena, je pa v sklopu poti 50 stolpov.
Avtor navedena ferrate je hkrati tudi oskrbnik koče Nilo, kateri je večino vseh varoval namestil sam in tudi delo s kopresorjem in vrtalnikom mu ni tujemežikanje.
Ena najlepših ferrat daleč naokoli, ki zahteva dobro pripravljenost in vsestransko izkušenost.
Bojan_A3. 11. 2013 11:24:18
Aha, hvala za pojasnilo. nasmeh
mirank1. 07. 2015 22:37:37
Čeprav z enotedensko zamudo vseeno par besed o tej dolgi in zanimivi poti. Tako kot lani Creta forata tudi letos Cretoni niso dovolili detaljnega vpogleda v razčlenjeno ostenje, saj se je po grebenih neprestano kuhal nekak mix med meglo in oblačnostjo. Temu primerno so bili tudi razgledi na sever in zahod bolj tako tako. o sami zahtevnosti pa je itak že dovolj napisanega tako da ni strahu da bi vam bil tam dolgčas. Ker je bil v It delovni dan je Nilo sameval,in tako nam je tam v zanimivem pogovoru minila skoraj ura. Ob odhodu smo mu na njegovo željo zapeli še "kolkor kapljic tolko..."nasmeh(tudi sam je pritegnil). Kaj pa vem; tu in tam "nazvidenje" in podobno v kočah, me navdaja z upanjem, da se na zahodu le kaj spreminja..
IgorZlodej1. 09. 2015 17:12:13
Ker je tako lepa, zahtevna in ker ni nobenih vrst sem se odločil še za peto ponovitev. Seveda pa moram opozoriti, da ni za neizkušene, še manj za tiste s slabo psiho-fizično kondicijo.
Pian di Casa - koča F. De Gasperi, pot Sentiero Corbelini do prelaza Siera je uradno zaprta, vendar prehodna do vstopa v ferrato, za esperte tudi naprej.
Vsa varovala na mestu do vrha, prav tako na sestopu s Škrbine Alpina, kjer se lahko izbira med sestopom po grapi ali po novi ferrati preko JV stene Clapa Grande.
matic416. 08. 2017 08:00:03
Ferata 50 je zaprta. Obvestilo je šele pri začetku ferate, pri koči ni nič. Jeklenice so odstranjene. Pri koči je edino smerokaz za pot št. 316. Via normale (mimo kapelice) na vrh je normalno prehodna, markacij je dovolj, smerokazov nobenih. Tudi na vrhu ni nobenih obvestil ,da je ferata 50 zaprta.
bagi16. 08. 2017 08:32:49
Tudi naš cilj je bila ta vikend Ferata 50, a smo na srečo dan pred odhodom spremenili cilj zaradi obvestila na tej strani ... http://caitolmezzo.it/news/

Zaprta je tudi najkrajša povezovalna cesta iz doline Pesarina proti dolini Sappade, ki poteka pod ostenji Terza Grande. Gradijo nov most, ampak je tudi sicer ne priporočam zaradi nekvalitetnega cestišča
bagi16. 08. 2017 14:14:30
Iz Refugia de Gasperi sem dobil obvestilo, da je na Ferati 50 v začetku odstranjena jeklenica v dolžini nekaj nekaj deset metrov in je tam plezarija 2 stopnje. V nadaljevanju je varovanje brezhibno.

Citat ... *The Friuli section has the first 50 meters without the cable. They are second degree passages, then it is all workable*

Ravno tako je urejena dostopna pot Cobelini, za katero CAI Tolmezzo na svojih straneh še vedno opozarja, da je zaprta.

Citat ... *Corbellini trail is open from July and it is aviable*
matic416. 08. 2017 16:08:16
Ja tole je pa zanimivo. Če bi to vedel bi splezal, skala se mi je zdela kar dobra.
matic413. 09. 2018 16:37:30
bagi je kar prav napisal. Začetek ferate je 30m brez jeklenice (skala je dobra), naprej je vse brezhibno. Tam nekje na sredini ferate se mi je zdela skala nekam čudno razpokana, lahko ,da je jeklenica odstranjena namenoma. Ferata je uradno še vedno zaprta. Sestop preko via normale brez posebnosti. Zdaj je bolj v rabi dostop iz Sappade preko passo dell Arco po ferati Simone do forc. del Alpino kjer se priključi ferati 50, običajno sestopajo proti bivaku Damiana del Gobbo.
rozka25. 07. 2019 09:04:43
Čestitke ekipavelik nasmeh, za še eno kljukico Karnijskih lepotcevmežikanjenasmeh
funnyboy25. 07. 2019 18:11:14
Hehe, hvala rozka velik nasmeh. Pridno delamo kljukice hehe jezik

Čestitke tudi tebi za tvojo turo.... Je sploh še kak kos sveta pod Krofičko, na katerega tvoja noga še ni stopila? jezik jezik
nenap25. 07. 2019 19:11:55

Čestitke nasmeh za Krofičko in Karnijce, lepi velik nasmeh
bagi7. 08. 2019 14:31:42
Drugi dan raziskovanja Pesarinskih Dolomitov je seveda zaznamovala Ferrata dei 50. Ta je po številnih zapletih šele nekaj dni uradno odprta. Varovala so sedaj od začetka ferate in niso več odstranjena kot prejšnja leta. Pristop do ferate ni označen, je pa viden s poti Corbellini.

O ferati vse najlepše nasmeh. Opisati se je ne da, enostavno jo moraš prehoditi. Da to ne bo slučajno koga zavedlo, ferata namreč zahteva vso spoštovanje. Dosega D stopnjo in je uradno dolga 6 do 7 ur plus sestop. Nekaj utrinkov v fotozgodbi …

Drugi dan smo zaključili z dolgim, pokrajinsko zelo lepim sestopom proti izhodišču v Cima Sappadi. Poti so dobro označene, le časovnicam na tej strani ne gre čisto verjeti. Čas je najbrž meril gorski tekač velik nasmeh.

Podatki o prehojeni poti za drugi dan : 13 km / 1200 višincev
Povezava na prvi dan … Klik

Jutro drugega dne 1
Rifugio Fratelli De Gasperi, prijazna koča, ki nas je gostila čez noč2
Do ferate 50 stolpov je pol ure hoje po naši včerajšnji poti. Odcep ni posebej označen3
NON SALIRE … ne pojdi gor. Ta citat na tabli je preteklost. Ferata je v celoti opremljena z varovali, uradno odprta pred nekaj dnevi4
Še mesec nazaj so manjkala varovala v začetnih nekaj deset metrih. Ti so tako strmi, da prehod ni bil enostaven kljub dobri skali5
Začetni del ferate poteka bolj ali manj v smeri strme grape vse do gornjih stolpov6
Tukaj se začne uživanje :)7
Že od daleč lahko opazujemo posamezne dele jeklenic, ki po naravnih prehodih pomagajo pri vzponu8
Varovalni komplet je nadvse zaželjen9
Za ogrevanje je potrebno na hitro premagati nekaj strmih stopenj10
Pogled nazaj na stolpe Pesarinskih Dolomitov11
Nebeška lojtrica :) Kljub občasni izredni izpostavljenosti je skala odlična, oprimki in stopi stabilni12
Obilo zraka pod nogami je kar stalnica13
Prehod čez navpično stopnjo14
Detalj :)15
Ferata dosledno sledi naravnim prehodom16
Čisto brez naprezanju seveda ne gre, a enkratno okolje poskrbi, da tega niti ne čutiš :)17
Utrinek18
Za vsakim težavnim detaljom se hitro najde prostorček za počitek19
Ponekod si kar presenečen nad potekom ferate :)20
Eden težavnejših prestopov21
Ni za obilnejše :)22
Jeklenice so brezhibne in nič kaj italijansko ohlapne23
Varovalne komplete smo uporabljali vsak po lastni presoji, nekje ja, drugje pač ne24
Dolžina ferate je izredna. Uradni podatek zanjo je 6 do 7 ur in slabe 2 uri za povratek do koče De Gasperi25
Utrujenost ali kaj drugega ???26
 Ne, ne …. bila je samo priprava za širok prestop, podoben kot na Cjajniku :)27
Počitek pred nadaljevanjem ….28
…. tja gor proti modrini neba. Videz na fotki bo kar pravšnji glede na realno stanje :)29
Začetni del stolpa …30
… in njegovo nadaljevanje31
Še nekaj zaključnih metrov in stolp bo za nami32
Naš cilj … Creton dei Culzei. Pot do njega postreže še z nekaj presenečenji :)33
Držalo, označeno z rdečo piko. Da ga najdete, seveda :)34
Pot se najprej spusti v globoko škrbino in na nasprotni strani postreže še z enim stolpom35
Fotografiranje v ferati običajno ni najbolj enostavno. Jaz s pridom uporabljam čisto kratek *počivalček*36
Naš cilj se kar odmika …37
Končno, vršna planota38
Creton dei Culzei. V ozadju Torre Sappada, na katero vodi označena smer izpostavljene 2. stopnje39
Spust v sedlo Dell' Alpino še zdaleč ni enostaven, za povrh je pošodran40
Vsak s svojim stilom :)41
Takole izgleda večji del sestopa42
Google prevajalnik na delu v sedlu Dell' Alpino  :)43
Nadaljevali smo po 232 v smeri Sappade proti bivaku Damiana. Sestop s sedla kljub obilici grušča ni bil naporen44
Tudi tja gor bo treba, v sedlo Dei Cadin45
Bivak ima lepo pozicijo, le na zunaj izgleda bolj tako, tako …46
Bivak Damiana. Ob njem je smerokaz z časovnico uro in pol do Sappade, kar je popolnoma nerealno. Mi smo rabili 3 ure hitre hoje47
Notranjost je brez pripomb, vse je lepo urejeno48
Cima Sapadda63
GPS sled drugega dne je svetlo modre barve64
funnyboy7. 08. 2019 15:38:16
Bravo ekipi za lepo turco velik nasmeh
turbo21. 09. 2020 09:02:55
petek, 18.9.2020

Davno nazaj so bili časi, ko mi dvojke in trojke na brezpotjih niso delale preglavic, kvečjemu so mi bile v užitek. Tudi poti kot so Amalia na Montaž, Via della Vita na Vevnico, prečenje rateških Ponc vse do Mangrta, Gola NE na Viš in še kaj, so mi bile v veliko veselje. Potem je prišel čas za drugačna veselja v gorah, smučke in kuža so narekovali drugačna pota, nič manj lepa in vesela. Na začetku tega drugega veselja me je septembra 2011 Igor povabil na Cinquanto, češ, pojdi z nami (GRS Bovec), ferata je res krasna. Nisem bil več "vplezan", tudi korak ni bil več hiter kot nekoč, zato sem se za povabilo najlepše zahvalil. In se še lep čas sekiral, češ, kakšni priložnosti si se odrekel... No, leto ali dve nazaj sem spet stopil na zahtevnejša pota, tokrat sam, "solo" moderno rečeno, in korak za korakom prišel skoraj tja, kjer sem nekoč že bil. Trojke sam (še) ne grem, dvojke in zahtevne ferate pač in to z veseljem. Vsake toliko "poravnam" kak "star dolg" in tokrat je prišla na vrsto Ferrata dei 50 del Clap.

Ob 7h sem bil na Piani di Casa ves na trnih, potem sem se pomiril in nad kočo De Gasperi je turca stekla kot se spodobi. Varovala so vse do vrha Cretona di Culzei b.p., na začetku, kjer je potrebno udeti pravo grapo, je sedaj smerokaz "F50", saj je začetek steze podrt in skoraj neviden. Nekaj metrov višje je koj bolje, ko prideš do jeklenic pa je težav z orientacijo konec, čeravno nekaj previdnosti v grapah ni odveč, saj so markacije precej obledele. Sestop z vrha do Force dell Alpino je mestoma siten, saj je ponekod jeklenica za samovarovanje napeljana čudno visoko nad tlemi. Ker sem tod sestopal pred dvema mesecema, po ferati Simone, sem vedel, kaj me čaka in si pripravil daljši prusik, katerega sem dvakrat s pridom uporabil. Od Force dell Alpino do koče sem sestopil po grapi, saj sem želel opraviti s Cinquanto v njeni originalni izvedbi. Grapa je ena sama podrtija, naj še tako paziš, brez valjenja kamenja in skal v dolino ne gre. Bog ne daj, da je kdo nižje, nič manj grozno je, če se znajde kdo nad tabo. Tudi zato sem se ture lotil v petek, saj sem računal, da nas ne bo kaj dosti na poti, na koncu sem bil na moje veliko veselje ves dan sam. Varovala, kar jih je v grapi, so tudi b.p. in sem jih z veseljem ponucal. Je pa grapa sorazmerno kratka in če ne mečkaš preveč, si hitro zunaj na varnem. Potem pa lagodno do koče, vmes je nekaj podrtije - tam pozor na markacije in možice - in naprej v dolino.

Še danes se mi smeje, tako fletno je bilo nasmeh

izhodišče - Pian di Casa1
slap na Rio Pradi Bosco56
Pian di Casa57
milesdavis21. 09. 2020 11:01:15
Dobri opisi pod slikami nasmeh

mirank24. 08. 2021 22:12:06
Steza od izhodišča do koče dobro shojena, kako tudi ne, saj je obiskovalcev koče kar nekaj. Naprej se poti Corbellini pozna občutno manj obiska; prečimo prvo grapo, v drugi je prava podrtija začinjena s prečenjem ledenih ostankov. Če na prelomu v tretjo grapo preveč pazimo na podrtijo pod nogami komot spregledamo table Cinquante v skalah 20m nad našo stezo (table ob stezi, ki jo omenja Bojan, tam ni več). Dva Italjan katera sem prej občasno videl pred nami na drugi strani grape hodita malo naprej pa malo nazaj, ko zavijem levo prihitita nazajnasmeh
O sami ferati ne kaže izgubljati besed, saj so jo že drugi opisali in na njej od zadnjega obiska ni sprememb. Ker sem spust po tisti podrtiji od grape s force Alpine enkrat že opravil in jo primerno očrnil pri ostalih udeležencih turemežikanje smo sestop opravili po ferati GAS. Ta se vzpne s škrbine par m v levo, nato pa se strmo prelomi navzdol in verjetno je tu najtežji del celotne ture. Da pa se grapi ne izognemo v celotizavijanje z očmise ferata zaključi 20m pred izstopom na trate. Spočetka nisem bil pozoren, a mislim da je na poti corbelini 14 odsekov jeklenice, Cinquanta jih ima 60, 8 jih je na sestopu v škrbino pa še 6 jih je na GAS-u; porcija polna. Ploha nas je ujela pri pijači na Pian di casamežikanje