Ute

Jure S25. 07. 2010 18:35:13
Danes na Utah, čas odhoda iz izhodišča (razpotje pri penzionu, Logarska) ob 05.55. Na cilju približno ob 09.45. Kako sem pa prišel na Ute mi pa še sedaj ni popolnoma jasno. Namreč imel sem dobrega vodnika g. Zlatkota.
Nekaj bodo pa povedale še slike.

p.s. To je zelo zahtevno brezpotje (nobenih varoval ali markiranosti poti) orientacijsko zelo zahtevno!
Ute 1
Ute Ute-pastirski stan2
Ute planika-prečudovita roža3
Ute samo pokukal sem4
Ute utrinek5
Ute kot sem že prej opisal, nobenih varoval...6
Ute jap, nobenih varoval...7
Bojan_A25. 07. 2010 20:31:45
Pred tednom dni sem bil tudi jaz z geološkim taborom in smo tu opazovali kamnine in nabirali fosile.

Ta lovska pot se odcepi od markirane poti proti Krofički, malo naprej od Strelovca. Najprej gre za rahlo izpostavljeno prečnico. Potem pridemo na sedlo in se spustimo prek njega na drugo stran. Ta sestop je še najbolj neroden. Pot je ves čas dobro vidna in z njenim sledenjem ni težav. Potem se spet vzpnemo v pobočje (na najtežjem delu sta namesto jekelnice dva prusika). Kmalu smo potem pri pastirskem stanu. Potem pa se od tod vzpnemo le še po melišču.

Poročilo: http://bojanambrozic.spaces.live.com/blog/cns!ACD975034630F7FE!10092.entry
Edina15. 02. 2011 10:32:33
Na strmih travah Travnika v grebenu, ki ga Ojstrica pošilja proti severu, in ki ločuje Robanov kot od Logarske doline, je nekoč Robanov pastir pasel številne črede ovac. Prebival je v slikovitem pastirskem stanu "Na Utah" v zavetju previsnih sten v krnici med Utami in Travnikom. Ostanki skromne kočice so po zaslugi dveh ljubiteljev in raziskovalcev teh skritih in idiličnih kotičkov, kamor ne pripelje nobena markirana pot, v zadnjih dveh letih doživeli popolno obnovo. Gorniki, željni tišine na skrivnih potkah in edinstvenih razgledov, ki hodimo tod mimo, se bomo nemara celo vprašali kako jima je uspelo znositi ves potreben material in orodje tako visoko v robe, a že naslednji hip od vseh lepot prevzeti tiho odšli dalje z obljubo, da se zagotovo spet vrnemo. Neizmerna hvala obema, da nas naslednjič ne bodo dočakale samo razvaline...
Nd Klemenčo jamo so se pokazali prvi sončni žarki1
Ob povratku pogledi s  Puklovca16
otiv15. 02. 2011 12:16:58
@Edina Pozdravljena!
Ja, Ute so pa resnično kraj, kjer poslušamo tišino in ne bojimo pogleda se v globino.
Srečnonasmeh
Bbrina15. 02. 2011 14:26:44
@Edina: krasna edinstvena pot in lepa slika sončnega zahoda. nasmeh
Edina16. 02. 2011 19:25:20
Otiv, bo že držalo, da so nam nekateri kotički še posebno pri srcu, če pa jih začneš odkrivati še pozimi, je pa navdušenje toliko večjenasmeh. Bbrina tvoje slike tudi jaz rada pogledam, sicer je pa v hribih itak vse edinstveno. Lep pozdrav obema.
Navihan23. 05. 2011 21:48:24
Čudovita nedelja je kar sama vabila v gore. Prejšnji teden sem se na Ojstrico držal markacij, tokrat pa se odločim za širna brezpotja iz Robanovega kota čez Črni hriber oz. pod Krofičko in Travnikom tja do obnovljenega rokovnjaškega stana pod Utami. Snega na celotni poti ni več, samo brezpotje pa je zelo zahtevno. Začetek poti v Robanovem kotu je opisan v Stritarjevem vodniku (neizrazita trikotna vzpetina, rahlo desno nad poseko zahodno od planšarije). Ali sem bil v šoli preslab v matematiki in nisem maral trikotnikov ali pa je bilo prezgodaj in me je zmedla čreda konj na travniku, zato sem videl vse kaj drugega in nisem našel začetka pastirske poti. Ampak to me ni ustavilo in sem za prvih 200 višincev našel prehod bistveno bolj zahodno po dolgi strmi poševni grapi, ki je zahtevala plezanje in se je na vrhu zožila v ozki, komaj prehoden žleb, kjer je bilo treba dat nahrbtnik dol in se zavarovati. Izstopil sem v majhen gozd in nato v ruševje. Kmalu sem med ruševjem našel prehod navzgor, ki me je pripeljal vse do Robanovih travnikov pod vršnimi stenami Travnika, ki jim sledim proti vzhodu vse do njihovega konca oz. prepadnega roba nad krnico pod Utami, ki se na zgornji strani končuje z zadnjim delom grebena Travnika, na spodnji pa s prepadnimi stenami Konja. Po razu splezam na greben in se po severni strani spustim na sedelce med Travnikom in Utami. Do cilja sledi samo še spust do stana, kjer me z gorsko govejo juho pričakata prijatelja Fux in Korošc, ki sta zaslužna za obnovo stanu pod Utami. Stan sta v zadnjih dveh letih obnovila na lastno iniciativo izključno sama in samo naključnim mimoidočim je bilo dano videti, kako sta iz Icmankove planine preko Strelovca v nahrbtniku tovorila deske, orodje in drug material, včasih tudi v derezah. V vzor bi lahko bila marsikateremu lastniku podobnih stanov in kočic, katere samujejo zapuščene in zanemarjene. Tudi gospodje, ki dnevno iz naslonjačev blebečejo o ohranjanju kulturno zgodovinske dediščine, bi se na Utah lahko marsikaj naučili. Sam se jima zahvaljujem za prijeten, poučen popoldan in obnovo stanu, ki samo bogati že tako čudovito krnico. V poznih popoldanskih urah smo se vsi trije skupaj v smeri Strelovca odpravili proti dolini.
Tu nekje se začne pot.1
Ali pa tu nekje.2
Večji del preplezane grape je za menoj.3
Ključni del žleba ko je bilo treba tudi na izpostavljeno prepadno stran zaradi premalo prostora.4
Nagrada za smer je čudovito okno nekje na 2/3 grape.5
Pod menoj je sedelce in vrh Ut.16
Fux in Korošc pred stanom.17
Pred odhodom je treba za seboj pospravit.18
Najlepši pogled na stan, ki je vedno odklenjen, le IQ moraš imeti večji od številke čevljev.19
Rože.20
Pogled proti Strelovcu na povratku.21
Pogled nazaj na Ute.22
Fux in Korošc na poti proti Strelovcu.23
Ovce na paši.24
In potem ko dobijo 1kg soli.25
Fux in moja malenkost.26
Jany24. 05. 2011 08:49:30
Že dolgo si želim prehoditi to zahtevno brezpotje, brez oznak in varoval. Lani sem startal po lovski poti, ki se odcepi od Kopinškove malo pod Škrbino, prečil zadnje travnike in prišel do melišča pod grebenom Travnika. Naprej nisem našel prehoda in sem se vrnil čez vrh Krofičke.
Zato menim, da vsaj približno vem, kako izgleda in ti res ČESTITAM.
Se pa glede obnove stanu popolnoma strinjam s tabo. Vsi skupaj premalo naredimo, še dobro da so Fux-i in Korošci. Hvala.
Edina5. 09. 2011 23:02:00
Včeraj v lepem vremenu na Ute čez Vratni žleb.
Zaradi teh lepih jutranjih pogledov vedno znova prihajam v te konce...1
Še en pogled na potko od zgoraj16
in na Križevnik iz krnice.17
BlažV1. 10. 2011 20:53:57
Včeraj preko Icmankove planine na Strelovec in do obnovljenega pastirskega stanu pod Utami.
Pogled s Strelovca proti Ojstrici v ozadju.1
Rinke, Skuta, Mrzla gora.2
Strelovec, Olševa, Peca.3
Prehod v Vratni žleb, pogled nazaj proti Strelovcu.4
Steza je dokaj dobro vidna - sta jo izgleda Fux in Korošc med obnovo kar parkrat prehodila.6
Pogled proti planšariji v Robanovem kotu iz Vratnega žleba.7
Obnovljen pastirski stan pod Utami.8
Previsne stene Ut varujejo stan.9
Klasifikacij povsem ustrezna!11
Krnica med Travnikom in Utami.12
Edina2. 10. 2011 20:09:57
Je res kaj občudovati v teh koncihnasmeh
pika18. 08. 2014 19:48:13
Na Ute iz Klemenče jame in preko severnih pobočij Krofičke. Lovska stezica je mestoma slabo sledljiva, poleg tega je veliko stranskih stez, ki te mimogrede speljejo s prave in dodajo kar nekaj višinskih metrov jezen. Z Ut spust do "Hotela pod Utami" in mimo Strelovca nazaj proti Klemenči. Sicer pa čudovito preživet dan nasmeh.
geppo19. 08. 2014 14:32:06
Mi že nekaj časa obljubljaš, da me tu popelješ....
Lp
pika19. 08. 2014 19:47:26
Sedaj ni problema, samo sem morala prej še enkrat obnoviti, da se nebi ponovila zgodba s Križevnika mežikanje
geppo28. 08. 2014 21:22:29
Krofička po markirani/ lovski/ markirani / grebenu/ lovski / markirani
Pika je držala besedo in poti smo se lotili takoj predno jo pozabi…velik nasmeh
10⁰C je kazal termometer in vrhovi v megli. Sekirali se nismo preveč, vedeli smo da meglo bo kaj kmalu odgnalo sonce. Na Razpotju štartamo 7:30uri in 8:15 smo na Klemenči. Iz drvarnice joka Plesnikova psička čaka, da pridejo ponjo in zaključi potepanje. Kako se ji je kaj luštalo z vsakomer, ki je prišel mimo..? Malo predahnemo in naprej proti Ojstrici. Pred odcepom za Kopinškovo nas Pika napoti v strmino. V zraku je veliko vlage in vsi smo že mokri. Nov član današnje ekipe je Zdravko ( ekipa »strikan« ), moj letnik in sva zanalašč »gazila pozadino«. »Mladci« so pa dirjali in sproti zobali borovnice. Lepa lovska potka pod steno Krofičke nas navdušuje in res se moraš potruditi, da ji slediš. Ni izpostavljena in ravno primerna zame, saj me tri tedne ni bilo v gorah. Med potjo si ogledamo še prostorno votlino in kmalu smo na markirani za Krofičko. Na vrhu Krofičke smo malo pred 11uro.
Malica, fotografiranja in se že spogledujemo z grebenom, ki nas čaka. S sabo povabimo še mladca ( Janezov znanec ) in lotimo se grebena. Hitro napredujemo, saj greben nam ne povzroča težav. »Mladina« zopet hiti naprej midva letnika 57. pa zopet »pozadina«coolcool. Vreme nam služi, brez vetra, temperatura ravno prava, družba odlična in kaj si še želiš boljšega..? Greben prehodimo ( prej kot v uri ) brez težav in že iščemo izstop na lovsko, ki vodi po S/Z strani. Malo poplezavanja navzdol - vmes me preseneti spuščena rušnata veja s tremi storži, ki me močno udari točno po »muli« ( ženske…!!jezen). Zdravko me vpraša: » Kako se pišeš, ime, kam gremo?«. Po dveh pravilnih odgovorih nadaljujemo spust. Zdravko je bil resnično uvideven…velik nasmeh
Ob 14 uri smo ponovno na Klemeči, se osvežimo in čaka nas le še spust do Razpotja. Benča ne joka več v drvarnici ( zgleda, da so jo že odpeljali v dolino ).
lp
Začetek1
Višje je še vse v megli2
Lepa potka nas vodi3
Votlina4
Na markirani5
Greben, ki nas čaka9
Janez je izvlekel antene in nestrpno čaka, da se GPS poveže s sateliti in dobi koordinate za nadaljno pot10
Greben11
Pogled nazaj13
Greben14
panda29. 08. 2014 08:15:42
Čestitke geppo tebi in ekipi. nasmeh
aonuk129. 08. 2014 09:22:58
Lepo napisano,čestitke vsem posebej pa let.57"
pika29. 08. 2014 19:33:41
Še nekaj mojih slik iz te kratkočasne ture.
megle se počasi razpirajo1
za rezervo do naslednje ture10
Janez že začenja z gradnjo11
v elementu12
ponosni graditelj - le kaj bi nastalo, če bi na vrhu ostali več kot 10 min :)))13
brina29. 08. 2014 20:05:55
Pika, čestitke za turo, za lepe fotografije in domiselne ter duhovite podnapise
Matjaz_6530. 09. 2014 09:30:16
še nekaj mojih fotk s poti pod utami mežikanje
Bbrina7. 06. 2015 07:14:14
Prejšni dan Na Možeh je bilo tako fajn, da sem naslednji dan kar nadaljevala z grebeni. Tokrat je bilo takole: Klemenča jama,Strelovec, nato na greben in po grebenu čez Ute vse do vrha Krofičke. Sestopala sva po običajni poti v dolino.
Ker nisva bila omejena s časom sva lahko občudovala tako Robanovo kot Logarsko dolino. Zato je najin pohod trajal prekrasnih enajst ur.