Forums / Slovenija / Julian Alps / Brinica / Monte Briniza

Brinica / Monte Briniza

velkavrh18. 05. 2015 04:51:18
Včeraj sem šel na turo z škofjeloškimi planinci, katerega član sem tudi sam, na Brinico(Monte Briniza) v italijo. To je osredni vrh Stolovega grebena na italijanski strani med Kobaridom in Gemono.

Nabralo se nas je za cel avtobus. Vodila sta nas dva izkušena vodnika društva. Že sama vožnja do izhodišča je zanimiva. Z avtobusom se zapeljemo v Trbiž v Italijo in nato pred Rabeljskim jezerom na mejni prehod Predel v Slovenijo v Posočje in od tam spet v Italijo na izhodišče.Hodimo po poti 710.Pot je lepa, samo vseskozi nekoliko napeta, blaga strmina ne popusti do grebena. Do grebena do sedla hodimo vseskozi v senci listnatega gozda.Do sem smo rabili nekako dve ure. Tu smo nekako prvič dobro počivali in se odžejali in malo pomalicali.Nato sledi lepa, mestoma tudi malo izpostavljena grebenska pot do osrednjega vrha Stolovega grebena -Brinice(Monte Briniza)-1636m. Povzpeli smo se nekako 900m.Nadaljevali smo nekako do konca glavnega grebena kjer smo nato po udobni mulatjeri setopili v kraj Viskorš(Monteaperta), kjer nas je čakal avtobus. ta kraj je bil pred leti v rušilnem potresu skoraj popolnoma porušen. Vse zgradbe so sezidali na novo.Posnetki sledijo.
Prispeli na štart poti na Brinico. To je osrednji vrh v Stolovem grebenu med Kobaridom in Gemono v Italiji.1
Smer nam kaže konec grebena , kjer je tisti veliki križ in sestop v Monteaperta-po slovensko Viskorša.2
Pot poteka dve uri po listnatem gozdu -št. 710.Vseskozi se blago vzpenja. Premagati moramo nekako 900m višinske razlike.3
Tako to zgleda.4
Včasih se na desni pokažejo meni neznani vrhovi.5
Nekako po dveh urah zmerne hoje s kakimi tremi postanki smo prišli na sedlo grebena.6
Sedlo je tako označeno.7
Na sedlu se nam na desno odpira pogled na verigo vrhov.9
To je pa Lopič, kjer smo bili lani.13
Na jugu pa je dolina-naselje Viskorša , kjer nas bo čakal avtobus. Dol pa je še dolga pot.14
Gremo po grebenu, ki je zelo razgiban do osrednjega vrha grebena -do Brinice.15
Enostavno uživamo.16
po grebenu se nekako hodi dve uri.17
Med grebenoma.18
Prispeli smo na Brinico-1636m, tu je žig in vpisna knjiga.19
Grebenska pot nas ne razočara, obdari nas s prelepim gorskim cvetjem. Sedaj so vse skale ovite v rumeno. Avrikelj je dejansko tu doma.20
Prispeli smo nekako do konca grebena, kjer je ogromen križ z obeležji in žigom in vpisno knjigo.21
Sedaj pa po udobni mulatjeri po poti 711 v dolino.23
Začne se zelo prijetno .Po debeli uri pridemo v grmičevje, ki se kmalu spremeni v listnat gozd.24
Smo že tik pred naseljem. Osvežitev pri izviru.25
Na cilju smo.-obveščevalni panoji.26
Tu je bil pred leti hud potres, ki je skoraj v celoti porušil naselje . Menda naj bi ostal cel samo ta zvonik cerkve. Tu so zvoniki taki.27
Najlepše rozce ture-predalpske grebenuša-prvič sem jih videl.28
Presenečenje -navadni zlati koren.29
Drugo presenečenje -rumeni ušivec.30
Če četrto presenečenje -pirenejska zmajevka-zelo redka.Sem jo že našel tudi na naši strani Julijcev.31
ločanka18. 05. 2015 20:21:31
Gran Monte je osrednji del Stolovega grebena, Brinica pa najbrž njegov bolj pomemben cilj, čeprav je najlepši del prav v pohajkovanju po tem prečudovitem grebenu,ki nudi silovito lepe razglede po svoji okolici, in v cvetju, ki bogati greben. Dano nam je bilo videti tudi uživaško jadranje beloglavega jastreba in to ne samo enkrat. Prav posebna energija se širi po tem grebenu!
Še nekaj mojih posnetkov s tega izleta, ki ga je že opisal Velkavrh.

pohajkovanje po grebenu se je pričelo...1
avriklji so bogatili poglede ..3
tale je kar vabil k posnetku4
živahno7
malo bolj pester spust po grebenu8
so lepi, kajne10
koristno13
mirank18. 05. 2015 21:30:11
Res vas je blo za cel avtobus, a očitno premalo, da bi prepodili vse kačevelik nasmeh. Par minut po tem, ko smo se srečali z vami na grebenu je bil na soncu na stezi čuden kačon-po moje mlad gad. Kar me je najbolj čudilo je bila barva (rumenkasta)zmeden z zelo izstopajočim vzorcem.
GITA8. 12. 2016 22:35:56
Že zdavnaj bi šla, če bi bila vsaj malo bližje…. Vožnja do izhodišča v vasi Viškorša je že kar eno malo potovanjce… ampak na koncu ugotoviš, da se vsak kilometer splača…. Najlepši čas za obisk Brinice je spomladi ali jeseni. Spomladi je menda najlepše, ko cvetijo avriklji, jeseni so pa razgledi običajno lepši in čistejši, še posebej če ujamete en tak krasen dan, kot sva ga midva. In ker avriklji cvetijo še marsikje drugje, razgledi so pa točno taki samo z Brinice in od nikoder drugje, sva izbrala jesen. No, skoraj zima je že. Ampak včeraj je bilo na grebenu sončno in toplo kot sredi septembra. Edino tam, kjer se pot prekobali na severno stran grebena, je cel dan vztrajala slana in je bilo treba stopiti previdno, da ne bi bila slučajno prehitro v dolini… Dan bi težko bil lepši… nasmeh
Izhodišče v vasi Viškorša...1
Med nadaljevanjem se še ozirava nazaj proti Brinici...27
Začetni del sestopa z grebena je res strrrrm... :-)28
Dnevi so kratki... luna še plava na nebu...29
...midva pa loviva še zadnje razglede na sončnem pomolu na Viškoršo... predno se potopiva v gozd in sestopiva nazaj na izhodišče...30
Majdag9. 12. 2016 07:49:00

... Kot vedno Gita, tvoji opisi in fotke super..
GITA9. 12. 2016 16:19:33
Hvala @Majdag... nasmeh
ločanka9. 12. 2016 16:56:50
Všeč mi je ta raznolikost posnetkov!
cenc16. 08. 2017 07:08:48
Če ima kdo v planu obisk Brinice s severa mu sporočam,da je cesta v Učju( za odcepom na Rezjanski Skutnik) na sedlo Tanameja zaprta.
Neurje v preteklih dneh je napravilo svoje , kar smo ugotovili tudi na poti na rezervni vrh-Rezjanski Skutnik.
bos21. 06. 2021 10:31:25
V petek po dolgi vožnji preko Vršiča in Učje prispem Na Mejo. Kolo pustim pri tabli za pot 712, ker bom tam sestopil in se zapeljem še cca. 4 km naprej do izhodišča za pot 710. Vzpon na greben in nato še desno do vrha M. Contesa ter vrnitev in dalje po grebenu najprej na Brinico ter potem naprej na Breški Jalovec. Sestop (vmes je še tudi malo vzponov) po poti 712 do kolesa in nato spust do avta.jezik
Celotna pot je lepo označena in normalno prehodna, pot po grebenu do M. Contese je slabše vidna in gre desno med borovci, kar sem ugotovil, ko sem se vračal nazaj po grebenu.
prednje Prisankovo okno1
Mali in Veliki Karman18
zdaj pa nazaj po grebenu19
dol sem šel desno po strmih travah, nazaj pa levo med borovci20
spodaj se lepo vidi hišica, kjer se začne pot na Vrh Muzcev, ki je v bistvu direktno nad njo21