Uršlja Gora (Plešivec) 1699m

zdovc14. 12. 2007 09:35:00
Včeraj sem naredil prvo zimsko turo na Uršljo goro.Šel sem iz smeri suhi dol-razborje,ter z avtom prišel do odcepa uršlja-vernerca.Tam naprej cesta na vrh uršlje ni splužena.Zato sem šel od tam peš.Dan je bil lep,le na vrhu je bila megla nekaj časa,ki se je nato razpihala.Koča je bila zaprta.
Uršlja Gora (Plešivec) 1699m 1
Uršlja Gora (Plešivec) 1699m 2
Uršlja Gora (Plešivec) 1699m 3
Uršlja Gora (Plešivec) 1699m 4
Uršlja Gora (Plešivec) 1699m 5
Uršlja Gora (Plešivec) 1699m 6
Guest14. 12. 2007 10:08:51
Na Uršljo goro,je zelo lepa tura tale.Parkiraš pri Ivarčkem jezeru,pol pa po Železarski poti na Goro.Pot je strma in lepo markirana,koča pa je odprta za vikende.Lp Francnasmeh
Guest14. 01. 2008 14:31:15
Mene pa zanima katera pot na Uršljo goro se uporablja v zimskih razmerah. Hvala, Jožeknasmeh
Guest15. 01. 2008 10:39:52
Tudi v zimskih razmerah so vse poti na Uršljo goro prehodne. Najkrajša je iz Naravskih ledin. Težja je Železarska pot.Lp Francmežikanje
smidov david21. 04. 2008 10:28:22
Včeraj sem se podal popoldne tudi na Uršljo goro s Slemena. Je lepo kopna pot do višine 1350m nadmorske višine čeprav nekoliko blatna do višine tovorne žičnice. Potem pa se začne sneg in ga je še kar nekaj čeprav se vmes pojavijo kopni predeli pa je kar spolsko po snegu, priporočam dereze, brez kar krsivelik nasmeh, Na vrhu lepo vrem sonce, in odprt domzadrega
Sam.volk29. 04. 2008 14:12:14
V nedeljo 27.4.sem bil na Uršlji Gori.Štart pri Ivarčkem jezeru,po Železarski poti na Goro.Proti vrhu še nekaj snega.Na vrhu pa čudovit sončen dan Lp Francnasmeh
matic43. 05. 2008 20:26:25
Včeraj sem šel od Poštarskega doma (čez Kozarnico) na vrh. Pot je večinoma suha ,le v začetku je nekaj blata. Tik pod vrhom na poti še nekaj snega. Previdnost pri sestopu ne bo odveč. Na vrhu krasen razgled na vse strani.
geppo27. 12. 2008 17:04:46
Že kar nekaj časa se odpravljamo na Uršljo.
Včeraj je padla odločitev, da pred prazniki gremo v bolj zimske razmere.
Teh smo se tudi naužili danes.Šoštanj- Zavodnje - Sleme ( do križa je cesta plužna ). Avtomobilov že kar nekaj - sneži, megle se lovijo v vrhovih smrek in obeta se pravi zimski dan.
Pot je izhojena in v treh urah urah smo na vrhu. Na vrhu nas pričaka presenečenje - hud veter, zameti, vidljivost ( skoraj 0 ). Počasi iščemo sledi predhodnikov, ki jih veter uspešno zakriva in se skoraj zaletimo v cerkvico. Orientiramo se proti koči in vstopimo na toplo.Koča polna obiskovalcev in prijazen nasmeh oskrbnik nam hitro postreže. Hitro se okrepčamo in naredimo prostor še prihajajočim pohodnikom( zelo je bila obiskana, kljub slabemu vremenu ).F. aparate smo imeli bolj v torbicah. Naredili smo bolj malo posnetkov ( nič zato )je pa več materiala za lepe spomine na čudovito turo. Vrnili smo se v uri in petintridesetih minutah.

Do sem je cesta plužna ( lepo se da parkirati )1
aljazek27. 12. 2008 17:15:12
Še moje fotke:
andymann27. 12. 2008 21:24:50
tale pa je res vesel pes. se mu vidi, da uživa. nasmeh
klavdipo27. 12. 2008 22:50:12
Čeprav "milkina tabla" res ne sodi v to okolje, je pa le zaščitni znak parka Kralja Matjaža, kamor sodi tudi Uršlja gora z okolico!mežikanje
geppo28. 12. 2008 08:54:42
Že od daleč, ko smo se približevali kapelici je bila takoj opazno ( moteča ). Prav izstopa - ko smo si jo pa ogledali od blizu smo opazili: tabla je čisto popisana ( grda tabla in še kup drugih opazk ).
Nisem proti opozorilu ( obvestilu ), da se nahajamo na področju parka Kralja Matjaža - ampak v obliki, ki sodi v to področje ( oblikovnih možnosti je veliko ).
Takole pa od daleč1
viharnik28. 12. 2008 10:27:03
Seveda,lahko bi tabla izgledala v naravni obliki odžaganega profila drevesa in vrez besedi pa bi bilo.
klavdipo28. 12. 2008 12:04:05
To pot s Slemena na Urško koristim za nabiranje kondicije vsaj enkrat na mesec, tako, da sem se navadila, da table praktično ne registriram! Kot domačinka pa poznam tudi pripovedko, ki je povezana s to goro, dobila pa sem jo v Domu na Uršlji gori!
Na Plešivcu stoji cerkev, posvečena sv. Uršuli. Cerkev obiskuje posebno v poletnem času veliko turistov in še več romarjev. Poleg cerkve je gostilna. Ko dospeš na vrh in uživaš po lepi Koroški tja da Vrbskega jezera, bi se rad pokrepčal in ugasil žejo z mrzlo planinsko vodo - a vode nikjer, kvečjemu se dobi malo kapnice.
Prav tam, kjer stoji danes cerkev, je bilo nekoč jezero, v katerem je prebival povodni mož. Sv. Uršule tedaj še ni bilo. Sv. Uršula je namreč prišla iz Hrvatske in se naselila najprej na Poharci blizu Slovenjega Gradca. Uršuli pa na Poharci ni ugajalo, ker so pastirji preveč pokali z biči. Sklenila je, preseliti se na drugo goro.
Na sedlu pri Sv. Danijelu je bila lepa ravnica, porasla z visoko travo. V tem lepem kraju so nekega dne našli podobo Sv. Uršule, kar je pomenilo, da ji naj na tem mestu sezidajo cerkev. Posestnica tega travnika pa je bila skopa žena in se je bala, da bi romarji pohodili vso lepo hrano, zato ni pustila zidati cerkve. Zjutraj, ko je vstala, je bila tam, kjer bi morala stati cerkev, globoka struga.
Užaljena Sv. Uršula je odšla in prišla na Plešivško planino, kjer je pokleknila na kamen in si ogledovala pokrajino. Na skali, kjer je klečala, se še danes vidijo odtisi kolen in romarji prav pridno krhajo skalnate drobce, da jih nesejo domov za spomin in zdravilo. Na jelenovem pašniku se je Sv. Uršuli udrla noga v skalo. Vdolbina v kamnu je ostala, vanjo še danes vtikajo romarji noge in so prepričani, da jih potem nikoli več ne bodo bolele. Marskikomu se je tudi pripetilo, da je lahko spravil nogo v dolbino, iz nje pa zelo težko.
Ko je Sv. Uršula dospela na goro, ki ima podobo trikotne piramide med Slovenj Gradcem, Šoštanjem in Črno-Mežico, ji je zelo ugajalo. Na najlepšem prostoru je bilo jezero, v katerem je prebival povodni mož. Sv. Uršula ga je poklicala iz jezera in mu naročila, naj odpelje jezero drugam, ona pa mu preposti svoje dosedanje bivališče na Poharci.
Povodni mož se je na Plešivcu zelo dolgočasil, ker ni videl vso leto nikogar razen pastirjev, ki so vedno enako ukali in peli pesmi, ki jih je znal že vse na pamet, kakšnih dvesto let pa se ni že prikazala niti pastirica pri jezeru, da bi se mogel z njo pogovoriti. Z naročilom Sv. Uršule je bil zadovoljen. Ko ji je obljubil, da se bo preselil z jezerom na Poharco, po moški navadi ni premislil kako lahko je obljubiti ženski in kako težko je včasih obljubo izpolniti. Ko je nato povodni mož le zvozil jezero in se tudi sam preselil na Poharco, je visela na vsakem rogu mošnja zlata. Komaj se je jezero posušilo, so že našli ljudje na posušenem dnu podobo svete Uršule, ki je izginila z ravnice pri Sv.Danijelu. Takoj so spoznali, da se je zgodil čudež. Sezidali so cerkev na čast Sv.Uršuli in tudi goro so krstili na njeno ime. Cerkev je precej velika. Zidarji niso mogli postaviti velikega zidanega stropa, zato so napravili lesenega.
Vinko Moderndorfer:Koroške pripovedke
Zanimivo!!nasmehmežikanje
Zima... dva tedna nazaj1
Kapelica ob poti2
geppo28. 12. 2008 12:41:11
v moji mladosti se je vedno uporabljalo ime Plešivec/Uršlja g. se ne spomnim. Sedaj v samo Uršlja g. / Plešivec pa ne slišim več. Najbolj se spomnim ko se je pričela TV - oddajnik Plešivec!
Zakaj, se je pa to tako spremenilo?
klavdipo28. 12. 2008 13:34:19
Staro ime za goro je še vedno Plešivec. Za ime obstajajo dve razlagi: prva govori, da je ime dobila zaradi pleše na vrhu; pri drugi pa naj bi dobila ime po kmetu Florjanu Plešivčniku in njegovemu sin Antonu, ki sta bila gospodarja pobočij Plešivca skupaj s kmetijami Macigoj, Naravnik, Šisernik, Vernišek, Močilnik in Prevolnik. Po izgradnji cerkve leta 1602 pa se je med romarji prijelo ime Uršlja gora in je tako ostalo priljubljeno vse do danes!nasmeh
rozka29. 12. 2008 07:38:30
V petek pa zimski vzpon na Uršljo goro iz Slemena,kjer se sneg nekako šele začne.Vreme je bilo full mrzlo,tak da je bil potreben hiter tempo,da se ogreješ in razen palic ni potrebna ostala zimska oprema.Koča odptra,notri pa kot v sauni,kar malo prevroče...Kljub megli pa je bilo čudovito,saj se mraz in sneg prav lepo poigravata z drevesi in oblikami.Nazaj pa čez Nravnske Ledine...nasmeh
jprim3. 01. 2009 16:46:50
2.1. nepopisna gneča na "Urški", tako da ni bilo veselja niti za obisk katere koče, pa saj je prav tako, kako bi bilo v naših gorah pusto, če bi samevale, spet še en prekrasen dan.
LP!
Sam.volk3. 01. 2009 19:27:47
Danes sem jo obiskal,krasna je v vsej svoji veličini. Koča prijetno topla .Najlepša pa je železarska pot,gor in dol. Lp Franc
jprim3. 01. 2009 21:09:29
Ali je Železarska pot bolj strma kot ćez Kozji hrbet, ali je samo daljša?
Sam.volk5. 01. 2009 07:31:30
Železarska pot je daljša in pa tudi bolj strma, kod pa pot čez Kozji hrbet.Lp Franc