Forums / Slovenija / Karawanks / Palec 2026

Palec 2026

JusAvgustin21. 03. 2016 18:24:18
Odlična tura! Do grape je pa kar prebijanje kajne?mežikanje
gandalf21. 03. 2016 20:09:40
Bitka z mehkim snegom pod katerim je rušje,mislim da razumes kaj mislimnasmeh
ljubitelj gora21. 03. 2016 21:24:23
Sem vas videl, ko ste sestopal.
alyas5. 09. 2016 19:47:28
Na Palec po grebenu nad Suhim Ruševjem / razmere ned: 4.09.2016

Vremenska napoved za nedeljo ni bila čisto zanesljiva, pa si sprva začrtamo krajšo turo: iz Ljubelja na Zelenico, od tam pa naprej na desni greben nad Suhim ruševjem do Palca. A ker se je zdelo, da megline in oblaki tja do poldneva še ne bodo preskočile Begunjščice in Vrtače, že malo pred odcepom za Suho Ruševje zavijemo proti grebenu. Seveda iskanja prehodov med gostim ruševjem in strmimi travami ni priporočljivo za romantike, ker ni enostavno.

Ko pridemo na greben, nam je kar malo žal, da našo pot nismo začeli že iz Triangla, pa za odpustek obiščemo še zadnja dva Moža, in potem opravimo prvotno grebensko prečenje naprej na Palec. Pot na zemljevidu je videti precej krajša kot je v praksi na terenu, … velikokrat gor in dol z veliko ruševja in drobljive skale vmes, pa še nekaj zelo zračnih mest, tako da boste od zadnjega Moža dalje kake tri ure kar dobro zaposleni. Pri prečenju se je bolj ali manj držati glavnega grebena (zelo prepaden na avstrijsko, malo manj na našo stran), obvozov pa ni veliko, med ruševjem se prehode in sledi predhodnikov sicer opazi, a prečenje ni vedno samoumevno (je treba teren dobro opazovati), žal na tej poti, na dvomljivih mestih ali levo ali desno, možicljev ni.

Sicer pa je za poplezavanje po grebenu od Mož do Palca (povprečno I, kakšno mesto tudi do II). Najlažji prehod na greben je po melišču nad ta »debelo skalo« pod Suhim Ruševjem, prečenje v kontra smeri od Palca nazaj proti Možem je bistveno težje (tehnično kot tudi orientacijsko) in ga ne priporočam. Za primerjavo: greben čez Malo glavo na Vrtačo (vzhodni greben nad Suhim Ruševjem) je približno 2x lažji in krajši.
S Palca (ali Zelenice kot je sicer napisano na vrhnjem križu) je potem najlažje sestopiti (nemarkirano, a možicljev tu ne manjka) na sedlo med njim in Zelenjakom (ali Nemškim vrhom) in se po shojenih potkah ali meliščih Suhega Ruševja vrniti na Zelenico, seveda če ste od tam štartali.
nedeljsko dopoldne na Zelenici, malo obiska, večina obiskovalcev pa se odpravlja na feratanje1
vreme bolj tako - tako, ali bo zdržalo, ... Možje pa kar vabijo k obisku2
... pa spet gor in dol11
greben proti Palcu (Palec se od tu še ne vidi)12
borba z ruševjem ... a potke med zelenjem in vejami so deloma sledljive13
uporabnih obvozov je bolj malo, tale je pa je den od njih (da ne uporabimo vrvi)14
poplezavanje po grebenu - mestoma tudi težavnosti I do II15
končno zadnji vzpon proti vrhu Palca21
Palec na vrhu, ... vreme je zdržalo22
najlažji povratek nazaj je čez Suho Ruševje, ...pri debeli skali23
navzgor  čez melišče nad debelo skalo pa je najlažji pristop na greben, ki vodi do Palca24
JusAvgustin5. 09. 2016 22:10:16
Bravo! Haha, vleče se kot kurja čreva...
miri9. 09. 2016 19:54:44
Neka baraba(oprostite izrazu)je podrla možica,ki je označeval pot na njega s poti na Vrtačo.Kamenje leži pod potjo,raste pa že nov možic.
Da bi nekoč ta nepridiprav "fasal" žolčne kamne.jezen
ljubitelj gora9. 09. 2016 22:21:51
To večkrat naredijo.
Tadej16. 07. 2017 07:00:07
Nekaj današnjih z vzpona na Palec. Pot je normalno prehodna, bilo pa je mrzlo in vetrovno. Lp, Tadej
Luna1
Begunjščica30
Spodnji Plot31
viharnik16. 07. 2017 11:19:07
Krasno jutro na gori, hlad je k temu pripomogel
jprim16. 07. 2017 15:45:15
Super Tadej, tudi midva sva planirava turo iz Zelenice do Stola, pa sva se premislila zaradi vremena, potem bi se tako verjetno srečali. Morda naslednji vikend? Dovolj mi je zime.zavijanje z očmi

Sorok14. 07. 2018 20:45:45
Po zeeeloooo dolgem obdobju sem se danes zjutraj odpravil na Palec. Izhodišče Ljubelj, Koča na Zelenici, Palec. Vreme zjutraj krasno, potem nekaj oblačnosti, pa krajša nevihta s sodro okrog 15. ure in na koncu spet krasno nasmeh Pot OK. Srečal sem precej prijetnih pohodnikov, pa smo malce počvekali nasmeh.
Sodra9
Naredil se je čudovit dan40
Košutica41
ločanka1. 11. 2018 21:56:22
Vzpon na Palec je bil včeraj res jesensko-zimska kombinacija. Pa ne samo v smislu barvitih macesnov in zasneženih gora, ampak tudi po začetnem ogrevanju v sončnem vremenu, kasneje pa veter in mraz, da brez kape, rokavic in bunde skoraj ni šlo.
Palec včeraj ni sameval, obiskalo ga je vsaj 9 ljudi, tudi odtise pasjih tačk je bilo vmes videti.
Kasneje pa se je zavil v meglo, prav tako Zelenjak, ki je bil sprva tudi v planu.

Da pa bi turo še malo začinila, sva se pri veliki skali v Suhem rušju odločila, da poizkusiva še malo navzgor, vleklo naju je na greben med Možmi in Palcem. Če bo šlo, pa nisva vedela. Je bilo strmo, in brez vlečenja za rušje proti vrhu bi bilo težko. Na grebenu pa prav zanimive skalne skulpture, da ti zaigra srce, saj tam prave poti pravzaprav ni, veš le, da si nekje vmes Med Možmi in Palcem, kje pravzaprav, sva pa ugotavljala šele kasneje.

V kočo na Zelenici pa na čaj in jabolčni zavitek.
jutranji pogled proti Košuti včeraj1
Srednji vrh21
no, končno pa na grebenu med Možmi in Palcem22
darinka418. 11. 2018 13:45:19
Palec 2026m v soboto 17.11. Bila nas je večja skupina z našo vodnico Katjo Žagar s planinskega društva Valentin Stanič iz Kanala. Bili smo iz vseh koncev Slovenije , tudi iz sosednje Italije. Vreme nam je prav lepo služilo, morda le leden veter je malo ponagajal. Na sedlu, pa se je proti Avstriji pokazala glorija. Res dan kakršnega si lahko le želiš. Koča pri izviru Završnice je bila odprta.
prvikrat sem bila tukaj1
dan se poslavlja20
narobe svet. Tudi telohi že kukajo .21
dRM21. 02. 2019 19:25:28
Danes iz Ljubelja mimo Zelenice na Palec.
Razmere so za zdaj še dobre oz. solidne, tudi za turno smuko, glede na pogovor s smučarjem, ki je presmučal suho ruševje.

Vzpon in sestop na Palec sta bolj varna v zgodnjih urah, ker ko se sneg odjuži, postane malo bolj zahteven sestop, zato se nisem preveč časa zadrževal na vrhu. Malo pod vrhom so na poti tudi že skale in pesek, kar otežuje sestop z derezami. Zaradi naštetih razlogov je pri sestopu treba nameniti malo več pozornosti, da ne bi končal nekje, kjer si ne želiš pristati.

Kratek video današnjih razmer (tudi razmer pred vstopom na Vrtačo)
>>Klik za ogled<<

Palec2
Vrtača3
Vrh4
Vrtača in suho ruševje5
Zelenica ob povratku6
janez.novak6. 06. 2019 16:19:19
Danes z Ljubelja na Palec in Zelenjak. Razmere odlične. Snega je še kar precej, tako da bo za na Palec potrebno imeti s seboj cepin. Prečiti je potrebno grapo, pod katero je strm iztek. Na Zelenjak je moč priti po kopnem, a je tudi na pristopu na škrbino še sneg. A ja, še nekaj sem pozabil: na obeh vrhovih sta nova žiga.
Pogled proti Zelenjaku1
Vrtača2
Tu je potrebno uporabiti cepin. Sneg je mehak, naredil sem stopinje, a spodaj ni nič kaj varno3
Zelenjak4
Pa še en selfi z novo čelado, ki je zelo lahka in zračna. Prejšnja pa počiva nekje v Tamarju pod Jalovcem5