Forums / Italija / Carnic Alps / Monte Chiavals

Monte Chiavals

IgorZlodej13. 10. 2012 20:50:35
Ker spada v to območje in, da ne bi odpiral nove teme, bom pristop do bivaka Bianci opisal tukaj. Parkiram pred cestno zaporo, zatem grem po skoraj ravni poti kakih 15 minut in na razpotju zavijem v desno, prečim potok Alba in grem do casere Crostis. Dvakrat se je vmes treba spustiti malo navzdol. Ko zapustim nekdanjo planino
Crostis, pridem do ponovnega razpotja, desno gre pot na škrbino Vidus, ki se nehaja nekje vmes med Pisimonijem in Crostisem, sam pa se odločim za škrbino Fonderis. S škrbine Fonderis se spustim pod južna ostenja Zuc dal Bora in grem do bivaka G. Bianchi, ki se nahaja na razgledni uravnavi pod Chivalsom. Od tam grem do neoskrbovane koče Vulat in nazaj do parkirišča. Lep krog nad dolina Alba, ki bi bil še lepši, če bi bilo kaj sonca.
smerne table me usmerijo proti planini Crostis 1
nazaj v dolino Alba8
pri koči Vualt9
svicr18. 11. 2012 11:48:16
Iz Tablje (Pontebbe)do Mužaca(Moggio Udinese)v dolino Aupe, skozi vasico Pradis, visoko nad dolino Albe, kjer smo na urejenem parkirišču pod rampo pustili avto. Po lepi cesti smo šli do zavetišča Vualt, od tam pa po skromni stezici do zapuščene planine Forchiettis. Od tu naprej pa po urejeni poti 425 do treh škrbin, ki ostro zajedajo v Crete di Gleris. Forc. Forchiadice, Forc. Vacca (Kravja škrbina) in Forc. Pecora (Ovčja škrbina) so škrbine, ki si sledijo, povezuje pa jih pot Alta Via C.A.I. Moggio, ki je v tem delu udobna mulatjera. Kmalu po zadnji - Ovčji škrbini, pridemo pod Monte Chiavals, na katerega se vzpnemo po pomrznjenem zahodnem grebenu. Razgledi na vrhu odlični. Sestopimo po južni varianti do bivaka Bianchi, po poti 428 pa zaključimo lepo krožno turo.
urejeno parkirišče pod rampo1
pod zavetiščem Vualt2
dobro izbrana, sončna lokacija3
skromna stezica vodi mimo izvirov potoka Alba, do opuščene planine Forchiettis, kjer se priključi poti 4254
pot 425 je lepo urejena mulatjera5
Lj18. 11. 2012 13:49:35
Krasne fotke, najlepša pa mi je št 20..nasmeh
IgorZlodej18. 11. 2012 13:59:28
Čudovito @svicr, čudovit jesenski krog, no kadarkoli je tam čudovito nasmeh
GITA18. 11. 2012 14:46:43
@svicr, prelepo. Spravljeno, napisano na listek želja...nasmeh
svicr18. 11. 2012 16:52:35
Hvala, izlet je bil res lep, ga priporočam ... pohvalo za fotke pa si bom moral deliti z našo @kofetarco mežikanje
IgorZlodej18. 07. 2014 19:45:50
Tokrat na vrh iz Kanalske doline Ponte di Muro (okoli 460) in naprej po poti 429A do opuščene istoimenske planine, pa dolgo prečenje pod vzhodnimi ostenji Chiavalsa, ter preko škrbine Chiavals na vrh, sestop po poti 428. Obe navedeni poti sta očitno že dolgo opuščeni in precej zaraščeni.
vzhodna stran Chiavalsa1
opuščena planina Ponte di Muro2
v divjem okolju se vije stezica3
proti škrbini Chiavals4
vrh z Zuc dal Borom v ozadju5
IgorZlodej15. 09. 2014 18:54:39
Na Chiavals se pride tudi iz doline Aupa. Jaz sem šel včeraj iz vasice Dordola. Najprej do sedla Vualt, tam pa me je premamila pot Sentiero Creste in res je lepa. Stezica, označena z modrimi pikami sicer večinoma poteka tik pod grebeni, malo na vzhodni strani, malo na zahodni, nekaj malega pa tudi po samem grebenu in je izredno razgledna na okoliške gore. Tik pred stikom z potjo 422 pred samo zagledam bivak Chiasut dal Scior, kjer je tako lepo, da se ne sme muditi naprej. No po postanku sem se odločil, da pogledam še pod Chiavals, na škrbini Vacca sem dohitel dva kolesarja s katerima smo se srečali že spodaj na vaškem parkirišču. Nekaj časa smo hodili skupaj, potem pa sem jima malo pobegnil, pa smo se spet srečali spodaj pod bivakom Binachi. Jaz do neoskbovane koče Vualt in naprej na sedlo, kjer sem zaključil krog, onadva do bivaka Chiasut dal Scior. Žal ju potem spodaj v vasi nisem dočakal. Priporočam za kakšen lep jesenski dan.
izbral sem desno pot1
in nazaj v Dordolo14
naslednjič pa mogoče po na levi poti, je tudi zelo lepa15
tine.sl15. 09. 2014 20:26:27
Lepo je v tistih krajih. Tudi sam sem že večkrat bil tam s kolesom, zato me zanima tvoje mnenje, zakaj tam kolesarji niso moteči pri nas pa zmeden
LidijaJesih26. 12. 2016 18:20:49
Ime poti s slike 2 (predzadnja objava) se je spremenilo.Sedaj je Sentiero "Palis d'Arint", Tablica je drugačna, poti tu okoli pa še kar lepe.
tablica na sedlu Vualt1
malimiha1. 05. 2018 16:40:53
Je kdo hodil zadnje čase tu gor? Kakšne so kaj razmere? hvala in lp
LidijaJesih1. 05. 2018 17:36:50
Pogled s sosednjega Monticella, če kaj pomaga, dva dni nazaj.
ljubitelj gora20. 05. 2018 20:58:46
Izhodišče nad Val Albo z avtom po gorski cesti kjer parkiram na dobrih 1000m. Nad vas Pradis. Gor grem mimo bivaka in po južnem grebenu. Gre brez zimske opreme oz. je že bolj kopno. Sestopim in se še nad Dogno zapeljem po gorski cesti do izhodišča za Pipar, tud tukaj gre brez zimske opreme.
in v dolino5
po gorski cesti nad Dogno6
dve špici prideta kdaj drugič iz Kanalske doline7
Bandzo29. 09. 2018 11:51:51
Včeraj, 28.09.2018 sva se z ženo odpravila raziskovati Karnijske alpe iz doline Val Alba. Po dolgem času sva si zaželela bolj lahkotne ture, na kateri se ti res nikamor ne mudi. Tako sva našla Monte Chiavals. Že pregled Tabacco karte 18 nama je lepo pokazal, kako lep krog lahko skleneva tu naokoli. Gor po poti 425,po Via Alti, Z grebenu do vrha in vračanju po južnem grebenu mimo prenovljenega bivaka Bianchi ter nato po 428a nazaj do avta. Vremenska napoved je obetala dan, ki je prava redkost zato ga moraš nujno izkoristiti. velik nasmeh In tako sva šla in po 2h20min vožnje sva ob 6.40h na parkirišču pred znakom za prepoved prometa. Na parkirišču splašiva risjega mladička (Dolino so naslelili z risi iz Slovenije) in malo poslušava zelo zanimive zvoke iz doline zmedenzavijanje z očmiNo, bova pa malo s piščalko piskala da splašiva kakšnega medveda, če se ravno tam potika velik nasmeh In sva jo mahnila počasi proti Rifugio Vualtu in dalje mimo vojaške bolnice proti visoki poti. Vzpon je zmeren, narava pa prečudovita in tišino je rezal le najin pogovor. Ko se priključimo poti 422 doseževa tudi sončne žarke in pot postane še lepša. Nadaljevanje po lepo speljani mulatjeri, zarezani v skale sedmih špic vodi mimo nekaj vojaških razvalin. Ko se spustimo do Kravje škrbine, pa potem samo še navzgor in navzgor. Razgledi res čudoviti. Po zelo strmem vzponu preko Z grebena si na vrhu priveževa duši, popijeva čaj, malo zaspiva in enostavno uživava v razgledih, kjer ti je jasno, da nad celotnim Alpskim svetom od Avstrije, preko Slovenije, Italije in vse do Švicarske meje ni bilo niti enega oblačka na spregled. Res, vidljivost izjemna. Dolomiti, Visoke ture, Ziljse Alpe, Linški Dolomiti, Z Julijci, Triglav, Kepa,Kanin, ... Ni da ni nasmeh Pa seveda Padska nižina in morje. Res lep razglednik je Monte Chiavals. Ko se vračava srečava pozitivno Polono, s katero si izmenjamo nekaj besed in se prešerno podamo vsak po svoji poti dalje. Počitek v senci bivaka Bianchi in nato krajši strm spust in lagodno nadaljevanje po poti 428 vse do razcepa v levo na 428a. Od tu dalje praktično sprehod po ravnem nazaj do avta. Dolina Val Albe naju definitivno še vidi saj je prečudovita nasmeh
LP, Ben
Prijetna pot po gozdu24
Še zadnji pogled na današnji cilj pred odhodom domov25
bagi5. 07. 2019 10:41:06
Monte Chiavals, Creta dai Rusei, Monte Vualt … trije vrhovi v osrčju Karnije, ki smo jih uspeli povezati v krožno varianto. Da je tukaj res lepo, se bodo strinjali vsi, ki so tod že hodili in tisti, ki še bodo nasmeh.

Torej, kako smo jo zastavili … parkirali smo kar visoko na enem od parkirišč nad dolino Aupe. Do tja smo se mimo Pontebbe in vasice Pradis pripeljali po asfaltni cesti, ki daleč presega naše standarde tudi za naselja, ne le za gorske ceste. In prav nihče ne pobira parkirnine.

Od tam smo se odpravili proti popolnoma novem bivaku Binach, kjer smo seveda obvezno preverili njegovo vsebino. Po Alta Via C.A.I Moggio smo zagrizli v strmino na vrh Monte Chiavalsa in se po drudi strani spustili na spodnjo prečno pot. V nadaljevanju proti zahodu smo se malo spuščali, malo dvigali in tako naprej vse do razgledne Crete dai Rusei. V istem stilu smo kar dolgo nadaljevali do bivaka Chiasut dal Scior, s prelepo pozicijo visoko nad dolino Aupa.

Vračali smo se po domiselno speljani grebenski poti Sentiero Palis d"Arint in obiskali Monte Vualt že takoj na njenem začetku. Celotna pot je markirana z modrimi pikami. Po dolgem prečenju grebena in stiku s potjo 425 smo zavili levo in raziskali še prenovljeno kočo Vualt. Čeprav nima oskrbnika je vse urejeno, pokošeno in čisto. Tam je bila tudi edina voda na celotni naši poti. Sledil je le še veliki finale z nekaj malega pešačenja po cesti do jutranjega izhodišča. Vsega skupaj je naneslo 16 km in 1600 višincev.

Krasna tura, krasna družba in čudovito vreme. Kdo bi si želel več nasmeh.

Izhodišče ( urejeno parkirišče visoko nad Pradisom ) … 46.450911, 13.216498

Parkirali in začeli smo na Riu de la Smesse1
Ogrevanje dolgo čas poteka po zložni, dobro uhojeni poti z vojaškim izvorom2
Drugi odcep je naša smer … bivak Bianchi3
Pot se sicer požene v strmino, ampak to je še vedno vzpon po udobni vojaški mulatjeri z nešteto serpentinami4
Ob poti5
Z višino se večajo tudi razgledi, ki jih bo ta dan obilo6
Popolnoma nov bivak Bianchi, ki je nadomestil že krepko utrujenega rdečega pločevinkota. Na fotki je zimski vhod.7
Vzpon na Chiavals je strm in poteka po rdeče, rumeni Alta Via C.A.I Moggio. V ozadju se vidi Zuc del Bor 8
Na vrhu čudovitega razglednika9
Z Monte Chiavalsa smo se spustili proti zahodu. Čisto na koncu zelenega grebena je naš sledeči cilj, Creta dai Rusei10
Tukaj smo v osrčju Karnije in vojašlka pot vodi po precej divjih predelih11
Udobno, ne pa tudi vedno z rokami v žepu :)12
Vedno znova me preseneča, kako je vojska klesala poti. Brez njih bi bil marsikateri del gora dostopen le izbrancem13
Nekaj dodatne previdnosti sem ter tja ne škodi14
Ostanki težkih časov15
V prvi vojni so gotovo imeli čisto drugačne poglede :)16
Creta dai Rusei, ne najbolj enostaven vrh17
Rdeče, rumene markacije se nadaljujejo še narej in navzdol po grebenu Crete dai Rusei. Na zemljevidih tega ni18
Celotna  pot je normalno prehodna, brez kakšnih delikatnih predelov19
Proti Monte Vualtu se pot krepko spušča, kasneje pa smo spet pridno nabirali višince20
Občasno se pojavljajo možici, za katere pa ni nobene potrebe21
BivakChiasut dal Scior, s prelepo pozicijo visoko na dolino Aupe22
Notranjost bivaka23
Notranjost bivaka24
Klopca poleg bivaka s Serniom in Grauzario v ozadju in lepšim delom naše ekipe v ospredju :)25
Zelu blizu bivaka je odcep za grebensko smer Chiasut dal Scior, ki poteka mimo Monte Vualta proti našemu izhodišču26
Greben v nadaljevanju. Lepo se viidi del pot, ki ves čas domiselno prehaja iz enega konca grebena na drugega27
Pot se v tej smeri večinoma spušča, le občasno se je potebno povzpeti28
CAI markacij tu ni, so pa modre oznake. Izgubiti se tu itak ne da :)29
Še en del poti30
Kasneje se pot pridruži uradni 425 iz Dordolle. Mi smo jo ubrali levo v smeri koče Vualt31
Zelo lepo, pokošeno in čisto, kljub temu, da koča Vualt ni oskrbovana32
Bili smo kar malo presenečeni. Vse je skoraj novo, podobno kot bivak Bianchi33
Poleg koče je edina voda na celotni poti34
GPS sled prehojene poti35
velkavrh5. 07. 2019 12:26:07
Krasna tura-rad verjamem! Pd Škofja Loka namerava iti na Monte Chiavals(2098m) 28. septembra letos.Naše izhodišče bo Val Alba.Zuc dal Bor,Creta Grauzario in Sernio pa še pride na vrsto morda drugo leto.
turbo5. 07. 2019 12:36:39
bagi, kaj pod bivakom ni več potočka (izvira)? En ovinek nižje, tam sem se vedno odžejal in napolnil steklenice, lani 12.avgusta je prav lepo tekla. Če res ne teče več, potem je hudič, če nameravaš prenočiti v bivaku. zavijanje z očmi
bagi5. 07. 2019 12:56:01
Ne Turbo, nihče od nas ni opazil potočka, razen če je bolj skrite sorte in smo ga zgrešili. Globoko doli v soteski je vode kolikor češ, ampak ta je mal predaleč nasmeh

Velkavrh ... absolutno boste uživali in želim vam vreme za razglede daleč naokoli nasmeh
turbo5. 07. 2019 13:03:34
Ja, spodaj poznam, sem parkiral verjetno tam kot vi, malo pod zavetiščem Vualt. En ovinek pod bivakom je bil meter ali dva s poti izvirček. Če se prav spomnim, sem ga prvič našel, ker je bila ob poti tablica "acqua". Dejansko sem tam pil samo dvakrat, da ne bo zvenelo, kot da sem pogosto tam, ker pa imam še kar nekaj za bregom, je dobro vedeti, da se vodo nese s seboj. Če se bo spalo gor mežikanje Hvala za info, lepo se imejte nasmeh
skala12325. 09. 2023 10:51:36
Monte Chiavals

Izhodišče-Forcela Alta di Ponte di Muro.
Včeraj smo gorniki GK Limberk prehodili lepo krožno pot na omenjeno goro.Pot je na nekaterih delih zelo izpostavljena in nevarna za zdrs.Na enem odseku poti je podor odnesel del poti,zelo težaven prehod.Dobro je imeti kako vrv s sabo za varen prehod.Sama pot je slabo vzdrževana in markacije so slabo vidne.