Dom v Tamarju - Srednja Ponca / Ponza di Mezze
Starting point: Dom v Tamarju (1108 m)
Lat/Lon: | 46,476°N 13,7241°E |
| |
Time of walking: 3 h 15 min
Difficulty: difficult marked way
Altitude difference: 1120 m
Altitude difference po putu: 1120 m
Map: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Recommended equipment (summer): helmet
Recommended equipment (winter): helmet, ice axe, crampons
Views: 32.267
| 2 people like this post |
Access to the starting point:
From Kranjska Gora, drive towards the Rateče border crossing, but only to the point where the road to Planica and the Tamar Valley branches off to the left (at the village of Rateče). The road, which climbs moderately, soon leads to the large parking lot at the ski jumping hills in Planica. From here, continue along the dirt road towards the lodge in Tamar, which you will then follow to the parking lot located near the mountain lodge.
The road to the Tamar valley is now closed. This extends the journey by about 1 hour.
Path description:
From the parking lot, continue along the road past the house and follow the footpath marked Jalovec, Ponce. The path passes through the forest and soon leads to a crossroads, where you turn right to follow the signs Srednja Ponca, Visoka Ponca. The left path continues along the valley towards Kotovo sedlo and Jalovec. The path leads us out of the forest and starts to climb to the right of a small stream. The path turns right again and starts to climb through dwarf pines on a fairly steep slope. The path then turns slightly to the left and leads us past a small cave back into the forest through which we climb for some time. After a few steep climbs through the forest, the path leads us out of the forest and leads us to the first cable cars on the path. Here the path turns right and climbs steeply. The steepness soon gives way and the slopes to the north are traversed. Towards the end, the slopes become quite steep and there are some steel cables to help us. The trail then turns left and starts climbing again a little steeper up to the main ridge of Ponc. On the ridge, turn right and there are only a few metres of ascent to the Srednja Ponca summit.
Pictures:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Discussion about the trail Dom v Tamarju - Srednja Ponca / Ponza di Mezze
|
nisa23. 06. 2010 |
V petek, 18.6. sem bil na vrhu. Pot je v začetku bolj slaba, z višino se izboljšuje. Kakšnih posebnosti ni, snega tudi ne. Razgledi z vrha so enkratni. Mogoče je potrebno omeniti da je pot zelo strma, posebej se to opazi pri povratku v dolino. Lep pozdrav!
|
|
|
|
VanSims2. 10. 2011 |
Ja, pot skozi gozd je res strma(pri spustu zelo prav pridejo palice). Ko pridemo iz gozda(melišče na levi) pa imamo še nekaj zajl(prva najtežja - dva klina izpuljena!) in ponekod malo lažjih skalnih skokov. Prečenje pobočij proti severu je mestoma rahlo izpostavljeno.
|
|
|
|
bistri22. 09. 2012 |
TNP je zaprl pot do doma v Tamarju. Čemu? Verjetno zato, da ima vodstvo prosta parkirišča za dvotonske džipe tnp, ostali naj pa kar pešačijo. Nam planincem tak pristop ni všeč, saj izkazuje vso ošabnost in nadutost upravljalcev TNP, ki si lastijo zase, kar je skupna last.
|
|
|
|
Becar22. 09. 2012 |
Jaz sem sicer proti pretiranem prometu na področju Julijcev, ampak v tem primeru se pa strinjam z bistrim. Kjer je že dolga leta speljana lepa cesta do neke koče v dolini, ne vem zakaj bi jo zapirali. Potem naj zaprejo še prehod Vršič, ki je bolj v srcu TNP, precej višje kot Tamar in 1000x prometno bolj obremenjen kot Planica in Tamar. Ali pa primer Logarske doline. Podobno mnenje bi izrazil tudi za nadaljevanje poti iz Kamniške Bistrice, kjer je zapora povsem nesmiselna in povzroča samo slabo voljo.
|
|
|
|
Becar22. 09. 2012 |
Ali pa zakaj recimo potem ne zaprejo ceste na Mangartsko sedlo? Zato da kasirajo?
|
|
|
|
jax22. 09. 2012 |
O tem je bilo povedano že dovolj, sicer pa se strinjam z gornjima komentatorjema. Ampak dvomim, da se bo kaj spremenilo ... Lahko bi se pa probalo z gverilsko akcijo, ki mi je pri tej zadevi prišla na misel: se pripelješ v Tamar, snameš tablice z avta, jih daš v prtljažnik in greš v hribe. Potem pa naj te kaznujejo, če lahko ...
|
|
|
|
pikica122. 09. 2012 |
Seveda te lahko. Predno boš ti prišel spet do avta ti lahko na avto nataknejo lisice. Kaj češ pol nardit plačal boš, da boš lahko šel domov.
|
|
|
|
jax22. 09. 2012 |
Čakaj, a zdaj po novem v Tamarju že lisičijo? Daleč smo prišli, tu v osrčju gora, stran od nadlog civilizacije ...
|
|
|
|
pikica122. 09. 2012 |
Ja ne. Ampak, če bi ti pobral tablice dol z avta lahko tudi oni kaj pogruntajo, da ti tisto kazen zaračunajo. Ne vrjamem, da bi te pustili pri miru, če bi to s tablicami naredu. Le račun bi bil lahko še večji jax probi in poročaj
|
|
|
|
urbancek23. 09. 2012 |
Mislim, da ne morete tiste dodatne dobre pol ure peš...
|
|
|
|
potočan23. 09. 2012 |
Ja kdor ne more peš v Tamar, naj ostane kar doma,naj ga "varje" mamica. Nadaljni komentarji so popolnoma odveč.
|
|
|
|
turbo23. 09. 2012 |
Z bicikelnom iz Planice v Tamar je legalno in legitimno In povsem v športnem duhu
|
|
|
|
pikica123. 09. 2012 |
Vsaj enkrat tedensko s kolesom ali peš premerim cesto do Tamarja. Včasih naletim na kakšno poroko, ki je tam pred kapelico v Tamarju. Takrat je avtomobilov gor kolkr češ Če se že odločijo poročiti v osrču gora naj tudi tisto res kratko cesto prehodijo peš. Saj jih na skupni poti čaka še kaj hujšega kot tistih par kilometrov makadama Če je znak naj velja za vse, na tabli piše kdo lahko z avto zapelje po tisti cesti.
|
|
|
|
metod23. 09. 2012 |
Jaz sem pravi planinec! Ure in ure hodim po hribih, pol ure po dolini do izhodišča se mi pa ne da iti. In če mi zaprejo cesto, pljuvam in mlatim vse naokrog.
|
|
|
|
SunBurned3. 08. 2013 |
Par vtisov z današnja peklensko vroče poti. Spodnji del (1.ura iz Tamarja) je tako strm, da bi bil brez palic ob povratku (navzdol) mestoma že kar neprehoden. Poleg tega pa je ponekod tudi nevarno izpostavljen. Previdno! Srednji del z jeklenicami je v redu varovan, čeprav tu in tam kak klin manjka. Zgornji del zahteva precej pozornosti, predvsem ob povratku, ker ni ravno obilno markiran. Ni pa ravno prepaden, je možno tudi nekaj "umetniške svobode". Razgledi so čudoviti, občutek na vrhu odličen. Le prevroče je bilo. Cilj ture je bila sicer Visoka P., a se ni izšlo s količino vode pa tudi energije zmanjkalo. Pa drugič.
|
|
|
|
p.pikander6. 08. 2013 |
Se pridružujem predhodnemu komentarju; tako strme poti že dolgo nisem videl. Manjkajoči klini za zdaj še niso problem, nevarnejši zna biti podor proti koncu srednjega dela, kjer se zemlja veselo usipa izpod nog. Razgled pa lep, to pa gotovo.
|
|
|
|
abes13. 06. 2017 |
Je bil mogoče kdo na tej poti v minulih dneh, razmere ? lp
|
|
|
|
Julijec13. 06. 2017 |
Pred dvema tednoma, le nekaj zanemarljivega snega
|
|
|
|
abes15. 06. 2017 |
Hvala. lp
|
|
|
|
Julijec15. 06. 2017 |
Aja, na italijanski strani Zadnje Ponce je pa bilo še nekaj manjših snežišč, ki pa tudi niso predstavljala problema, ker je bil sneg moker. Če boš podaljšal pa lepo turo
|
|
|
|
garmont16. 07. 2017 |
Skrbnik poti PD Medvode naj poskrbi za obnovitev markacij na celi poti. Sploh v vršnem, bolj skalnatem delu se opazi, ali pa tudi ne, da so bili tukaj markacisti nazadnje v akciji že precej let nazaj.
|
|
|
|
B216. 07. 2017 |
@garmont, skrbnik poti proti Poncam že dolgo ni PD Medvode ampak PZS (poglej na "Planinske poti PZS")...
|
|
|
|
garmont16. 07. 2017 |
Sem raje pogledal na smerno tablo, pravzaprav dve, ki se nahajata za domom v Tamarju. Veš, zdrahe med PD in PZS niso bile nikoli koristne za planince in skrbništvo poti na tem koncu je le rezultat tega.
|
|
|
|
Grenaleva18. 09. 2018 |
Je kdo hodil po tej poti zadnje dni? Kako je zdaj z markacijami oziroma kakšne so razmere so na poti? Hvala
|
|
|
|
noname25. 10. 2019 |
Bil gor 22.10.. Markacije še vedno zelo slabe. Previdnost sploh v gozdu ni odvec, ker je dosti listja i drsi. Ostalo kot so zapisali predhodniki.
|
|
|
|
ssimon9. 10. 2020 |
Pozdravljeni , ima kdo kakšne informavije kakšne razmere so na Srednji Rateški ponci ? Hvala za odgovor, lep pozdrav.
|
|
|
|
navdušena22. 08. 2022 08:19:45 |
Zdravo, je bil letos kdo na Poncah? Kakšna je pot do Srednje Ponce in kako potem dalje?
|
|
|
|
zdejan21. 08. 2023 22:10:24 |
Smo bili gor 19. 8. 2023. Markacije so zelo blede, treba biti zelo pozoren. Prav tako je treba biti pozoren pri vstopu v strmino cca 5 min od koče. Pot vodi v grapo in hitro spregledaš odcep v levo. Če nadaljuješ v grapo navzgor, se lahko znajdeš v težavah. Tam bi bilo vredno postaviti kažipot.
|
|
|
|
tango10. 10. 2023 19:24:15 |
Danes sva se z ženo povzpela na vrh. Priznam, da naju je presenetila strmina, saj je ta praktično ves vzpon kar konkretna, malo se poravna ob izstopu iz gozda in pred naskokom na vršni del.Pot skozi gozd je lepo vidna, kar pa se bo z odpadanjem listja močno spremenilo Spodnji del(med sl. 8 in 9) zna biti v vlažnem kar zoprn, sploh pri sestopu, vršni nad gozdno mejo pa včasih zahteva "oko sokolovo", da najdeš markacijo, a so prehodi dokaj logični, tako da tudi, če kakšno zgrešiš ni težav, so pa te lahko v primeru slabe vidljivosti-megle, ampak takrat pa itak verjamem, da ne bo nikogar, ki bi tak dan izbral za svoj prvi pristop. Celotno pot gori-doli je potrebna pazljivost. Po zaključku prav paše, da se razhodiš do Planice.
|
|
|
|
cen15. 08. 2024 20:43:45 |
Tistih 45min iz Planice do koče je ravno prav da se ogreješ pred vstopom kjer ti takoj nabije pulz in ne spusti do vrha.. take konstantne strmine se ne spomnim na nobeni drugi poti. Predvsem vstop in prva ura vzpona skozi gozd sta v najslabšem stanju, vse že zelo zaraslo, več podrtih dreves, ponekod razrito od vode. Markacije so res že zbledele in moraš tu pa tam malo pogledat kam, zgubit se pa ravno ne moreš. Zelo priporočam palice.
|
|
|