Vikrče - Šmarna gora (Pogačnik way)
Starting point: Vikrče (320 m)
Lat/Lon: | 46,1285°N 14,4446°E |
| |
Name of path: Pogačnik way
Time of walking: 1 h 30 min
Difficulty: very difficult marked way
Altitude difference: 349 m
Altitude difference po putu: 400 m
Map: Ljubljana - okolica 1:50.000
Recommended equipment (summer): helmet, self belay set
Recommended equipment (winter): helmet, self belay set
Views: 96.896
| 9 people like this post |
Access to the starting point:
a) From the Ljubljana - Jesenice motorway, take the Ljubljana - Šmartno exit and then continue to Tacno. In Tacno, just before the road crosses the Sava River via a bridge, turn slightly right in the direction of Pirnič. Just after Ljubljana ends, we arrive in Vikrče, and we follow the road to the Kovač Inn, which is located near the bus stop. There are no suitable parking places at the starting point.
b) From Šentvid, drive to Tacen, then turn left immediately after the bridge over the Sava River towards Pirničy. Just after Ljubljana ends, we arrive in Vikrče, and we follow the road to the Kovač Inn, which is located near the bus stop. There are no suitable parking places at the starting point.
c) From Medvode, drive to Zgornje and then Spodnje Pirniče, and we follow the road to Tacno. When we arrive in Vikrče, we join the road leading from Smlednik to Tacno, and we continue to the right here and follow the road to the nearby Kovač Inn, where the starting point of our route is. There are no suitable parking places at the starting point.
d) The starting point can also be reached by LPP bus 15.
Path description:
From the Kovač Inn, first walk along the road leading to Tacen, then, when the main road makes a slight right turn, continue slightly left onto the narrower local road (there is a no-driving sign at the junction, and an information board for the forest trail along the Šmarnogorski Grmada near the sign). Follow the narrow asphalt road to a private parking lot, then turn sharp left onto a minor road that climbs steeply between piles of firewod (straight ahead Grmada along Mazi's path and Šmarna gora across Zatrep).
Walk along the above road for 10 m and then reach the start of the climbing route at Grmada. The route to the start of the climbing route is poorly marked.
Here, the route sign for Pogačnik's route to Grmada (very difficult route) points right upwards. The well-protected path initially leads us up the narrow gorge quite steeply, then the path transitively lays down a little and leads us to a cross-climb to the right. Using the fixed safety gear, the traverse is quickly negotiated and then the most challenging part of the route is reached. The route climbs vertically up a vertical wall, and in addition to the crampons, we can also use a rope to which we can attach a self-protection kit. Once you've climbed the vertical scrambles, the route becomes one notch more difficult, as it becomes slightly overhanging. After climbing a short overhanging wall, the route gradually turns into a forest, and then the steepness gradually starts to ease. A little higher up, the Wester route joins us from the left (this route can be descended), and we continue to the right and continue our ascent on the forested west ridge Grmada. Follow this trail all the way to the summit, which offers a beautiful view.
From the Grmada summit, continue along the marked trail, which begins to descend through the forest. After about 15 minutes of descent, the path leads to the saddle between Grmada and Šmarna gora, where you join the path from Tacno and Šmartno pod Šmarno gora.
Continue along the road, which soon becomes a footpath to Šmarna Gora. From here you have two options to reach the summit.
You can either climb to the top along the forest road, which takes you past the wishing bell and children's games, or you can follow the steep footpath, which takes you past the chapel in a few minutes to the top, where the two paths merge.
Pictures:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Discussion about the trail Vikrče - Šmarna gora (Pogačnik way)
Show older messages
|
fpetel121. 02. 2008 |
Plezalna pot je mestoma rahlo previsna. Varoval je dovolj - mestoma je tudi izpostavljena, zato priporočam samovarovanje - no mene je brez običajno kar segrelo Plezalni del poti je na žalost - ali pa na veselje - dolg le slabih 10'
|
|
|
|
Biser gora28. 03. 2008 |
Plezalni del je res kratek, tehnično pa mislim, da je težji kot s Planike na Triglav. Namreč na enem mestu, 5m vzpona, je pot celo previsna. Komplet za varovanje res ni odveč. lp
|
|
|
|
NEIC00814. 09. 2008 |
Pot je zanimiva. Seveda ni primerjave s potmi v visokogorju že zaradi nadmorske višine, se pa strinjam, da ta, sicer zelo kratka, pot zahteva nekaj moči predvsem v rokah. Za trening je OK..
|
|
|
|
Okmodko19. 04. 2010 |
Iz Kredarce na triglav tudi ni nikjer takega dela. Je pa kratka, zato je hitro konec adrenalina in etanoloidina. Ko si tam te je strah, ko si na vrhu šmarne bi šel še enkrat, Dilema je prisotna, traja še danes, če se še kdaj odločim za to pot, grem kot moški.
|
|
|
|
lepenatka19. 04. 2010 |
Mislim, da ti dve poti nista primerljivi...za malo dozo adrenalina, pa za trening pa vsekakor, priporočam "Pogačnika",za malo več pa gradiško. Uživajte.
|
|
|
|
Johannes5. 08. 2010 |
Zanimiva pot, predvsem tisti začetni del je dokaj adrenalinski, vendar je pot dobro zavarovana in ni večjih skrbi. Primerna tudi za nekakšen preizkus za Triglav, da se dobi nekakšen občutek kakšna naj bi bila pot do Triglava iz Planike ali Kredarice.
|
|
|
|
jer.128. 08. 2010 |
Pot je super za malo adrenalina vendar je plezalni del precej kratek. Priporočam samovarovanje saj so nekateri deli poti precej izpostavljeni.
|
|
|
|
Ukec9. 08. 2010 |
Mene pa zanima kako je s tem parkiriščem, ki je na sliki. Ali lastnik kaj tečnari, če tam parkiraš avto, glede na to, da je objavljena tabla, da gre za zasebno parkirišče?
|
|
|
|
viharnik9. 08. 2010 |
Ni sile.Tam vsi parkirajo,tudi veliko prostih plezalcev.Je pa treba pustiti dovoz frej,ker tam občasno tudi skladiščijo les in ga odvažajo.
|
|
|
|
bagi9. 08. 2010 |
Je zelo odvisno od trenutne volje lastnika tega zemljišča z bližnje kmetije. Pride dan, ko te bo podil z vsakega prostora, vključno s tistim na sliki. Spet drugič se da z njim čisto normalno pomeniti. Moj nasvet je, da če že moraš tu parkirati, stori to tako kot je na fotki in pusti maksimalno prostora za traktor. Ne parkiraj za rampo ali kje ob cesti. Na to je lastnik precej alergičen in vestno na ta mesta postavlja razne ovire. Brez problema pa lahko parkiraš nekaj višje ob glavni cesti in pač nekaj dodatnih minut pešačiš do izhodišča. LP Bagi
|
|
|
|
Janiel7421. 07. 2011 |
preplezal prvič prej vedno le lahke označene poti...zdaj pa to...adrenalinsko...s samovarovalom...
|
|
|
|
Ceri20. 09. 2011 |
Kako lahko primerjate pot iz Planike/Kredarice na Triglav s tole 10 minutno plezarijo na Grmado??
|
|
|
|
Loni20. 09. 2011 |
Pogačnikova je nekje rahlo previsna, tako da se je treba opreti na moč rok.
|
|
|
|
lukecpukec20. 09. 2011 |
Težko se primerja te tri poti...Mogoče je Pogačnikova tehnično bolj zahtevna (tako kot je predhodnik napisal - na kšnem mestu je rahlo previsna), a je občutno krajša. Razlika je tudi v tem, da imaš pri Pogačnikovi večino časa speljano jeklenico pri kateri se lahko varuješ s samovarovalnim kompletom, denimo pri vzponu na mali Triglav (iz Kredarice) pa imaš na nekaj mestih le kline pri katerih samovarovanje odpade. Ob tem se mi zdi, da si pri poti na mali Triglav veliko bolj izpostavljen padajočemu kamenju kot pri poti na Grmado...
|
|
|
|
irena.komatar21. 01. 2012 |
Pot je prav lušna,za tiste ki radi malo poplezate,(kratka in sladka) jaz nisem imela samovarovalnega kompleta,vendar ga vseeno toplo priporočam.
|
|
|
|
Branee20. 05. 2012 |
ma dej, dons sem sel plezalna pot je hec, skobe + jeklenice na vsak decimeter in potem govorite kako je zahtevna, ja za tistega ki tega se ni videl nikoli, mogoce. Za enga planinca pa je to sprehod..
|
|
|
|
Branee20. 05. 2012 |
samovarovalni komplet pa z mojega vidika ni potreben
|
|
|
|
fpetel120. 05. 2012 |
Po Sloveniji sem bil že na večini zavarovanih poteh, pa mi ta Pogačnikova ni preveč všeč. Vse je v železju in adrenalin je kljub varovalom kar precejšen (nazadnje sem bil v mokrem) Za začetnike je samovarovalni komplet vsekakor obvezen.
|
|
|
|
francimedved22. 05. 2012 |
Ja stopnice smo pa le lesene naredili.
|
|
|
|
ljubitelj gora22. 05. 2012 |
@Branee: Ne zavajaj ljudi, ta zavarovana pot je najbližja Ljubljane in si jo ne smemo z lahkoto vzet, piše da je zelo zahtevna pot, potrebna čelada in samovarovalni komplet.
|
|
|
|
Ulčnik22. 05. 2012 |
Sem domačin in poznam to pot, pa ti lahko kar povem da ni potrebe po samovarovalnem pasu
|
|
|
|
Janiel7423. 05. 2012 |
@kucelj: se strinjam s tabo. No nekaterim ni mar zase ali pa imajo nekaj mačkastega v sebi (beri 9 življenj)
|
|
|
|
Zebdi23. 05. 2012 |
Mnja, če se kdo sprašuje, ali potrebuje samovarovalni komplet ali ne, potem naj ga vzame. Osebno ga na tej poti nisem nikoli uporabil (in ga tudi nisem niti najmanj pogrešal), je pa res, da mi je plezanje precej domače...
|
|
|
|
mako444. 12. 2013 |
Sedaj pa res ne razumem več..ali smo bili mi taki butelni nekoč ali pa danes nekaj ni v redu? Samovarovalni komplet,OK, imejte ga a mislim, da kar je preveč, je preveč!Prvo je treba dati v red psiho, potem pa druge stvari. Splezajte po lestvi do vrha hiše. Če vam to ne gre, pustite take poti. Sam sem tam vozil mulce nekoč, OK, navezal sem jih, pa so bili kar malo užaljeni...sta bila res pri tamalih.. Srečno pot in uživajte v hribih!
|
|
|
|
jax4. 12. 2013 |
No ja. Saj tudi jaz se na Pogačnikovi nisem še nikoli varoval (heck, saj sem najbrž šel večkrat čez v teniskah kot pa v gojzarjih), ampak tako lahka pa spet ni, no ... Če gledamo striktno tehnično, je precej zahtevnejša od "resneje" obravnavane poti na Gradiško turo in skoraj gotovo zahtevnejša tudi od vseh pristopov na Triglav (no, morda z izjemo plemenic, tam še nisem šel). Seveda pa je to težko primerjat.
|
|
|
|
Kita4. 12. 2013 |
Pot na lokalni hribček pa res ni primerljiva s potmi na Triglav sploh ne z vzponom iz Kredarice do vrha... Greben na Gradiški turi pa tud ni kr sprehod...
|
|
|
|
jax4. 12. 2013 |
Ni sprehod, je pa lažji od Grmade. Definitivno.
|
|
|
|
Kita4. 12. 2013 |
Zate mogoče je in še za marsikoga tudi...Sam pol je pa treba avtorje vodnikov opozoriti naj ne zavajajo ljudi; saj v večini vodniov je Gradiška tura bistveno zahtevnejša od tele poti na Grmado...Na Gradiški sem bil na Grmadi še ne ampak že po sliki je razvidno da Grmada ni niti približno tok zahtevna kot Gradiška tura...
|
|
|
|
korl5. 12. 2013 |
kakšne neumne primerjave, pa kaj je pomemben sploh ime hriba in če si se preden si pošlatal prvo zajlo na Triglav pehal pet ur po sprehajalnih mulatjerah? Popolnoma vseeno je če flikneš preko previsa na skale s 30m višine na Šmarni ali s 300 m na Triglavu, obakrat te stlačijo v žakelj. Niso zastonj tam spominske table
|
|
|
|
pikica15. 12. 2013 |
@korl pojma nimaš o čem govoriš. Še preklet je pomembno kako dolga tura je. Mal poglej po ljudeh, ki se z zadnjimi močmi privlečejo do Kredarice. Potem pa rinejo še na vrh. Ker so že čisto na robu svojih moči, jim kaj hitro popusti koncentracija in nesreča je tu. Kar se pa tiče 30m ali 300 pa res ni važno. Vrat si lahko zlomiš tudi, če ti na četrtem cveku pri lojtri spodrsne ko jabolka obiraš.
|
|
|
|
korl5. 12. 2013 |
Kaj hočeš s tem povedat, da naj jabuka tud obiram s samovarovalnim kompletom?
|
|
|
|
Branee5. 12. 2013 |
@korl, kaj ti plezas po drevesu, ko obiras jabolka
|
|
|
|
VanSims5. 12. 2013 |
300 m - te odpeljejo na Žale, 30 m - si pa vsaj lahko invalid do konca življenja. Lahko si še tako prepričan v svoje sposobnosti, ljudje smo ljudje in delamo napake. Poleg tega se lahko zgodi marsikaj kar nima veze z nivojem naših izkušenj: recimo prileti kamen(ali sprožen od sogornika ali od živali ali kar tako sploh ni pomembno), lahko te samo zadene toliko da trzneš(tudi če imaš čelado na glavi, kar itak da jo imaš) pa si že ciao ciao... lahko ti rata slabo, lahko je kak klin ali skoba razmajana,...,...razlogov je lahko sto! Odgovoren gornik se na feratah pa čeprav kratkih ali le na kratkem odseku - varuje.
|
|
|
|
van5. 12. 2013 |
Kdor za Pogačnikovo pot rabi samovarovalni komplet je bolje da ne hodi po feratah.
|
|
|
|
Loni6. 12. 2013 |
Kolegu pod Jalovcem tudi čelada ni pomagala, moj oče je umrl praktično na ravnem pod Nanosom. Iz rubrike "se lahko zgodi". Torej, če se nekdo počuti varneje s samovarovalnim kompletom, naj ga pač ima. Vseeno, na kateri ferati.
|
|
|
|
Hribolaznik12. 04. 2014 |
Danes po Pogačnikovi... Izhodišče busna Vikrče (na busni parkiranih 5 avtomobilov). Izredno lepa in kratka tura, odlična predpriprava, oziroma vpogled za sledeče bolj zahtevne vzpone, kot so na primer Kopiščarjeva na Prisojnik ali Via Italiana na Mangart. Vzpon samo do križišča z Westrovo potjo, potem pa po tej poti spust nazaj do Vikrč. Skupno 35 minut z obveznim fotkanjem Kratko in sladko
|
|
|
|
Lisica8. 04. 2017 |
Lepa pot na Grmado in Šmarko. Pod tistim strmim zadnjim delom je tudi obvoznica po desni strani. Škoda pa, ker ni nobenega urejenega parkinga v bližini. Na busni glih ne bi parkirala. Kaj pa na ovinku pred avtobusno na isti strani kjer je en kmet, tam parkirajo...a se sme?
|
|
|
|
Macesna9. 04. 2017 |
Tiste obvoznice pod zadnjim strmim delom pa ni za priporočiti, ker ni zavarovana (oz. kos zajle tam ni prav zaupanja vreden). To pomeni, da je treba na obvoznici na frej splezati en kamin. Bolje se je držati uradne zavarovane poti.
|
|
|
|
A.D.K.9. 04. 2017 |
@Lisica....parkiraš lahko pri Policijski šoli, je ogromno makadamsko parkirišče. Do izhodišča pa imaš potem 5-10 min hoje, ravno prav za ogrevanje. Vračaš se pa lahko po eni izmed poti, ki pripelje praktično direktno nazaj do parkirišča in imaš tako lepo krožno varianto.
|
|
|
|
Lisica9. 04. 2017 |
Hvala. Sprobam mogoce ze naslednji teden.
|
|
|
|
Alias989814. 07. 2017 |
Meni je ta pot sicer neprimerno manj zahtevna kot Gradiška Tura. Nisem še uporabil samovarovalnega kompleta na njej, ampak ne vem zakaj ga sicer nekdo (ki recimo ni prepričan) ne bi ... v končni konsekvenci je to samo plus, ni pa nekega minusa.
|
|
|
|
binep22. 08. 2019 |
Včeraj prvič po Pogačnikovi poti. Lepa krožna tura čez Grmado in Šmarno goro nazaj v Vikrče. Urejenega parkirišča v bližini ni, sem parkiral na zasebnem (slika 7), kjer naj bi se prek telefona dogovoril ali lahko parkiraš ali ne, žal na tabli manjkata dve številki
|
|
|
|
Ficla20. 08. 2020 |
Danes sva šla s fantom prvič po tej poti. Parkirala sva na parkirišču, ki je na sedmi fotki in nisva imela težav. Drugače bi pa dodala, da je samovarovalni komplet zelo dobrodošel. Pot je sicer kratka, vendar se ti prav tako lahko prikrade kakšna nevšečnost ali napaka, kakor se ti to lahko zgodi na daljših poteh. Dvomim tudi, da te v primeru padca spodaj pričaka ogromna mehka blazina . Jaz grem raje na ziher.
|
|
|
|
nejcf4. 03. 2021 |
Danes po pouku smo s sošolcema skočili po Pogačnikovi poti na Grmado in šli še do Šmarne gore. Temperature ravno prave, tudi gneče, ki je ponavadi ob vikendih, ni bilo. Res je super tale Turnc, škoda le ker je pot tako kratka. Zasebnega parkirišča na sliki 8 ni več; je pozidano in polno kmetijske mehanizacije. Kot so nekateri že zgoraj omenili pa je polno možnosti za parkiranje na Rocenski ulici pri policijski akademiji.
|
|
|
|
garmont24. 02. 2022 08:37:11 |
Pričetek poti je sedaj lepo označen.
|
|
|
|
Hribolazec8126. 03. 2022 22:14:15 |
Kje se da varno parkirati? Ker koker berem imate probleme s parkiranji in ljudmi
|
|
|
|
bongo27. 03. 2022 09:18:52 |
Najbolj varno je na plačljivem parkirišču pa se sprehodiš mimo akademije in bifeja Sava ob glavni cesti proti izhodišču. Na Rocenski pri akademiji zna biti gneča, je pa tudi opcija.
|
|
|
|
Hribolazec813. 04. 2022 22:00:55 |
Bongo, kaj pa v Tacnu policijska šola? Oziroma katero plačljivo parkirišče priporočaš med tednom, da se da parkirat?
|
|
|
|
Barentoter4. 04. 2022 14:19:55 |
Včeraj parkiral v Tacnu, pri spodnji kuhinji zavil levo, do izhodišča Pogačnikove, nato na Grmado, dol na sedlo,proti Šmartnem do kapelice, pa Patrtizanski na Šmarno, spet na sedlo, na Grmado, po Westrovi do križišča s Pot svobode, tam zavil desno, po Poti svobode do turške kapelice, od tam do vrha Šmarke, spet dol na sedlo, pa še 1x na Grmado in po Mazijevi nazaj v Tacen.
|
|
|
|
bongo4. 04. 2022 19:45:28 |
Če misliš prav pri šoli, je morda opcija na makadamčku pred ograjo, ampak tam ni veliko prostora. Najboljše plačljivo je pri križišču Tacenske in Rocenske, saj v bistvu je edino. Če nisi stalni obiskovalec je slednje "no brainer", od tam v roku dobrih 10 minut dosežeš skoraj vsa glavna izhodišča (Pogačnikova, Westrova, Zatrep, Korenine, Partizanka). Sicer je še nekaj opcij, ampak ne vem, koliko ti je kaj znano območje.
|
|
|
|
Hribolazec8121. 05. 2022 19:13:27 |
bongo hvala za super obrazložitev
|
|
|
|
svicar13. 04. 2023 10:11:30 |
Pozdrav vsem, prebral sem vse komentarje. Nevem kako lahko nekateri primerjate to pot s Gradiško turo ali Triglavom. Pogačnikova pot traja cca 5 minut. Več časa sem porabil spodaj, da sem se oblekel in pripravil, kot pa na sami poti. Nekateri trdijo, da hodijo brez zaščite in prepričujejo druge, da ni potrebna. Zaščita res ni potrebna, dokler ne padeš in sam ne poznam nobenega feratarja, ki bi kadarkoli padel. Teoretično bi lahko vse ferate preplezal brez zaščite, saj za enkrat še nisem padel. Vendar ne zanašajte se na to in vedno uporabljajte zaščitne elemente. V glavnem, pot je bolj primerna za začetnike, je pa lepa popestritev vzpona na Grmado.
|
|
|