Slovenske planine v vseh letnih časih

velkavrh25. 11. 2013 09:21:46
Včaraj pa sem se podal na Pokljuko raziskovat tamkajšne planine. Pripeljal sem se na Rudno polje in od tam mimo biatlonskega centra po makadamski cesti na planino Uskovnico. Na Uskovnico se pride tudi po lepi gorski cesti iz Srednje vasi v Bohinju. Tja sem pred leti iz te vasi šel tudi po peš poti.Bile so že čisto zimske razmere. Snega ni bilo veliko-tam od 10 do 20 cm. Na cesti so se poznale kolesnice, pred mano pa je že tudi nekdo šel peš. Planina je obsežna. Mislim, da ima od pokljuških planin največ objektov od starih stanov oziroma bolj majhnih hišk, do obnovljenih objektov do skednjov oziroma svisli.Prehodil sem jo podolgem in počes in mislim, da nisem videl cele. tako obsežna je. Posesti oziroma bolj travniki kot pašniki so v glavnem ograjene.Tu še vedno pasejo v manjšem obsegu. Travnike oiroma pašnike pa kosijo.Planina je tudi pozimi zelo obiskana, tako , da jo tudi v globjem snegu lahko obiščemo.Koča je tudi pozimi odprta, trenutno imajo pa dopust.
Mimo Mrzlega studenca na Pokljuki-prava zima.1
Na panoju , ki je na kapelici, zvemo vse o kapelici.9
Začetek planine z objekti.10
Pogled od kapelice na levo stran planine.11
Gremo po poti, ki poteka nekako po sredi planine in takoj na začetku na levi strani smo pri Žvanu-sirijo.12
To je Žvanov stan, bolj majhna hišica. Te hiške so značilna za planino. So zidane s polkni in tu so bivajo pastirji, ki pasejo živino še dandanes in sirijo. Pri njih je označena Sirarska pot.13
Poleg hiške stoji običajno skeden ali svisli za spravilo sena. To je Žvanon skedenj.Pod skednjem pa je bil hlev.14
Dodana novatorija -kozolci ne pridejo več v poštev.15
Planina živi, videl sem kar nekaj avtomobilov pri hiškah.24
Planino varuje kapelica in še nekdo drug.25
Nekako v osrčju planine je planinska koča na Uskovnici. 26
Prijen vhod v kočo. Trenutno imajo dopust. Za Silvestrovanje je še nekaj prostih mest objavljajo.27
Toliko bomo hodili od tu.28
velkavrh25. 11. 2013 10:21:13
Druga na vrsti je bila planina Šeh. Domačini jo imenujejo tudi samo Ši ali Šija. Locirana je nekako pod planino Uskovnico na levi strano poleg planine Zajamniki, ki so na desni strani malo višje od nje, če gledao iz smeri Srednje vasi navzgor. Pod njo je še samo planina Četeže.Jaz se šel na njo po cesti, ki se začne malo nad mostom na desni strani , če gremo s planine Uskovnice. Je pa to kar dolga pot-skoraj štiri km. Obstajajo še druga potka, ki poteka od planine Praprotnice,po kateri sem se spustil še enkrat na planino.Planina je nekako razpotegnjena.Do oznake planine je vse na desni strani ceste. Osrednji del planine je lep-spodaj je velik travnik-na obrobju zgoraj pa so stanovi. Višje nad glavno planino pa je še zgornji del z lepimi obnovljenimi ali povsem novimi objekti.
Na planino Šeh-po cesti 3,2km.1
Po cesti nato pridemo do osrednjega dela planine-žal je napis že malo obledel.7
Varuha pa planina ima.8
To je osredni del planine.9
Na planini vidimo lepe obnovljene ali na novo zgrajene stavbe, pa tudi kaj starega se vidi.10
Naprej se pride še do zgornjega dela planine.11
Na koncu planine smo pri Kovku-1136m.12
velkavrh25. 11. 2013 10:43:02
Naslednja planina pa je bila Praprotnica.Na njo šel ko sem se po cesti vrnil nazaj na cesto , ki pelje na Uskovnico in kar kmalu pridemo do prvih hišk na planini. Nisem pa prehodil cele, ker sem se odločil da grem naprej do planine Zajamniki, vendar sem vmes nekje zgrešil pot in prišel na zgornji del planine Šeh.Poleti jo bom šel še enkrat pregledat.
Kar hitro smo na planini.1
Prvi stanovi so na desni strani ob cesti.Po cesti pa pridemo do stana, kjer živijo tu celo leto in se tudi pozimi dobijo mlečni izdelki. Tam nisem bil.2
To so ti prvi stani.3
Prvi stanovi.4
Na tem delu planine je samo par stanov,5
Spodnji del planine, od tu se gre naprej na planino Zajamniki.6
velkavrh25. 11. 2013 10:55:25
Z vrha planine Šeh pelje neoznačena pot v dolino do Jereke.Pot je potekala v gozdu ,nato pa prek neke planine, kjer je bil v bistvi samo en stan s pomožnimi objekti.Vmes sem šel še prek neke planine tudi z objekti. Na koncu pa sem šel mimo planine Javornice.Ta planina se nahaja nad Zgornjim Podjeljem kamor se spustimo po precej strmem kolovozu.Slikce od planine Javornice dodajam na koncu in pa še od planine, kjer sem posnel samo ta objekt z pripadajočo stavbo.
Srečamo  že davno opuščene zgradbe.1
To so te hiše na neki planini, mimo katere sem šel.10
Spodaj teče bister izvirček.11
Mrki25. 11. 2013 19:15:05
Na slikah 6, 7 in 8 je planina Javornica. Lepa razgledna planina na poti z Zajamnikov na Zgornje Podjelje.
Planina Pokrovec je povsem drugje - nad Koprivnikom.
Pogosto opažam, da mnoge gore in sedaj planine obiščeš prvič in potem opise poti prodajaš kot suho zlato, čeprav si marsikdaj v zmoti.
velkavrh8. 12. 2013 10:58:49
Včeraj pa na prekrasen dan mimo planine Lipance. Do planine imamo več poti. Sedaj pozimi je najbolj običajna od Rudnega polja. Poleti pa se običajno štarta že Od planine Mrzli Studenec , kjer zavijemo na desno- je označeno po lepi gozdni cesti. Po tej cesti imamo v nadaljevanju dve možnosti . Nekako na pol poti po gozdu se odcepi gozdna cesta na desno do parkirišča Medvedova konta. Nekako naravnost pa se peljemo do parkirišča Na Rupah. Tu je spomenik NOB. Tu zavije na desno mimo spomenika gozdna pot na planino Lipanca, ki se ji vmes pridruži še pot od Medvedove konte in z Rudnega polja.Seveda pa bi lahko prišli na planino Lipanco z Srenjskega prevala pri sestopu z Viševnika. Včeraj je bila gozdna pot od Mrzlega Studenca do parkirišča Pri Rupah še prevozna. Vozilo se je po precej globokoh poledenelih kolesnicah. Pot do planine je v redu. Dereze so priporočljive, ker je mestoma pot rahlo poledenela. Planina je sijala v soncu. Blejska koča je bila odprta in polna pohodnikov. Veliko jih je šlo naprej na Debelo peč.
Tako je zgledala danes cesta proti parkirišču Na Rupah od Mrzlega Studenca naprej.1
To pa je že tik pod planino.2
Brežina pod planino nima snega.3
Pokaže se nam sama planina Lipanca.4
Na planini Lipanca je planšarija z pomožnimi objekti. V poletnem oziroma pašnem času tudi tu postrežejo.5
Za planšarijo je hlev.6
Neposredno pred Blejsko kočo pa je zgleda že malo opuščen stan s hlevom spodaj in bivalnimi prostori zgoraj.7
To je pa Blejska koča. To je ena izmed naših najvišje ležečih koč. ki je odprta tudi celo zimo vsak vikend, če ne celo edina na tej višini.8
Tu je izhodišče za nešteto smeri.9
Tod okoli so ljude bivali že dolgo nazaj.10
Še pogled na planino Lipanco s poti na Debelo peč.11
velkavrh15. 12. 2013 11:21:43
Nadaljujem z mojimi zimskimi obiski naših planin. Mimo Vrtaške planine sem šel pri včerajšni turi na Vrtaški vrh.Tu sem bil prvič.Vrtaška planina je že v ožjem območju Triglavskega narodnega parka. Porkiramo na koncu Mojstrane na majhnem parkirišču in takoj strmo v breg. Do planine hodimo nekako dve uri in pol. Trenutno je na začetku poti na poti ogromno listja, kmalu pa se začne kazati sneg.Pri varovalni ograji za živino pa smo že povsem v snegu. Pridemo do lese, kjer se začne planina. Kmalu zagledamo tovorno žičnico.Čez kakih 15. minut smo na velikem pašniku, kjer je velika planšarija. V pašnem obdobju nudijo vsekakor mlečne izdelke. Na planšariji je celo skrinjica s knjigo za vpise.Velja obiskati planino še poleti.
Taka je pot na začetku.1
Planšarija še od zgoraj.9
Pašno območje se nadaljuje proti Slemenu.10
GričarA18. 12. 2013 23:21:43
Zanima me če kdo pozna pot iz doline Lučke Bele(podvolovlek) do Planine Dol?
ejti19. 12. 2013 00:08:22
Letos poleti sem tam hodila. Kakih 200 m pred smerno tablo za Korošico (gledano navzgor) se levo s ceste odcepi precej razrita vlaka (vlačijo les). Po tej vlaki greš in prečkaš suho strugo, potem pa že naletiš na možica in na puščico na drevesu. Steza je kar dobro sledljiva, kmalu naletiš tudi na jeklenico, ki ti pomaga čez malce neroden prehod. Više pa sem očitno zgrešila odcep proti planini Dol in sem šla predolgo v levo, tako da sem na koncu prišla na cesto, ki pelje izza Ušivca na Dol. S tem sem si pridelala še uro dolgočasne hoje po makadamu...
otiv19. 12. 2013 15:49:07
@GričarA že dolgo je od tega, kar sem šel po tej poti.
Sprva se gre po cesti v Lučko Belo in nekje po kakem kilometru skreneš na kolovoz na levi strani in greš po njemu. Koliko daleč ne vem, so pa bile nekoč na drevesih bele pike, ki so označevale pot. Višje, ko se pride pod pečine, je potrebno poiskati prehod preko skalovja. Takrat je bila pot še sledljiva, kako je danes pa ne vem.
To je v grobem napisano, kolikor se še spomnim.
Srečno!nasmeh

GričarA19. 12. 2013 17:41:54
Bom šel v nedeljo, če bom imel kakšnega kompanjona, pa mačeto bo treba s sabo vzet velik nasmeh
otiv19. 12. 2013 18:05:21
Zna pa biti spolzko ,morda celo zasneženo v vrhnjem delu, ker je to severno pobočje in tudi strmo.
velkavrh25. 12. 2013 10:34:52
Včeraj sem se kljub kislemu vremenu podal v Bohinj in krenil v Staro Fužino in od tam nad vasjo po označeni poti na planino Vogar.Planina se pravzaprav deli na dva dela-planina Spodnji Vogar in planina Zgornji Vogar.Danes sem si ogledal Spodnji Vogar. Pot je ta čas kopna do doma na planini. Je pa sprva precej strma in kamnita, kot bi hodili po kamniti mulatjeri. V osrednem delu poti pa je še polno listja.Tudi v snegu je dostopno. Če pomrzne pa je treba imeti dereze.Do doma imamo samo dobro uro.Dom je sedaj zaprt, bo pa odprt med Novoletnimi prazniki.Planina je dokaj prostrana. Stari stanovi so v glavnem spremenjeni v prijetne vikende, nekaj pa je čisto novih.Gre v glavnem za lesene gradnje.Tu sem bil tudi poleti, samo , da sem prišel po cesti iz doline, ki pelje do planine Blato, kjer je odcep za planino Vogar na levo preden pridemo na Blato.Je označeno.Teh deset km gorske ceste, za katero plačamo 10 evrov, je sedaj že skoraj v celoti asfaltirano.Poleti sem to cesto v celoti prehodil peš.
Začetek peš poti na planino Vogar.1
Dobro uro rabimo, pa smo tam.2
Po slabi uro pridemo do razgledišča na začetku planine, kjer se pred nami spodaj zrcali Bohinjsko jezero.3
Tako za razglediščem na levi ob poti zagledamo prve stanove planine Spodnji  Vogar.4
Hlev spodaj in skedenj zgoraj. Taki hlevi so značilni tudi za planino Uskovnico.5
Zraven je že malo obnovljen stan.6
Ta pa je na desni strani.7
V nadaljevanju na levi strani. Lastniki se še kar poslužujejo lesa za pokrivanje streh.8
Tudi pozimi so objekti pripravljeni za bivanje . Drva so pripravljena. 9
Pridemo do vodnega korita na planini. Vodo so na planino napeljali z bližje planine Hebed ali Hebad, ki je nekako levo od planine Vogar .10
Tu nas povabijo na kmetijo Dolenc in v Želazničarski dom Vogar-1050m.11
Tudi lovci so na planini prisotni.12
V bližini doma spodaj.13
Poleg je ta ruševina. Kake druge ruševine skoraj ni. Lastniki lepo skrbijo za svoje hišice, ki so jih spremenili v vikende.14
V dobri uri smo pri domu.15
Nato pa k domačiji Dolenc.25
Sem bo treba priti poleti in izbrati smer pohoda.26
Domačija Dolenc.27
Res bi enkrat rad prespal v seniku. Sigurno je minilo že petdeset let odkar sem kot mulc prespal cel teden na počitnicah na Dolenjskem cel teden v seniku.28
Naprej pa se začne zima.Kje je tu meja med planinao Spodnji in Zgornji Vogar ne vem.29
To pa je križišče , kjer pustimo avto, če pridemo z avtom sem iz doline po cesti iz Stare Fužine.30
Odločil sem se , da grem do parkirišča odkoder se gre nato na Pršivec levo ali desno na planino Viševnik.31
Nekako na sredini poti do parkirišča sem pod cesto zagledal velik bolj pašnik kot jaso z dvema stanoma.To naj bi bila planina Hebed.32
Oba sta zgledala obnovljena. Sta popolnoma drugačna kot so stanovi na planini Vogar . V celoti sta lesena.Na zemljevidu naj bi bil še en stan, ki pa ga nisem videl.33
Do parkirišča je nekdo vozil. 34
S parkirišča sem se pa nato podal po prijetni označeno poti nazaj na Vogar.Pot nekako poteka precej nižje od zgornje ceste.35
velkavrh31. 12. 2013 16:44:53
Danes na Silvestra pa na Kofce. Gor sem šel od Podljubelja od Matizovca-1072m.Pred to visokogorsko kmetijo je urejeno veliko parkirišče.Tu pustimo vozilo in mimo kmetije in više ležeče žage na levo na označeno pot na Kofce. Pot je od začetku kar strma in že zasnežena. Višje ko gremo, več je snega. Gaz je narejena.Po uri hoda smo pod kočo na Kofcah. Iz dimnika se kadi.Poleg je planšarija s hlevom, ki je poleti tudi odprta za obiskovalce. Planina je pašna.Žal danes ni bilo razgledov. Nazaj grede je že naletaval sneg.
Štart na parkirišču.1
Zapuščam Kofce.15
Planina je ograjena, poleti pasejo.16
velkavrh31. 12. 2013 17:06:44
Druga planina danes je bilo planina Ilovica, ki je le dobrih deset minut oddaljena od Kofc,ko gremo proti planini Šiji. Tu sta le dva stara stana in en lesen vikend na planini spodaj.
Naprej pa ni bilo gazi. Mestoma sem stopil v sneg do kolen.1
To pa je tretja zgradba na planini.8
Že nad planino Ilovico.Začelo je snežiti.9
velkavrh31. 12. 2013 17:22:45
Danes pa še treja planina. To je planina Šija-1553m.Ta višina je napisana na Taborniškem domu na planini Šiji,ki je oskrbovan poleti. Tu je tudi velika planšarija s hlevom, kjer poleti v pašnem obdobju radi postrežejo. Poleg doma sta še vđdva objekta. Zraven doma hišica ne vem čemu služi. Malo višje pa je koča Gorske reševalne.Dom so uredili iz bivše karavle.
Že od daleč vidimo planino Šijo z kočo.1
Hišica poleg doma.Začelo je snežiti.9
Koča Gorske reševalne.10
velkavrh12. 01. 2014 11:23:32
Včeraj sem se spet podal v raziskovanje pokljuških planin.Odločil sem se za lahko dostopno Pokljuško planino.Zapeljemo se v Bled in naprej v Gorje. Pri koncu Zornjih Gorij zavijemo na desno v Krnico in peljemo do velikega parkirišča za Pokljuško sotesko. Tu pustimo vozilo. Nadaljujemo po desni cesti, na levo se gre v Pokljuško sotesko.Kar kmalu smo na novem križišču pri Sv. Miklavžu. Možnosti za naprej sta dve, gremo lahko po gorski cesti na desno, ki pa je primerna samo za vožnjo s traktorji, ali pa po opuščenem kolovozu na levo, ki poteka ob robu ograjenih pašnikov na Pokljuški planini. Tu vidimo že davno opuščene in že samo kamnite ruševine kar velikih domačij.Zraven je lesena kočica s krmiščem s senom.Predvidevam , da za divjad, ker je nastavljena tudi solnica.Pridemo do dveh lesenih koč.V bližini pa se stikata obe poti. Naprej hodimo po levi strani planine.Zagledamo lično kapelico in poleg nje na drugi strani poti visokogorsko domačijo Pr Figovco.Stalno ne živi tu nihče, poleti pa tu pasejo.Malo višje je še ena domačijo, vendar je v uporabi samo hlev, ostale stavbe so v ruševinah.Žal ta lepa planina po pripovedovanju domačina le redko doživi obisk.
Parkirišče v Krnici.1
Zgleda ,da je tu stala kar velika domačija z več zgradbami.7
Zdaj tu stoji samo lesena kočica s krmiščem.8
Zgleda , da na divjad niso pozabili-solnica.9
Višje naletim še na dve leseni stavbi. Za kočami se poti združita in od tu poteka pot po levem robu planine. Pašne povšine so ograjene..10
Kapelica.11
Nasproti kapelice pa je visokogorska domačija Pr Figovco.12
Pri ograji je vodnjak iz lleta 1906.13
Na dvorišče domačije.14
Bivalna hiša domačije.15
Tako se reče pri hiši.16
Še z drugega konca.17
Imeli so velik hlev, ki ga uporabljajo še danes, ker se tu še pa pase. Na domačiji pa ne živi stalno nihče.18
Pogled na domačijo malo višje.19
Ogledat si grem še drugo domačijo.20
Tu pa je v uporabi samo hlev v pašnem obdobju.21
Ostale stavbe so se že davno porušile.22
velkavrh12. 01. 2014 12:09:46
Naprej sem se podal na planino Meja dolina. Od Pokljuške planine poteka označena pot do planine Klek. Do tja nisem prišel, ker je bilo predaleč in nekako na pol poti od Pokljuške planine do planine Meja dolina se je začel sneg in čedalje več ga je bilo. Zgaženo ni bilo.Bile pa so sledi smuči.Kmalu za Pokljuško planino naj bi bili Spodnji Pokljuški rovti. Do njih naj bi bila speljana celo gorska cesta. Na zemljevidu so označene tu celo stavbe. Ker so rovti nad stezo jih nisem videl. Šel pa sem mimo Pustotnikova rovta, kjer je mala brunarica. Po teh gozdovih poteka množica gozdnih cest in stezic, tako, da je treba biti previden, da se ne zaide. Oznake so redke, vmes pa so smerokazi za Klek.Nekako po uri hoda sem prispel na opuščeno planino Meja dolina. Tu je samo opuščen stan.Zaradi čedalje težjega gaženja sem tu obrnil.
Nov lesen stan na Pustotnikovem rovtu, vsaj tako sta mi rekla lastnika. Prej so bile tu samo ruševine.1
Pomnik ob poti na zgleda nesrečo leta 1900.2
Gre se v smeri planine Klek.3
Križišč je na poti kar nekaj.4
Gaženje.5
Sled smuči me usmerja na pravo pot.6
Pridem do planine Meja dolina-1372m. Z vremenom pa nimam sreče, spušče se megla.7
Razpadajoč stan na planini-seveda približan.Tu so davno nazaj kuhali oglje in je bilo več njihovih bivališč.Bukev ravno zato na Pokljuki že dolgo ni več.8
velkavrh26. 01. 2014 15:40:16
Danes sem se odpravil na planino Suho-1385m. Štartal sem v Ribčevem lazu in šel po označeni poti, ki naprej povede na Rodico. Sprva hodimo ob potočku, ki ga tudi prečimo. Do planine imamo dve uri in pol. Danes v zimskih razmerah se rabil seveda več. Kmalu za prečenjem potočka se je začel sneg in čedalje več ga je bilo.Na poti se menjajo strmi predeli in ravnine.Pot poteka tudi po opuščenem kolovozu-malo naporno.Vseskozi je dobro označeno. Tod sem šel prvič.Planina je srednje velika in se nahaja v nekakšnem amfiteatru Špika , Male Rodice, Debelega vrha in Zavitara, Zadnjih dveh vrhov na zemljevidu Triglavskega narodnega parka ne vidim. Planina je pašna z lastnim zajetjem. To vodo sem dve leti nazaj probal-bila je okusna. Na planini so trije objekti, ki se zgleda koristijo tudi za vikende.Vidijo se tudi ruševine davno zapuščenih stanov.
Začetek peš poti na planino Suho.1
Smer je prava.2
Snega je čedalje več.3
Tudi čez potoček moramo.4
Tod gredo turni smučarji naprej na Rodico.5
Res ga zagledam.6
Bližam se planini.7
Začetek planine Suha.Tu na sredini zadaj naj bi bili vrhovi Skakavec, zadaj Zavitar , v nadaljevanju Skakacca pa Debeli vrh.8
Kar prostrana planina z zasneženim grebenom v ozadju.Tu zgoraj poteka pot do prevala Čez Suho, prek Lepe Suhe, koto 1803 in nato pride Rodica.9
Na levi je ta vrh- nisem prepričan kateri-mislim, da je Vrh Okroglice-1670 m,vsaj tako je vidno z zemljevida Sidarte -Julijske Alpe-V in Z del  TNP.10
Prvi vikend na planini.11
Lastnik je bil nedavno tu, ker je celo odkidano.12
Malo naprej na isti strani se skriva še en vikend.13
Od starih stanov so ostale samo ruševine.14
Na levi strani pod zajetjem s koritom za napajanje živine je še en objekt. Ta pa se res uporablja kot pastirska koča. Dve leti nazaj sem tu naletel na lastnika, ki sta prišla pogledat pasečo se živino.15
Preigravalo se je sonce in oblaki.Komaj še vidim turno smučarja. Nazaj grede sem srečel še dva. 16
Takole sem pa videl planino Suho, dve leti nazaj  visoko zgoraj , ko sem sem prišel po opuščeni mulatjeri s planine Poljane.Na vsak način je šla ta pot desno  mimo Suharskega Kosmatca in Okroglice.17
Poletni prizor žive planine.18
Poletje 2012- ja zima marsikaj skrije.19
Če nisem v zmoti se tu lepo vidi preval Čez Suho , Lepa Suha in na levi Rodica.Vmes med Lepo Suho in Rodico naj bi bila še Mala Rodica.20
velkavrh1. 03. 2014 16:48:30
Po več kot mesecu dni pa spet v bohinjski konec. Isto sem se zapeljal v Staro Fužino in nato po gorski cesti do odcepa za Voje. Od tu ni bilo več spluženo.Kolesnice so sicer bile-morda bi bilo za kakšnega visokega terenca.Od odcepa je nekake pol ure do Doma na Vojah. Dom ni odprt. Od tu pa po gazi naprej. Vreme ni bilo idealno, naletaval je tudi sneg , spustile so se megle. Razmere za dobre posnetke so bile slabe.Gaz se je mestoma predirala čez kolena-naporno.

Voje so pravzaprav alpska dolina, ki jo z vseh strani obdajajo nižji vrhovi-v glavnem poraščeni.Na osrednjem delu planine, ki je dokaj širok in tudi dolg je ogromno objektov.V glavnem so obnovljeni in se uporabljajo bolj za vikende. Nekaj je tudi popolnoma novih. V glavnem gre za pritlične, male dvokapnice.Več je tudi dvojnih objektov-stan in senik oziroma skedenj ali pa je uporaba enega objekta dvojna. Nekaj je tudi popolnoma novih malih brunaric.Opuščenih objektov razen ene ruševine že za okrepčevalnico Skok nisem videl.Bil sem tu tudi poleti in so pašniki ograjeni. Živine nisem videl, videl sem pa , da se kosi.Planina se v zgornjem delu končuje z okrepčevalnico Slap-priljubljena poletna točka in kot zaključek lahko obiščemo prelep slap Mostnice.
Odcep za Voje-do doma Na Vojah-trideset minut.1
Od tu sem šel peš . Deloma je do doma asfalt, deloma makadam.2
Vmes naletimo na pot do korit Mostnice-ni bilo gazi.3
Vmes je izvirčkov in pritokov Mostnice kar več.4
Pritok Mostnice tvori luštna majhna korita in tolmunčke.5
Dom v Vojah-začne snežiti.6
Od doma ni bilo več spluženo, bila je gaz.Kmalu se pride do prvega objekta na levi strani.7
Za gozdičkom prvi pašnik Voj in na njem par objektov.8
Tako zgleda ta objekt  s poti. Spredj je klančina za skedenj. Spodaj pa je pritlični del za bivanje.9
Ker je bil ob poti sem ga posnel še z druge strani.Taka gradnja ni običajna za Voje.10
Zanimiv pomnik na sprednji leseni steni skednja.11
To je drugi objekt, ki je bolj značilen za Voje. Gre za mali bivalni stan-pritličen z dvokapnico.12
Ta stan je zraven-je cel zidan. Običajno je zidana  samo pritličje -zgornji del pa je običajno  lesen.13
Kot četrti objekt na tem pašniku pa zgleda kot skedenj.14
Po krajšem gozdnem delu planine pridemo do stana s kažipotom.15
Ta stan se nahaja na eni mali jasici.16
Pred osrednjim delom planine Voje prečimo zanimiv most Mostnice.17
Nato pridemo na osredji del planine, ki je precej širok in dolg. Na njem naštejemo sigurno trideset različnih objektov.18
Za prvim objektom zadaj je celo mali bajer-vsaj trenutno.19
To je ta prvi objekt ob poti na levi strani. Ta je za dvojno uporabo-skedenj na eni strani-bivalni del na drugi strani.20
Več pa grajenih po dva objekta skupaj, Enega uporabljajo  za skedenj, drugega  za bivanje. Za bivanje je nov.21
Objekti so desno ob poti-jih je res veliko.22
Veliko se tudi obnavlja.23
Vmes so tudi povsem nove brunarice.24
Stari objekti so imeli spodnji del zgrajen iz kamna, strop pa je bil lesen . Na gredi pa je bila naslonjena streha dvokapnica.25
Starre gradnje so zelo različne. Samo spodaj je pri tej pozidano kake pol metra, nato je vse leseno.26