Forums / Slovenija / Kamnik Savinja Alps / Čez Žmavčarje na Skuto,Dolgi hrbet,Grintovec

Čez Žmavčarje na Skuto,Dolgi hrbet,Grintovec

nteam7. 09. 2020 09:45:51
Super tura.
Bi pa samo nekaj pripomnil - na zadnji sliki povsem desna oznaka ni prava. Turska gora je še bolj v desno, tisto je pa Kranjska Rinka nasmeh.
lencka7. 09. 2020 10:25:43
Hvala....popravljenonasmeh Pa srečno!
rok.si7. 09. 2020 18:38:53
Tudi jaz sem se v soboto ob napovedanem lepem vremenu odločil za turo, ki sem si je že dlje časa želel - na Grintovec in Skuto v enem dnevu čisto iz doline.
Malo čez šesto sem parkiral pred domom v Kamniški Bistrici, kjer posebne gneče še ni bilo, je pa bilo avtomobilov toliko več v gozdu ob cesti v Konec - odkar hodim v hribe takšne gneče ne pomnim!
Tudi po poti na Kokrško sedlo sem srečal veliko ljudi in na sedlu pred kočo vse mize polne.
Po jutranji kavi jo mahnem naprej proti Skuti, na Malih vratcih pa zavijem na travnati greben Dolgih sten, kjer se "gneča" konča in čisto sam se počasi vzpenjam po čudovitem razglednem travnatem grebenu in tu in tam opazim na skalah še kakšno obledelo predvojno markacijo. Ko se trave počasi končujejo si privoščim pavzo, nato pa nadaljujem še malo naprej od točke, ko se greben postavi strmo navzgor, kjer nimam več občutka, da sem na pravi poti, zato se spustim proti melišču, kjer bi naj potekala SPDjeva pot čez Dolge stene, pa tudi te ne najdem. Tačas pa za mano pride še Bojan s psičko , ki imata več kilometrine po takih poteh, ki so ali pa tudi niso in skupaj nadaljujemo proti vrhu mimo točke, kjer sem se malo prej obrnil - malo naprej so se spet videli sledovi predhodnikov, potem pa tudi tu in tam kakšen možic in tudi plezanje ni bilo posebej zahtevno.
Kmalu sva se znašla na zelo obljudenem vrhu, od koder se je videlo prav vse, kar se sploh lahko ! Po zasluženi malici in hranjenju kavk, ki so se ta dan ob obilici obiskovalcev res imele priliko najesti do sitega, se posloviva in spustim se proti Mlinarskemu sedlu, kjer še nisem hodil.
Pot mi je bila všeč, razgibana in podobna nadaljevanju čez Dolgi hrbet, ki ga že poznam od prej. Hitro mi gre od nog (in rok) in ko na Jezerskem sirena zatuli prvo sobotno poldne v mesecu sem že na vrhu Dolgega hrbta. Ko sem nazadnje tu hodil sem imel meglo, tokrat pa sem lahko res užival po tej lepi poti med nebom in zemljo. Tu in tam sem zaradi obledelih markacij naredil kak korak preveč, pa nič za to. Srečal sem kar nekaj ljudi, vendar malo v primerjavi z gnečo na Grintovcu. Za Lencko pa nisem prepričan - mogoče med Mlinarskim sedlom in vrhom Dolgega hrbta?(imel sem zeleno majico z dolgimi rokavi in oranžno čelado)
Baročna silhueta Skute se je že približevala in sem si jo moral ogledati še s Štruce, zanimala me je tudi tista voda, ki jo oglašuje napis na skali, pa je ni bilo nič - le vlažna skala v jami.
No, na vrhu Skute sem si spet privoščil daljšo pavzo, potem pa se počasi spustil proti dolini. Pri koncu plezalnega dela poti sem se čez melišča spustil po bližnjici (ki je primerna samo za dneve brez oblačka, saj so Podi v megli zelo neprijazni) do bivaka, kjer mi je prijazna primorska družba v zameno za fotousluge ponudila kavo, ki se je po kakih desetih urah na poti res prilegla. Spust čez Žmavčarje je hitro minil, najprej ekspresno po melišču, potem pa ves čas po prijetni senčki. Nad žičnico sem iz rahlega dolgčasa začel šteti avte ( ki jih je bilo samo še kako četrtino jutranjih) in jih do takrat, ko planinska pot zapusti cesto, naštejem 47. Uau.
Ob šestih popoldne pa sem zadovoljen sezul gojzarje in z velikim veseljem po uspešni turi začofotal v ledeno mrzlo Kamniško Bistrico pred Domom. nasmeh
Lep dan pod Kokrskim sedlom1
drevo na koncu poti39
pogled čez rob40
Todi19. 09. 2020 20:13:13
Tale turca je tako zanimiva ratala, da smo jo danes prehodili še mi 3je Barbara, Miha in jaz.
V smeri čez Žmavčarje, bivak pod Skuto, Skuta, na Štruco pogledat naprej Dolgi hrbet in še na Grintovec. Za sestop pa na Kokrsko sedlo do Cojzove koče in v dolino v Koncu. Kazalo je lepo jutro se malo poslabšalo a nakoncu je bilo lepo vreme, ... nasmeh
Todi20. 09. 2020 10:56:19
Dodajam še video https://www.youtube.com/watch?v=ZRUBaIwJ-xY
če koga zanima
redbull21. 02. 2021 15:43:37
Skuta-D.Hrbet-Grintovec (20.02.21)

Popoldan ojuži, ponoči pomrzne. V takšnih primerih so Žmavčarji trdi in res je bilo tako. Izstopiva po desni varijanti pred bivak. Flanka na Skuto lepo izgleda, sneg je do polovice že zmehčan, od tu dalje trši. Podlaga ni slaba, le previdnost mora biti večja pri nekaterih delih ker se že nabira sneeg na dereze. Pot čez Hrbet moraš dobro poznati, šele tedaj lahko misliš na takšen vzpon. Podlaga soboto tukaj še vseeno ni bila oliko ojužena zato sva naredila z razliko po levi grapi kar po označeni poti od Mlinarskega sedla do Kralja. Na vrhu ni nobenih vidnih stopij, začuda. Sestopiva čez JV greben, ker je glede podlage za naju boljši. Čez Dolge stene še obisk res krasne jame z stalagmiti. Pod Kokrškim sedlom dobra podlaga, spodaj v gozdu pa človek samo gleda! Plazi so naredili svoje, porušili gozd. Plaz pod Kalško goro se je ustavil kakšnih 300m pred parkingom v Koncu.
Previdno v gore, prihajajo visoke temperature, nevarni so zdrsi zaradi zmehčanega snega(cokle se delajo).
že pri koncu flanke, rampa8
neverjetni pogledi na to razdejanje32
kar po žlebu dol, 1 skok je vmes33
zokipoki21. 02. 2021 15:55:37
Čestitke! Lepe fotografije s Skute! Srečno!
Shkaro21. 02. 2021 19:08:47
Da, cokli so zdaj velika težava ... previdni vsaki korak. Vsaka čast za vzpon! nasmeh
opazovalec21. 02. 2021 19:39:43
Morda bi moral pred ogledom lepih slik napisat, da "ogled ni za vrtoglave".... Čestitke za drzno turo... Komentar k sliki 26 ni povsem jasen... je kdo od vas odsmučal proti Suhadolniku? Pa še glede cokel: na mestu, kjer stoji nekdo od vas na sliki 28, se začne t.i. zimski prehod, kjer me je pred 45 leti odnesla
mladostna neizkušenost.... s trde podlage v nekaj korakih do gnilca.... komaj sem preživel!
redbull21. 02. 2021 19:45:42
Ne od naju ni noben smučal, za takšno stvar pa ni "j@jc". Je pa vaekakor užival tisti, ki je ustvaril valove
Matox12. 07. 2023 18:12:07
8.7.2023 - V Koncu-Bivak pod Skuto-Skuta-Štruca-Dolgi hrbet-Mlinarsko sedlo-Grintovec-Kokrško sedlo-V Koncu
Čudovita in dolga tura na prekrasen dan z čudovitimi razgledi obiska zgodaj zjutraj malo oziroma nič do Grintovca tam pa prava procesija eek.Do grintovca srečal le kozoroge in pa škorpijona zmeden. Pot brez posebnosti razen 4ih snežišč po cca 10m pod steno skute, ki se jih da brez problema prečit brez zimske opreme glede na to da je sneg precej mehak. Skratka še en čudovit dan v hribih. cool
Škorpijon na poti nekje pod bivakom pod Skuto1
Grintovec8
Pogled na Kokrško sedlo9
mikkeni13. 07. 2023 13:29:41
živjo! se da pridet z avtom do izhodišča v Koncu - al so že kake drugačni prometni režimi iz Kamn. Bistrice?
lijaneja13. 07. 2023 13:33:17
Zrak je čist.nasmeh
mikkeni15. 07. 2023 21:27:14
tudi danes je bil zrak čist ter nekam vroč nasmeh

Lepa krožna turca - verjetno se že ponavljam nasmeh Še par slik in nekaj besed....