Slovenske planine v vseh letnih časih

velkavrh12. 06. 2014 06:04:26
Nato se vrne nazaj in si grem ogledat še od blizu planino Velo polje.To je ogromna ravnina.Žal jo zasipa pomladansko neurje, čeprav so na koncu doline zgradili dva zadrževalna zidova. Del doline je že popolnoma zasut. Na njej deluje planšarija , ki je poleti odprtega tipa in prijazno postržejo . Tu je točka sirarske poti kot na planini Konnjščici.Celo nekaj novega gradijo pri planšariji. Za planšarijo sem tokrat opazil molzno uto, ki jo v prejšnih obiskih nisem opazil. Na planini še ni živine. Vem, da je imel lastnik tu lani tudi kure.Na planini je samo še en objek v funkciji, ki je spremenjen v prijeten počitniški. Ostalo propada ali pa je že propadlo-škoda.Planina ima svoj izvir s koritom za napajanje živine. Voda trenutno še ni odprta-sem preveril.
Varuh na začetku planine.1
Planina se pokaže.2
Oznake bo treba malo proraviti.3
Sneg je še prisoten.4
Tudi zadnji del planine ga še ima.5
Planšarija z pomožnimi objekti je na začetku planine na levi strani. Celo nekaj novega gradijo.6
Kaj bo to ne vem.7
Desno je tipična stavbe teh planin, spodaj prostor za živino, zgoraj pa za pastirja.8
Naravnost pa nas pot zanese na prijetno planšarijo. Ta čas še ni krav in ne pastirja. Verjetno pa pride prav kmalu.9
Mogočna stavba prijetno vabi.10
Vodnikov dom upravlja PD Srednja vas v Bohinju.16
Za posedet ob planšariji je dovolj prostora.18
Za planšarijo pa se skriva ta objekt,19
To je utica za molžo. Kravo enostavno pripeljeo v utico in jo tu zaprejo. Na nekoliko nižjem terenu-luknji pa ima pastir svoj stol in mirno lahko pomolze, brez skrbi, da bi mu krava kam pobegnila. 20
Odpravim se še v desni del planine , kjer je ta zapuščen objekt-škoda.21
Zraven je korito za napajanje živine.22
Žalostno zgleda.23
V ta del je nanosilo na planino precej proda.24
Bila je velika zadeva .25
Naprej je do stana , ki je spremenjen v počitniški objekt vse v ruševinah ali zapuščeno.26
Škoda.27
Celo malo proč od planšarije so ruševine.28
To je že prej predstavljen značilen objekt teh pašnih planin.29
To je pa na desni strani zadnji prelep počitniški objekt.30
Planina se pač tako poslavlja od pohodnikov.31
velkavrh15. 06. 2014 16:00:42
Danes pa zopet na Veliko planino prek Gojške planine.Sedaj pa planina ni več zimska ko tje bila letos pri prvem obisku.
Prihod na planino.1
Živina se že pase.2
Prijeten ambient.3
Križa pozimi še opazil nisem.4
Dovolj vode za živino.5
Zgorni del planine, če se nisem zmotil.6
velkavrh15. 06. 2014 16:04:45
Nato je na vrsti Mala planina.
Živina na paši.1
Še zadnji pogled na Domžalski dom.13
Tu se zapusti planino.14
velkavrh15. 06. 2014 16:19:39
Sedaj pa na Veliko planino.
Vse je lepo zeleno.1
Na planini je tudi muzejski stan.8
Lepo je tukaj.9
velkavrh15. 06. 2014 16:28:34
Sedaj pa še na zadnjo planino, ki sem jo danes obiskal-tokrat prvič-Marjanine njive.
Na Marjanine njive se pride po makadamu od Rakove Ravni.1
Na vrhu pašnika pa še en križ-planina je varna.11
Tudi tu je že živina.12
velkavrh19. 06. 2014 17:38:35
Včeraj na poti na Črno prst pa sem si dodobra ogledal planino Pod Črno goro.Do te planine pridemo v bistvu z dveh strani.S sedla pod Črno prstjo nas potka povede na desno v dolino prek te planine. Iz doline pa je najbolje se zapeljati iz Bohinjske Bistrice proti Soriški planini. Za vasjo Nemški rovt je na desni strani odcep na dobro makadamsko cesto. Vozimo se mimo planine Vresje in nato še mimo planine Strmne, ki ju bom raziskal kdaj drugič. Gre za lepe travničke s parimi stanovi in počitniškimi objekti. Par precej km se vozimo potej makadamski cesti,tudi mimo žičniških naprav na Kobli. Cesta nas privede to prve oznake za Črno prst. Tu v bližini parkiramo vozilo in gremo po označeni potki na planino. V dobri uri smo na planini.Planina ima več objektov, ki se zgleda uporabljajo samo v počitniške namene. Sama planina je lepa ravnica,ne prevelika,ki pa jo je popolnoma prerastla kislica.Zgleda , da že lep čas tu ne pasejo.Na eno strani jo obkroža kanal, ki poteka od predora železnice in so ga zgradili že v Avstroogerski in po njem odvajali odvečno vodo želežniškega predora. Če služi še danes v te namene ne vem. Še danes to trdno stoji in je kanal speljan v dolino.
Tu se začne naša pot na planino.1
P še ostali objekti na planini.14
Tako zgleda ta venec zgradk na planini.19
velkavrh22. 06. 2014 10:15:39
Včeraj pa mimo zanimive planine Grajščice, ki spada v skupino Kepe in Zahodni Karavanški greben v Karavankah.Do nje pridemo , če se zapeljemo v gorsko vasico Srednji Vrh nad Gozd Martuljkom.Na križišču v vasi zavijemo desno na cesto, ki je dobro vzdrževana in prevozna do lovske koče za Lepim vrhom-1278m.Ta cesta nas več ali manj pelje ob potoku Hladnik naravnost do lovske koče.Nato nas za kočo lepa potka privede na prijetno planino, kjer poleti pasejo. Imajo celo celo nov napajalnik za živino-plastičen. Stari lesen je razpadel. Pripeljali so celo tri velike plastične rezervoarje za vodo. Videl sem, da je bila do rezervoarjev napeljana cev iz globeli, kjer teče potoka Hladnik.Na planini ni stanov.Je pa mlaka,ki se verjetno poleti posuši.Trenutno je planina vsa zelena, živine še ni na pašo.Mi smo se na planino spustili s Kresišča, kjer od lovske koče na avstrijski strani zavije komaj vidna potka na planino po nekakšni travnati dolinici oziroma globeli, ki na koncu preide v planino.
Pogled na planino s Kresišča.1
Novo napajališče za živino.11
Posode za vodo.12
Pridemo do lovske koče za Lepim vrhom.13
Tu je izhodišče v visokogorski vasici Srednji Vrh-veliko parkirišče na začetku vasi na križišču poti.14
miri22. 06. 2014 19:22:32
Kakšna je razlika med mlako in kalom?
sirt123. 06. 2014 09:28:54
Ni jemežikanje
pepč23. 06. 2014 14:26:05
Kal je delo človeških rok.
velkavrh29. 06. 2014 06:31:40
Danes pa predstavljam planino Na Kraju na Spodnji Komni. To je prelepa planina takoj 15. minut za domom Na Komni, kamor pridemo po stari mulatjeri Iz Ukanca -od slapa Savice levo pelje ta stara vojaška pot iz I. sv. vojne. Le sem in tja se malo podira.Lahko pa gremo prek Komarče , mimo Črnega jezera in od tam na Spodnjo Komno in ravno tako pridemo na planino. Pohodniki hodijo mimo nje ko gredo k Krnskemu jezeru in na Krn ali pa na Bogatinsko sedlo levo na Bogatin ali desno na Lanževico. Pot pripelje do sem tudi z doline Triglavskih jezer.Do sem prišel tudi že z Vogla. Torej dostopov je kolikor hočeš.Avstrici so ugodno lego planine in bližino boljišč v I. svetovni vojni izkoristili za postavitev velikega vojaškega kompleksa za ranjene vojake. Do sem so speljali celo tovorno žičnico iz doline. Imeli so celo oficirski dom, pekarno in leseno kapelico. Po i. svetovni vojni so bili vsi objekti prepuščeni propadu. Koča Pod Bogatinom nekako locila na nekem vojaškem objektu. Še danes so pri koči videti ostanki stare stavbe. Po celi planini so še danes vidne številne ruševine in urejene poti po planini, ter celo vodni zbiralnik, ki ni več v funkciji. Po I.sv. vojni so planino uporabljali za pašo govedi, ki pa so opustili že pred 25. leti in danes je to na planini poleg kočeše nekaj objektov, ki jih uporabljajo v počitniškr namene.
Lahko gremo do planine na Komarčo mimo prelepega Črnega jezera.1
Pred planino nas pano spominja na I. svetovno vojno.2
Imeli so tudi pokopališče,nekako pred planino na skali so uredili spomin na preminule vojake.3
Kratko in jedrnato-brez odvečnih besed.4
Prvi pogled na planino V Kraju.5
Zadaj je Bogatinsko sedlo.6
Pot do planine je lepa.7
Planina je bila prepredena z urejenimi potmi.Spustim se na planino po mulatjeri pod kočo.8
Pod kočo. Vidni so še stari temelji vojaške stavbe, ki je stala na mestu danes koče Pod Bogatinom.9
Planina danes.10
Na sami planini v ospredju je nekaj objektov , ki služijo v počitniške namene.11
To pa je še nekaj lesenega.13
Še zadnja stavba.14
To je bil svoj čas vodni zbiralnik-že dolgo opuščen.15
Krav tu ni bilo že 25. let.16
Nato pa lahko  samo še raziščemo številne ruševine vojaških stavb.17
Vidi se , da so bile stavbe velike in nekako v ravnem delu planine lepo postrojene.19
Nekako nad bolnišnim delom  see dvigne cesta malo višje do ruševin oficirskega doma.21
Objektov v bistvu ne moreš prešeteti toliko jih je bilo-bila je prava mala vojaška  vasica.22
Zgoraj nad planino je stal oficiski dom.23
To je ta stavba.24
Malo nad planino..25
Zapuščamo planino s kočo.26
velkavrh8. 07. 2014 09:21:24
Mislim , da je to del planine Strme, ki je druga planina ob gorski cesti, ki zavije kmalu za vasjo Nemški rovt na desno .Naprej se peljemo na Soriško planino. Če gremo v smeri izhodišča za planino Za Liscem se odcepi pot na desno na prelep travnik z objekti. Zgleda , da je tu osredni del planine. S ceste so vidni še druge stavbe , ki pa jih skriva gozd.Ta del planine je nepokošen. Objekti se deloma uporabljajo za spravilo košnje.Je pa tu tudi lep bivalni objekt.Sprehodil sem se do tega traavnička.Nižje ob cesti so bili na isti strani še objekti.Cesta pa z iste strani zavije ravno tako na prelep travnik-ravno tako nepokošen.Mislim, da ta dva pašnika z objekti spadajo pod isto planino.
Velik travnik.1
To je skedenj.2
Skedenj s spredje strani.3
Zraven je lušten manjši bivalni objekt.4
Celo kozolec je tu.5
To pa je že naslednji travnik na isti strani ceste. Ta pa  je malo umaknen od ceste med cesto in travnikom je gozd.6
Tudi tu so objekti. 7
To so ravni travnički-kot ogromne izkrčene jase sredi gozdov.Neka lopa na koncu travnička.8
Kozolec je tudi tukaj. Zgleda, da uporabljajo te travnike samo za košnjo, samo zdi se mi, da je za košnjo že prepozno , ker je trava že vsa prezrela.9
velkavrh8. 07. 2014 09:37:59
Naslednja planina je prva z odcepa in mislim, da si je reče Vresje.Gre torej za dve neznačilni ravninski planini sredi gozdov.Ta je pa na nasprotni stani , to se pravi z leve , če gremo v smeri planine Za Liscem.Osrednji del planine je bolj skupaj z večimi objekti, zagrajenimi travniki.En travnik je bil tudi pokošen.Več objektov je v bistvu ob celotni poti pred planino Vresje raztrešenih na obeh straneh-zgleda na posekah na večjih ali manjših jasah oziroma travničkih.
Tudi tu so veliki ravni travniki.1
Tudi tu planino oziroma ravne pašnike z vseh strani obroblja gozd.10
Nekaj objektov se celo skriva delno v gozdu.11
velkavrh17. 07. 2014 05:42:53
Na poti proti dolini Triglavski jezer nekako prečimo oziromo hodimo mimo treh pašnih , živih planin-planina Pri jezeru s kočo. planina Dedno polje, planino Ovčarijo.Kot prvo predstavljam planino pri Jezeru, ki nam je najdostopnejša.S parkirišča pod planino Blato smo po prijetni , nič zahtevni, poti v dobri uri.Do parkirišča pod planino Blato se pripeljemo iz Stare Fužine po sedaj do razcepa na planino Vogar v celoti asfaltirani lepi gorski cesti. Res za to plačamo cestnino.Nato imamo do parkirišča še kakih petsto metrov makadama.Lani sem to cesto v celoti peš prehodil in sem hodil po njej kake dve uri.Planina je pašna z več značilnimi bohinjskimi stanovi, tu je velika koča.Za kočo pa je dokaj veliko jezero.Ta ča je gor že govedo.Na začetku planine spodaj na poti je rampa, z zgornje strani planina ni omejena.
Smo že v območju planine.1
Prijeten ambient v koči.9
Za kočo je jezero.10
Pano pri koči.11
Planšarija na planini. Pred kakim letom je bila odprtega tipa-tokrat tega nisem zaznal.12
Planšarija.13
Na planini je več starih stanov , ki so značilni za te planine. Spodaj je bilo čez noč govedo, zgoraj je domoval pastir.14
Nekoč je bila tu mlekarna planine, danes ne več. Bil je edini zidan objekt planine. Vsi ostali stanovi, ki se sedaj v večini uporabljajo kot počitniški objekti, več ali manj obnovljeni, so bili in so še vedno leseni.21
Smeri za naprej.22
Zapuščamo planino.23
Še zadnji pogled na planino z jezerom-živa romantika.24
velkavrh17. 07. 2014 06:16:11
Naslednja planina pa je Dedno polje. Vsaj za mene ena izmed najlepših bohinjskih planin. Le pol ure od planine Pri jezeru in že smo nad planino Dedno polje.Pot potjo se razprostira v malo vgreznjeni deloma skalnati, deloma travnati dolinici obkrožena z vseh strani z gozdom prelepa planina s številnimi stanovi in planšarijo odprtega tipa, kjer prijazno postrežejo in tudi vabijo s lesenimi smerokazi.Planina je pašna -goveda je veliko. Pri poti je celo korito za napajanje živine. Nad planino poteka pot naprej do planine Ovčarije in nato k dolini Triglavskih jezer. S planine pa vodi tudi pot -imenovana Za Kopico k Prehodavcem ali na Dolič prek Hribaric.
Pred planino Dedno polje.1
Prihod na planino.2
Še par korakov naprej.3
Planina Dedno polje.4
Pri koritu za napajanje živine-živine je veliko.5
Planšarija na planini- odprtega tipa.6
Tu je planšarija deloma zidan objekt,Ostale stavbe -stanovi-so na planini leseni.9
Stanov je na planini kar veliko. Večina se jih uporablja kot počitniške objekte.10
Večina je kar lepo vzdrževanih.11
velkavrh17. 07. 2014 07:41:58
Naslednja pa je planina Ovčarija, ki jo dejansko v celoti še nikoli nisem prehodil in raziskal.Ko se spustimo z nekakšnega sedelca nad planino, smo pri smerokazih, ki nas usmerijo naprej naravnost prek Peskov na dolino Triglavskih jezer, na desno pa gremo na Štapce k dolini Triglavskih jezer.Tu se je paslo govedo. Govedo se je paslo vsenaokoli.V bližini je celo malka za napajanje .Pri križišču so še vidni ostanki nekdanjih stanov , ki jih tu ni več.V dnu te dokaj obširne planine je stan, ki se le delno vidi. Na levo poteka pot na planino Viševnik in naprej na Pršivec.Po tej poti se pride do parih objektov, ki sem jih videl kako leto nazaj. Nad to kotlinico se vidijo ostali objekti planine, ki se deloma skrivajo med drevjem.Tod še nisem hodil. Nad desnim delom kotlinice se nahaja planšarija, ki jo še nisem videl in od križišča ni vidna.Celotno planino bom raziskal kdaj drugič.
To je križišče poti na planini Ovčariji.1
Govedo pri križišču poti.2
To je planina s sedelca.3
Tako gre pot naprej.4
Vidne so še ruševine stanov , ki jih že davno ni več.5
Stanovi so bili na obeh straneh poti.6
Mlaka na planini za napajanje.7
Hlev in verjetno stan na najglobjem delu planine, ki je nekoliko skrit in se s poti ne vidi.8
Ti stanovi se s poti ne vidijo .Tja se pride če zavijemo na križišču proti Pršivcu in planini Viševnik.Prek ruševja in drevja se pride do prijetne uravnave z nekaj stanovi.9
Morda  tu poleti celo kaj odprto.Ostali objekti planine se nadaljujejo desno nekako po gozdnem robu. Na skrajni desni strani pa naj bi bila planšarija na planini Ovčarija, ki jo še nikoli nisem videl.10
jprim27. 07. 2014 18:34:12
Na tej planini sva dve leti nazaj opazovala kar celo jato petelinov; divjih ali ruševcev.?zavijanje z očmivelik nasmeh
velkavrh8. 08. 2014 15:50:21
Danes so me peljali na obisk k bratu na planino Zajavornik, kjer dela na tukajšni planšariji.Prvič sem to planino obiskal v pašni kopni sezoni. Vsako zimo sem pritečem na smučeh. Na planino je zelo enostavno priti. Na Mrzlem Studencu zavijemo na desno v smeri izhodišč za planini Lipanco in se peljemo po lepem, trenutno zelo luknjičavem makadamu na levo izhodišče za planino Lipanco-to je pri spomenikih. Tu je veliko parkirišče s klopco .Na levo pa cesta zavije na planino Zajavornik. Planina se vidi že s parkirišča. Tu pustimo vozilo in smo v petih minutah na prostrani planini Zajavornik. Pašniki so obdani z ograjami. Videli bomo veliko stanov in tudi staj.V galvne so vzdrževani. Nekaj se jih tudi podira. Na desni strani pa je planšarija odprtega tipa z mlekarno.Tu je postojanka Sirarske poti. Planšarija ima lepo mlekarno,kjer delajo odličen sir trapist, ki ga lahko tudi kupimo. Kg stane tam nekje okrog deset evrov.Za lušten hlebček bomo tako odšteli 20.evrov.Lahko vam ga tudi prerežejo.Gospodinja in fanta,ki paseta sta zelo ustrežljiva. V mlekarni dela strokovno usposobljen mlekar s sirarskim izpitom.Planina je last pašne skupnosti Goreljeka in Nomenja, če sem prav razumel.Planina je blizu Rudnega polja-biatlonskega centra-veseli bodo vašega obiska.
Prispeli smo na planino Zajavornik.1
Tu je postojanka Sirarske poti.10
Za molžo je dobro poskrbljeno. Imajo štiri stojišča za strojno molžo.11
Sirarna.12
Lani je bila slovesna otvoritev prenovljene sirarne. Reportažo je posnela RTV Ljubljana.Še vedno si jo lahko ogledate.13
Tudi kislo mleko se dobi in še marsikaj.14
Z vseh strani pa nas pozdravljajo bolj ali manj vzdrževani stanovi.15
No nekatere že jemlje zob časa.16
Edino ta je že popolnoma porušen.17
Nekatere stavbe se uporabljao samo kot hlevi.20
Luštno.22
Naštel sem prek dvajset objektov.25
Kritine so v glavnem še skodlje.28
Po planini se spreletava več ptic-poznate to? Da vas ne bom preveč mučil-gre za belo pastirico-ona prva prileti spomladi iz toplih krajev.32
velkavrh14. 10. 2014 20:09:43
Danes sem prvič obiskal planino Blato. Zmerom zavijem takoj na pot za planino Pri jezeru.Na parkirišču planine Blato imamo samo pet minut do prelepe planine.Na planini je veliko stanov.Večina je tipično fužinskih-spodaj za živino, zgoraj za pastirja.Opuščenih stanov skoraj ni.Planina zgleda, da je še živa,torej poleti pasejo.