Slovenske planine v vseh letnih časih

velkavrh31. 07. 2016 10:36:46
V petek pa sem spet raziskoval bohinjske planine . Končno sem se enkrat spustil splanine Zgornji Tosc na planino Spodnji Tosc. S Studorskega prevala sem spomladi točno videl ruševine ze več kot stoletje ali malo manj opuščene planine . Dol ne zaidejo niti več ovce. Na planini Zgornji Tosc in na samem Toscu pa jih vsko poletje srečam.Okljukasta potka dol na planino se s prevala dobro vidi.Sedaj je ta potka v slabem stanju , ke se tu dogajajo manjši podori. Sama planina pa je popolnoma zaraščena -niti ruševin s potke ni več vidne. Nekako na sredini poti proti Uskovnici je na naši desni strani po poti navzdol planina Trstje. Tudi o tej planini ni s poti ne duha ne sluha. Malo stran od poti se še najdejo ruševine že davno porušenih pastirskih stanov. Ne vem kdaj je bila planina dokončno opuščena.Planina je popolnoma zraščena z visokim grmičevjem in drevninami.
To so še ruševine pastirskih domovanj s planine Zgornji Tosc.1
Objekti so bili kar veliki-z vodo so se oskrbovali s kapnico.2
Spust na planino Spodnji Tosc.3
Stezica mestoma zasuta.4
Območje planine.6
Nekaj čistine pa je-v glavnem pa je planina zaraščena.7
Ali so si prisvojili planino Trstje ne vem.Nekaj objektov je na poti do planine Uskovnice kar daleč v gozdu ob poti.8
velkavrh29. 09. 2016 19:21:45
Že večkrat sem bil na planini Velika Poljana.Danes pa sem jo končno poslikal.Jaz sem prišel do nje kar od Sv. Lovrenca nad Bašljem.
Pa sem tukaj.1
Tu se pase živina , ki jo privedejo na Malo Poljano, kjer je pastirska koča in velik hlev.4
Korito za živino.5
Na planini je prijetna koča.6
Obeležje na koči.9
Grem pogledat še planino Malo Poljano.10
velkavrh29. 09. 2016 19:29:52
Naslednja planina pa je bila Mala POljana. Tu pa je tudi velika koča. En del je pastirski, drugi del pa lovski.
Sem že tukaj.1
Hlev na planini.2
Koča na planini.4
Vse imajo.7
velkavrh29. 09. 2016 19:35:03
Prvo pa sem si seveda danes ogledal planino Javornik. Štartal sem z Bašlja .
To je tisto križišče s poti od Sv. Lovrenca ,kjer se zavije levo na planino Javornik.1
Pred planino se gre lahko tudi na Storžič po Žlebu.2
Pred planino.Zgoraj sem opazil čredo ovacna poti. Ovce sem nato videl tudi na vrhu Storžiča. Nevem ali so bile iste.3
Pašno območje planine ni ravno veliko.4
Zagledal sem pastirsko kočo,del je hlev.5
Pred kočo.6
Hlev.10
velkavrh16. 10. 2016 21:30:35
Pa sem spet osvojil eno planino. To pot je to Mangarska planina. Do nje pridemo če gremo na Mangart na Mangarsko sedlo. S ceste zavijemo levo in jo zagledamo. Je precej obširna.Hlevi za ovce so odlično urejeni. Ovc pa ni bilo več tu.
Ob cesti za Mangarsko sedlo.1
Planina.2
Pašniki na planini so obširni.3
Do planšarije vodi makadam.4
Planšarija je na levi strani planine.6
Planšarija je velika.7
Odlični hlevi za ovce.10
Nič na planšariji ne manjka,samo ovc pa nismo videli.Pašniki pa so tudi zgledali neokrnjeni z visoko travo.11
velkavrh18. 10. 2016 12:31:24
V nedeljo, ko smo šli na Šober in Veliki Grintavec smo nekako na pol poti prišli na na planino Kolja jama-1520m. Po italijansko Alpe di Rutte, po nemško pa Greuteraibl.Planina je opuščena. Na levem robu planine je leseno zavetišče Capanna Cinque Punti. Naj bi bil del tega zavetišča z dvema prostoroma celo na razpolago pohodnikom. V eni sta dve postelji , drugo soba pa naj bi bila kuhinja s štedilnikom na drva. Res pa da tega kar navajajo viri o tem zavetišču nisem preveril.Opazovali smo jo bolj od daleč.Travnata planina je kot majhen amfiteater nad katerim zahodnim robom stojijo drzne konice Rabeljevih špic. Naj bi jih bilo pet. Samo ena naj bi bila dostopna bolj veščim pohodnikom .
To je to zavetišče na planini.1
To je pa nad planino.3
velkavrh5. 11. 2016 08:46:31
Včeraj sem prvič bil na Ribčevi planini. Do nje smo pripeljali iz Škofje Loke mimo Soriške planine in mimo Bitenjske planine.Z velikim avtobusom priti do tja po makadamu je bila kar zahtevna zadeva.Na planini je lovska koča in par drugih stavb.
Do tu smo prišli z avtobusom.1
peter226. 02. 2017 19:48:04
Danes na Planini za Črno goro.
Do vasi Ravne v Bohinju z avtom, potem pa krplje na noge in po smučišču Kobla do zgornje ceste. Tam se pot kmalu odcepi v planino.
Snega letos ni veliko, je pa v senci prava zimska idila.
Slike:
Po zasneženi planini za Črno goro1
Planina za Črno goro2
zlatica28. 02. 2017 07:24:11
Lepo Peter2, vedno nas impresioniraš s podobami iz Bohinjskih gora velik nasmehnasmeh
peter228. 02. 2017 19:17:41
nasmeh Hvala!
velkavrh28. 05. 2017 04:29:11
V sredo -25.05.2017 smo šli na turnejo od planine Kuhinje do cerkvice v Javorci in šli mimo veliko planin. Pri nekaterih smo res šli samo mimo.Kot prva planina na naši poti je bila planina Kuhinja -991m. To je pašna planina. Po šestih letih je planina ponovno zaživela v pravem smislu in ponovno postala pašna oziroma mlečna planina. Pri pastirjih se lahko dobijo mlečni izdelki. Po teh planinah se dela odličen sir Tolminc, ki je geografsko zaščiten.Na planini je več pstirskih objektov v značilnem slogu teh planin. Na planini je tudi koča PD Kobarid-navedeno , da je na 1002m. Do planine Kuhinje se pride po dobri asfaltirani cesti, ki pa je žal zelo ozka in dopušča prevoz največ z 20 sedežnim kombijem ozoroma avtobusom. Parkirišče pred planino pa je ogromno, lepo urejeno z panoji. Tu je tudi eno glavnih izhodišč za Krn .Tu je tudi točka poti -Pt miru-ima posebno barvno oznako.Žal si planine nismo ogledali, temveč smo šli po makadamski gorski cesti samo mimo.Živine še nisem opazil.
Parkirišče pod planino Kuhinjo.1
Vabilo za kočo na planini Kuhinja. 2
Tu je izhodišče za Krn .3
Planina Kuhinja.Tako je vidna izza ograje ob cesti, ki gre mimo planine Kašine in se konča na planini Leskovici.4
10.06.2017 sem bil spet tukaj in spet smo šli samo po cesti mimo. Nazaj grede pa smo šli tja po dober sir Tolminc.5
Bolj nov objekt,nekako ne paše zraven.7
Na planini pri planšariji oziroma mlekarni so obiskovalci ali pastirji.8
Živina je že na vseh teh planinah na paši. Vsaka planina ima točne določene pašne površine in so ograjeni.9
velkavrh28. 05. 2017 04:32:08
Sreda -25.05.2017-naslednja planina je bila planina Kašina. Tudi pri tej planini smo šli samo mimo. Ta planina je tudi pašna .Leži na 1060m.Na planini ponujajo mlečne izdelke.Objekti planine se skrivajo med drevjem.Živine še ni bilo opaziti.
Planino vidimo za ograjo.3
Planina Kašina skrita med drevjem.4
Lepa cesta gre mimo planine.5
Ne moreš jo zgrešiti toliko tabel je ob cesti.6
velkavrh28. 05. 2017 04:38:30
Sreda -25.05.2017-nasledja planina na naši poti pa je bila planina Leskovca-1230m. Do nje poteka ta gorska cesta in nas pripelje prav na njeno dvorišče, kjer nas pozdravi gospodar.Tu so se pod planina na pašniku že pasle krave.Ta hlev mimo katerega smo šli je zgleda obnovljen . Malo vstran na levi strani pa stoji več tako značilnih pastirskih stanov. Zgledajo malo opuščeni.Tu pa se nam je cesta končala in naprej smo šli po označeni poti navkreber.Pot je precej strma, je označena .
Vidimo jo že od daleč.1
Planina Leskovca. Gospodar je bil doma.2
10.06.2017-Tokrat sem imel pa malo več časa za ogled planine.4
To je nov hlev.Pa mlekarna je poleg.5
Na levi strani pa je niz prastarih stanov,imam vtis ,da so deloma zapuščeni.6
To je obnovljen oziroma nov objekt.8
Stari del planine zgleda malo zapuščen.10
Posamezni stanovi se že podirajo.11
Po prvi svetovni vojni so pločevino z zapuščenih vojaških objektov znosili na planine in z njo pokrili strehe. Bolj kvalitetna je bila italijanska.12
Marsikje na teh starih stanovih še vedno vidimo to pločevino.13
V teh starih stanovih je bil prostor za živino. Zgoraj pa je bil skromno opremljen prostor za prenočevanje pastirjev.15
velkavrh28. 05. 2017 04:55:25
Sreda 25.05.2017-Nato pa smo se spustili na planino Sleme-1448m. Planina Sleme se nahaja pod Rdečim robom. Spada med največje planine v Julijcih.Planina Sleme je pomembna za ohranjanje kulturne krajine tre snovne in nesnovne kulturne dediščene (stavbarstvo,sirarsko znanje,izdelava sira Tolminca ,rokovanj ez živinov planinah,kolobarjenje paše in košnje)

Planina Sleme in Medrje, ki jo bom predstavil kot nasledno sta v skupni lasti agrarne skupnosri vasi Zatolmin-37 lastnikov.Drugače je planina zelo odročna . Do planine vodi od vasi Zatolmin 10km prej ko ne bolj slabe gorske ceste, ki pa jo vzdržujejo in obnavljajo.Za obe planini zgledno skrbijo. Že pred leti so uvedlisistem družinskega odpaševanja.To pomeni, določena družina skrbi za planino določen čas.Seveda sem spada paša in mlekarna.Objekte planine je močno poškodoval potre leta 1998. V letih 2006-2007 so bili v okviru popotresne obnove objekti z mlekarno vred obnovljeni.Mlekarna je sodobno opremljena-sončne celice.Leta 2011 so recimo pridelali6300kg sira. Največ naredijo 3kg hlebcev. Sir si bratsko razdelijo po točnem določenem ključu.Večino ga prepeljejo seveda v dolino in od tam prodajo. Z obema planinama skrbno gospodarijo.Konec maja pripeljejo živino na Medrje. Tam ostanejo tri tedne in po treh tednih jih prestavijo na Sleme. Pašo na planinah nato še dvakrat prestavljajo. Tako ima narava čas, da spet obnovi travo na pašnikih.Ta čas je planina še samevala. Obiskovalci smo bili samo mi, ki smo tu imeli malico.
Na planini Leskovci zmanjka gorske ceste in se gre do naslednje planine po označeni poti.1
Planina Sleme.3
Ta stan je temeljito obnovljen.9
Sodobna mlekarna.10
Veliko napajališče za govedo.11
velkavrh28. 05. 2017 05:01:23
Sreda-25.05.2017-Sledila je planina Medrje. Kot sem že omenil je ta planina last agrarne skupnosti vasi Zatolmin.Je na višini 1133 m.Leži na gozdni jasi pod Visoč vrhom ob vznožju Velikega Stadorja. Do nje smo prišli po označeni poti. Tu pa je živina že bila na paši in tudi pastirji so bili tu. Prijazno so nam postregli.Tudi tu smo se okrepčali.Ne deluje tako veličastno kot planina Sleme.
Planina Medrje.4
Na objektu na planini.6
Tukaj so bili gospodarji doma.7
velkavrh28. 05. 2017 05:16:00
Sreda -25.05.2017-Po označeni poti smo se nato spustili na planino Laška seč. Od kot to ime. Razložijo nam, da ime izvira od 17.stol , ko so tu -lahi-sekali les. Šli smo mimo obnovlenih objektov , ki bolj spominjajo na počitniške hišice.Te hišice pa nekako ne spadajo v jedro planine .Planina ima pravzaprav pet v breg potisnjenih hlevov za prenočevanje živine spodaj in za pastirje zgoraj. To so Kletnikova štala,Ambroževa, Matejeva,Hrencova,Ivančeva štala in stan. Sama planina stoji na gozdni jasi na višini 100m.Leži torej nad dolino Tolminke in zahodno od cerkve Sv. Duha na Javorci na sredi pobočja Slemena.Ima obnovljene torej stanove in mlekarno. Obnova je potekala od 2012-2014 po točno določenih predpisih spomeniškega varstva in je bila na evropskem nivoju uvrščena kot vzorno obnovljena planina na vrh.Obnovljena je bila s pomočjo evropskih sredstev.
Planina Laška seč.1
Planina je bila temeljito obnovljena.5
velkavrh28. 05. 2017 05:20:30
Sreda -25.05.2017-Nato pa smo se spustili še mimo planine Črče. Pot je sicer označena, potek aob ograjenem pašniku. Ograjo je treba na dveh mestim celo prečiti. Malo nerodno je izpadlo vse skupaj. Nekako smo preživeli to jahanje ograje.Šli smo nekako samo mimo planine, kateri objekti so malo vstran na levii strani poti. Planina ima neka objektov v tem značilnem slogu teh planin. Zgleda pa malo zapuščena.
Ta  kažipot bi nas usmeril na planine, če bi prišli sem gor iz Javorce.1
Planina Črče.2
Tu gremo smo mimo.3
Nič ni videti življenja na tej planini.4
velkavrh28. 05. 2017 05:26:26
Sreda -25.05.2017-pot nas je nato od planine Črče vodila po gozdni poti na Javorco , kjer je cerkev Sv Duha. Nekako nad samo Javorco naj bi bila planina Javorca. Ob poti do Javorce smo videli neke ruševine že dvno zapuščenih objektov, vendar ne vem, če je to planina Javorca.Nad planino Javorco malo proti levi je še ena planina.
Ne vem ali je to planina Javorca.2
Nad cerkvijo pa so še malo večje stavbe.3
Zgledajo nekam zapuščene.4
velkavrh28. 05. 2017 05:32:28
Sreda -25.05.2017-Z Javorce gremo peš na parkirišče na planino Srednjico.Tu je zgleda obnovljen stan z velikim hlevom. Živine še nismo videli. Samo dvajset minut naprej pa je planina Polog . Videti je med drevje nekaj objektov.Imam slice vseh planin, ki pa jih žal ni možno objaviti.
Planina Srednjica .1
Tu je velik hlev. Pod planino do koder vodi cesta je veliko parkirišče za Javorco in tudi pri objektih tudi.2
Od tu se vidi planina Polog.3
velkavrh12. 06. 2017 06:55:07
Po dveh tednih sem bil spet tu. Tokrat smo šli na Lužnico,Batognico in se po Krnski škrbini spustili proti izhodišču. Do križišča nad planino Leskovco gremo na levo proti Rdečemu robu.Tokrat sem pa lahko bolj od blizu videl planino Zaslap, ki je kot nekakšen balkon pod Krnom. Že iz planine Kuhinje vidiš to zadnjo planino pod Krnom. Že od tu se vidijo rdeče strehe .Povedo ti-tista rdeča je Zaslap,tista spodaj siva je pa planina Slapnik.Pot , ki pelje s Krna jo nekako obide-se ji umakne kot bi jo hotela prepustiti pozabi. Pa ni čisto tako. To planino so poznali in obiskovali staroselci že pred tisočletji.Nekaj nad traktorsko potjo le malo nad stanovi najdemo slovenski Stonehenge.Kamniti krog, bolj podoben elipsi ni tako mogočen kot angleški je pa popolnoma enak po merah angleškemu.Torej tloris angleškega megalitskega spomenika s premerom 31,4m je povsem enak kamnitemu krogu pod Krnom. V okolici tega našega kroga so izkopavali in našli staro lončevino in še marsikaj.Sem so prastari prebivalci prihajali na verske obrede , ki so jih vodili druidi.Ta krog sestavlja 30 kamnov.Sondirali so tu teren in ugotovili, da je znotraj kroga pod travo posut krog z peskom ,okrog kroga zunaj pa je vsaj pol metra zemlje. Spodaj na planini Kuhinji sem videl tudi napis krog, samo nisem vedel kaj to pomeni.Ta tako rekoč verski objekt, če mu lahko tako rečemo so torej uporabljali za koledar,molitev in za zdravje.Žal mi za ta krog nismo vedeli, če ne bi ga šli sigurno pogledat. Pot s Krna planino obide.Naslednjič to znamenitos , ki jo dejansko sploh ne poznamo in ne vemo zanjo sigurno obiščem in posedim tam in si naberem moči za naprej.
Ta tabla oziroma smerokaz je že na parkirišču na planini Kuhinje in dejansko nisem sploh bil pozoren na napis Energetski krog in kaj to pomeni.1