Forums / Slovenija / Julian Alps / Lanževica, Bogatin, Mahavšček

Lanževica, Bogatin, Mahavšček

Flora119. 05. 2012 20:37:24
Vse tri gore še niso združene v eni temi, če pa admin misli, da je odveč, naj pa prosim prestavi.
----------
Štart 6.30 pri Savici in nikjer nobenega. Pot do Lanževice mimo Bogatinskega sedla je prehodna brez zimske opreme. Par snežišč ne predstavlja težav. Gor sem 9.45 in ostanem do 10.00, ob 11.00 pa stojim na Bogatinu. Na Bogatin sem šla od sedla malo po svoje, pa potem po grebenu, ker je po sredi eno snežišče. Sem si pripravila cepin, ampak sem samo zemeljco malo pobožala z njim. Torej, pot je prehodna brez zimske opreme, malo previdnosti pod vrhom, pa bo. Šele tu zagledam prve ljudi - skupino pohodnikov, ki se vzpenjajo na Bogat. sedlo. Nadaljujem proti Mahavščku, pred vrhom nekaj eksperimentiram s čajem in snegom. Zmanjkalo mi je namreč vode, pot pa je bila še dolga in sem si dala sneg v čaj, da je vsaj malo količina narasla zadrega. Na Mahavščku sem 11.30. Ob ca. 12.00 sem sestopila proti Komni čez pl. Govnjač in tu se je šele ta pravo začelo jezen. Na poti od Mahavščka do planine se menjava kopna pot - zasnežena pot, potrebno je prečiti par snežišč, ki nimajo varnega izteka in potreben je cepin. Dereze sem imela tudi s seboj, vendar sem sestopila le s cepinom. Ampak to je bilo ok. Nad pl. Govnjač pelje ena pot na planino desno (bližnjica) in ena levo (vse naokoli). In seveda jaz zgrešim bližnjico in se plazim po tisti poti vse naokoli. Je markirana, vendar ni vzdrževana in sem bila že tu popolnoma oprašena, pa še cepin se je non-stop zatikal v ruševje. O vodi in coca-coli sem pa že sanjala od Mahavščka naprej. No, v glavnem pridem nekako iz tiste poraščene stezice ven na planino in sem se od zadnjega izleta z Bogatina in Mahavščka, ko sva hodile s kolegico, spomnila, da je od pl. do Komne nekje 30 minut. Motivacija seveda naraste, ko seveda jezen pri razmišljanju o raziskavi (sem si rekla, moram nekaj drugega misliti, samo o vodi ne, ker sem bila že žejna kot ...) zgrešim direkten odcep za Komno in grem lepo proti Voglu. Pa hodim pa hodim pa po kakih 15 minutah vidim, da se pot nič ne obrača (kokr se pač da videt iz tistega ruševja ven, ko itak vidiš sam zeleno pred seboj, pa gor nebo eek). Ma nič, na zemljevidu vidim, da je naslednji odcep čez nekaj časa, pot do odcepa pa poraščena z ruševjem, pa sem bila že dvojno oprašena, pa še smolo imam sedaj na hlačah. No, na odcepu pa kakor bi se zmenile srečam dve dami, ki sta šli malo naokoli in sta se potem tudi vračali na Komno. Sam kaj vidim napisano na tabli - Komna 3/4 ure. eekeekeek No, tista pot pa potem prava džungla jezenjezenjezen in kdor me pozna, ve, da jaz v gorah najbolj sovražim to, da se moram prebijat čez neke džungle. Ruševje mi še ne gre tolk na živce, kokr to, da se me rastline skoz dotikajo ali pa jaz njih. Prosim, da se ne bi zdaj spet kdo jezil na tole, pač rada imam hitro, odločno hojo po očiščeni poti, ne pa tisto, ko se moram plazit, pa plezat pod pa nad rastlinjem - tega res ne maram. Važno, da potem ni bilo 3/4 ure, ampak da sem ob 14.00 za šankom z vodo in Coca-Colo, ker drugače pa poleti ne zavijem v koče. Malo smo se še z damami pogovorili, pa sem potem pri avtu ob 15.25. Ta dva neprostovoljna ovinka sta mi vzela sigurno 45 min. do 1 ure. Ma, sej se skoz neki učimo.
Lep izlet, ponovite krožno pot s cepinom in z upoštevanjem vseh odcepov, ki jih jaz nisem eek, Lanževica pa pot podaljša za v povprečju 2 uri.
Lanževica, Bogatin, Mahavšček Proti B. sedlu1
Lanževica, Bogatin, Mahavšček Spodnja pot na sedlo je še v snegu, zgornja pa kopna.2
Lanževica, Bogatin, Mahavšček S sedla proti Bogatinu.3
Lanževica, Bogatin, Mahavšček Po modri, namesto po rdeči.11
Lanževica, Bogatin, Mahavšček Še zadnji pogled preden se potopim v zelenje.12
VanSims19. 05. 2012 21:11:34
Skoraj identično pot(brez Lanževice tudi s tisto bližnjico, če misliva isto) sem naredil pred dvema letoma ampak že junija, ko sem imel ob povratku med Mahavščkom in pl. Govnjač le nekaj snežišč, ki niso zahtevala zimske opreme.
Flora119. 05. 2012 21:17:30
Živjo. Lepa pot je, samo če bi šla še enkrat, bi šla do Mahavščka mimo B. sedla in po isti nazaj. Dost zelenja sem danes pošlatala.
Midve s kolegico sva pred par leti že naredili turo Savica-Komna-B.sedlo-Bogatin-Mahavšček-Govnjač-Komna-Savica, pa sva tudi sestopili po direktni na Govnjač in po ta kratki na Komno, jaz sem si pa danes kar nekaj podaljševala - neprostovoljno.
Slike so s telefonom.
katty13. 08. 2012 16:39:41
Tokrat se zaradi polno zasedenih koč v bližini Triglava odločiva za nekaj precej nižjega, a vseeno lepega. Za gore, kjer je nekoč kraljeval zlatorognasmeh, in kjer naj bi se skrival zaklad. Ta se skriva v naravnih lepotah in čudovitih razgledih, ki se skrivajo, če se povzpemo na vrhove, ki ležijo le nekaj metrov nad magičnih 2tisočmežikanje.

Startave nekaj pred 8h izpred koče pri Savici. Polno parkirišče in mnogo obiskovalcev nama da jasno vedeti, da bo obisk teh koncev kar precejšeneek. Ja, od tu lahko krenemo ne samo proti Trigavu, pač pa tudi proti nekaterim, precej nižje ležečim vrhovom...ki prav tako očarajonasmeh. Pot čez Komarčo je super...precej razgibana, ponekod malo adrenalinska, a predvsem razglednanasmeh. In niti ne tako zelo oblegana. Nekje na sredini se končno pokaže sončeknasmehmežikanje...ki naju prijetno greje s svojimi toplimi žarki. A kljub vsemu si včasih ne moreš kaj, da nebi pokukal opremo nekaterih "planincev", predvsem tujcev. No,in včasih se res lahko zamisliš,ja kaj pa nekateri tu počnejoeekzmeden. Oblečeni v kavbojke in obuti v nekaj vmes med športnimi copati in pohodniškimi čevlji. No ja, vsak zase sam odgovarja. Nad Komarčo sledi prvi taki "zaresni" postanek. Nabereva si novih moči, se malo razgledava naokoli in predvsem strniva prve občutke. Ob Črnem jezeru je kar nekaj obiskovalcev-tudi mlajši župnik s skupino pohodnikov, ki je opravljal mašo. Tu je sicer malo hladneje, a vseeno lepo. Uživava kar debelo uro, nato pa proti Domu na Komni. Pot se precej vlečeeekmrk pogled in nama občasno odpira lepe poglede proti Spodnjim Bohinjskim goram. Nato pa končno Koča...skleniva oditi kar naprej do Koče pod Bogatinom. Vsaj na zunaj deluje bolj prijazna kot tista večja na Komninasmehmežikanje. In tudi bolj gostoljubna. Koča je bila zaradi mladinskega tabora iz Idrije polno zasedena, zato tu ni bilo moč prenočiti. Sledi vzpon do Bogatinskega sedla, pa še malo proti Lanževici. Po kakih 15ih min sva se "obrnili" in sestopili. Iz grebena je bilo videti tudi nekaj obiskovalcev,ki so nadaljevali pot proti Krnskim jezerom. Pot je tja najbrž kar prijazna in razgledna. Ta me čaka jeseni,če mi bo le vreme naklonjenomežikanje. Sestopiva v smeri prihoda. Obiska v Domu na Komni kar precej, a ne toliko,da se nebi moglo prespati. Hrana je super, odlična, ajdovi žganci z ocvirki so potešili mojo lakotonasmehjezikmežikanje. Res, na nivoju. Spali sva v zgornjem nadstropju, v lepo urejenih sobah...skoraj pravi hotel. Zbudili sva se v precej megleno jutro. Dolgo časa "tuhtave", al hočva nadaljevati pot do Mahavščka al ne. Pa sva malo pred 8.30 krenili na potnasmeh. Vsi, ki so prihajali iz smeri Krnskih jezer, so podajali informacije o prijetnem sončku, o katerem tu ne duha ne sluhazmedenmrk pogled. Na Bogatinskem sedlu naju dohiti družba 5ih Štajercev. Midve se kar pridruživa, saj smo vsi namenjeni na Bogatin in Mahavšček. Najprej po strmi in tudi malo izpostavljeni poti gor, potem pa spet malo dol, pa goreek....Skratka, razgibano. Potem pa spet kar konkretna strmina vse tja do vrha Mahavščka....megla pa še vedno vztrajamrk pogled. Očitno od razgledov ne bo nič. Žal. Na Mahavščku pa ležerno...okusna in zelo obsežna malica, predvsem pa uživanje v dobri družbi v ležečem položajujezikmežikanje. Počasi se je sem ter tja pokazalo tudi sonce, a vseeno megle še ni premagalo. Za nami pride še nekaj planincev, tako da nismo sami. Sledi počasen sestop v smeri planine Govnjač. Zaslišimo nekaj svizcev, pa tudi gamse smo imeli priložnost opazovati na enemu izmed vrhovnasmehmežikanje. Ja, cvetlice in vse zelenje te tu ne pustijo ravnodušnega. Čudovito in prav pravljično je. Ni čudno, da se je tod nekoč potepal Zlatorogmežikanje. Počasi se nam začnejo odpirati pogledi na Veliko Špičje, Tičarici, Lepo Komno, Lanževico, Bogatin...Le razvaline avstro-ogrskih kasarn kazijo idilično podobo te planinemrk pogled. Pa kaj hudiča, so povsod morali vojskovodje vtikati svoj nosmrk pogledzmeden??? Sledi še pol urni "sprehod" do Domna na Komni, kjer se s prijazno družbo poslovimo. In kličemo nasvidenje do naslednjič. Midve hitiva v dolino, po vseh tistih 48ih serpentinah. Ki jih zlepa ni koneceek. Ko pa jih je konec, pa sta sreča in radost nepopisnanasmeh. Spet se proti domu vračava polni novih poznanstev in čudovitih vtisovmežikanjenasmeh.
Komno in vrhove nad njo letos najbrž še obiščem, saj ponujajo res lepo pokrajino, vredno obiska. Bajnih zakladov, ki jih je tam zgoraj iskal nesrečni trentarski lovec, na Bogatinu ni, zato pa obiskovalci pri njem in na njem najdejo veliko drugih, resničnejših zakladov. Zakladov lepote in vznemirljivih doživetij, ki polnijo srce in dušonasmehmežikanje.
jprim13. 08. 2012 21:36:01
Lepo opisano, sem kar s tabo potovala, ja res je lepo tukaj, ...nasmeh
LP!
Pankrt30. 05. 2015 21:59:37
Včeraj iz Savice na Komno, prek planine Govnjač gor na Mahavšček in naprej na Bogatin,nazaj pa prek Bogatinskega sedla na Komno,pa dol...
Bogatin5
Mahavšček,v ozadju Bogatin..8
darinka420. 10. 2018 08:32:16
Javorca - dom pri Krnskih mimo kasarn . 18. 10. In drugi dan na vse štiri vrhove- Lanževica, Bogatin, Mahavšček , Kser in potem še mimo ene kasarne, za katero sploh nisem vedela, da obstaja pod Kserom po brezpotju do lovske koče. Tam pa je bila pot, po kateri smo prišli v trdi temi na izhodišče. In bogme ne včeraj ne danes nismo srečali prav nikogar. Da bomo hodili dva dneva smo vedeli. Pa ta tura je bila že nekaj časa v planu, a je potem kaj prišlo vmes in končno smo jo uspeli prehoditi. Zahteva kar precej kondicije in poznavanja hoje po brezpotnem svetu. In zanimivost. Od planine na Prodih, naprej, se čez Tolminko zapelješ, z ročno žičnico. Mi trije prvikrat. Pa tudi prvikrat na vseh štirih vrhovih. Zdaj je tak čas , ko so lepe jesenske barve v naravi. In predvsem mir.
ko si prvikrat   tukaj.1
saj ni za verjet, kakšna velika poslopja so takrat gradili.11
in  ne samo eno. 12
počasi se dan poslavlja.13
gremo prespat v bivak na Krnskih. Tokrat smo spali na mehkem , ne tako kot na klopeh zadnjič v zimski sobi v Gomiščkovem zavetišču. 14
in občudujemo barve macesnov. 15
pogled na prehojeno pot . 21
sestop v dolino  po poti, ki je ni. A Nada jo je našla.  22
darinka41. 10. 2020 16:28:31
Lanževica včeraj zadnjega septembra. Ni šlo ravno po planu. Ampak tura je bila lepa razgledna. In predvsem dolga . Celodnevna. V vasi Soča sva zavila čez most do tabel kjer piše Vas na Skali. Tam pustila vozilo in se podala v neznane konce. Nisva še tu hodila. Namen je bil do Oslove škrbine in od tam desno po brezpotju po Rapalski meji na Lanževico. Sestop pa okoli hriba čez Lepo Komno. Tale potka je markirana. Lepo speljana v ključih skozi gozd. Ampak višje kot sva bila vse več je bilo snega. Toliko ga res nisva pričakovala. Sva se na odcepu odločila , da greva okoli po snegu . Rapalska pot je odpadla. Pa še zgaženo sva imela vso pot do table kjer se pride z Bohinjskega konca. Zgaženo od živalskih kopit. Točno po poti so šle. Potem do vrha ni bilo težav. Na vrhu niti nisva bila sama. Trije ornitologi so prišli. Belk sicer niso našli. Oni so sestopili h Krnskim . Midva se odločiva za isto pot nazaj. Lahko bi krajšala ko se spustiš z Lanževice, a se nisva odločila. Morda če ne bi bilo snega. Razgledi so bili včeraj lepi . Čisto ozračje. Tura , ki je na pozabiš.
Kam greva sva vedela. 1
bo treba sestopit32
in pri koritu ob sestopu. Videla sva ga le ob poti v dolino. 33
RXY2. 10. 2020 22:44:50
Belke so bile tik pod vrhom še kakšna 2 tedna nazaj. No snega takrat še ni bilo nasmeh
pikica13. 10. 2020 13:41:30
Z belkami je tako kot z zvezdnimi utrinki, opaziš ali pa tudi ne mežikanje
Meni včasih samo peresce pustijo za spomin1
darinka43. 10. 2020 16:27:26
Te belke , ki je bila že poletno opravljena junija letos pod sedlom Planja , kjer se gre na Tolminski Kuk pa nisi mogel zgrešiti, ker je en cajt preletavala tam okoli.
pikica13. 10. 2020 17:11:16
Lepa ptičica, @darinka4 a si jo že slišala kako se oglaša?