Forums / Italija / Dolomites / Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi

Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi

velkavrh6. 07. 2015 19:22:55
Kot sem že omenil smo v soboto osvojili Cimo di Terrarosso. V nedeljo takoj po zajtrku pa smo se podali na sosednji vrh Molignon di Mezzo-2845m -torej blizu višine našega Triglava. Blizu hotela, kje smo prenočevali se prek pašnika podamo takoj v skale in takoj na jeklenice , ki pa niso zahtevne. Nato sledi nekaka gruščevnata, meliščna planota-posejan az rahlimi vzpončki in spusti. Po dveh urah pa pridemo na pravo ferato. Sedaj pa damo plezalno opremo gor in korajžno v skale. Sledi kar dolga in zahtevna varovana plezarija, kjer brez varovalne opreme ne gre. Greben je precej zračen-res samo za izkušene.Po kaki uri pa eden za drugim sledita dva spusta po navpičnem skalovju navzdol. Tu pa se je bilo treba spustiti dol z varovanjem izkušenega vodnika , ki te je počasi spuščal navzdol.Sam pa si bolj tipal z nogami kot videl ustrezne mini poličke . Dejansko zelo adrenalinsko. Po teh dveh zahtevih D težavnostnih spustih pa smo spodaj zagledali planinsko kočo z prelepim jezercem.Tu smo se malo ustavili. Koča se ravnokar obnavlja -povečuje. Nedaleč proč smo zagledali tovorno žičnico s katerim se skrbuje koča.Iz jezerca izteka bister potoček. Nato pa je sledi dolg pohod v dolino mimo številnih pastirshih koč, velikih in majhnih gostišč k našemu izhodišču prvega dne -Compatschu-1844m.Skupaj smo ta dan hodili deset ur.Ferata Laurenci je bila res nekaj posebnega in res za samo izkušene z vodniki. ki obvladajo varovanje.

Slikce dodam pozno zvečer ali jutri zjutraj.
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Drugo jutro takoj na deseturno turo.1
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Pogled dol na to zelenilo.2
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Tako se vidi naše prenočišče .3
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Vse naokrog nas mogočno skalovje.4
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Čez edini sneg .5
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Začetek ferate-železje gor.6
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Še zadnji pogled na naš včerajšni začetek plezarije.7
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Začetek plezarije.8
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Kolonica.9
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Previdno.10
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Takole to gre.11
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Zelo napeto.12
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi 13
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Vrh gore ni posebej zanimiv.Je pa samo malo nižji od Triglava.14
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Sedaj pa dol.15
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi 16
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi 17
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Dva spusta sta navpično dol in to kar precej metrov.Potrebno je dodatno varovanje.Vse je šlo srečno.18
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Na koncu vsega hudega pa ugledamo to lepoto.19
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Tu smo na 2530 metrih .20
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Jezero.21
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Prelepo je.22
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Gorsko kočo ob jezeru povečujejo.23
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Na poti v dollino sledi še počitek pri gostišču z jezerom.Tu spijemo radler. Stane isto kot v gorskem hotelu pivo-0,5 l-pet evrov.24
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Po desetih urah hoje smo na izhodišču pripravljeni na odhod.25
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Še rožce sem dolžan-dvobarvna murka.26
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Petkovškov mak.27
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Pikčasti svišč, ki ne raste pri nas.28
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Navaden svišč, ki mu še iščem ime.29
Molignon di Mezzo-2845m via ferata Laurenzi Naj bodo še triglavske rože.30
janezs731. 09. 2015 14:24:49
Letos julija sva z zeno preplezala tudi tale greben (Molignon) po ferrati Laurenzi, a v obratni smeri, kot je tu opisana; nekaj trikov za ponavljalce, ki zelijo to izvesti v enem dnevu iz doline Fasse:

1. zvecer poklices enega od taksistov (npr. tega gospoda +39 336 352 881), ki te peljejo v dolino Duron tudi pred uradnim urnikom in se drzijo dogovorjene ure, npr. ob 6h te caka v Campitellu na ob dogovorjenem mestu na koncu vasi ob reku Duron in ti celo pokaze, kjer se parkira zastonj (pred klancem , kjer je dejansko cesta zaprta).. pripelje te do Rif.MIcheluzzi (1860m) in te tam popoldne lahko tudi pobere, ce se tako zmenis

2. grebena MOlignon se lotis v smeri, v kateri sva ga naredila midva, saj je dostop do Rif. Antermoia hitrejsi in direktnejsi kot dostop do Rif. Alpe di Tires, in si zato v steni/na grebenu prej, pri cemer ti ni treba spati

3. greben je lazji v tej smeri, kot v obratni, kjer so precej tezki odstavki kar naprej dol. v tej smeri pa gor

Torej od Rif. Micheluzzi, takoj za stavbo, gremo po travnati potki in cez 500 m pridemo nazaj na makadamsko pot; po njej v smeri doline se kak dober kilometer do tabl, kjer zavijemo levo cez potok proti prelazu Ciaregolle (do sem dobra ura), potem za prelazom desno nad dolino Dona (Zenska) do prelaza Dona; za njim po ravnem do Rif. Antermoia (do sem skupaj 2h), ki se letos ze drugo leto prenavlja in na njem zaenkrat se ni mozno spati.
Za Rif. gremo mimo jezera Antermoia in za njim po kakih 200 m desno gor po strmem meliscu, ki se na sredini razdeli v dve grapi, izberemo LEVO , ceprav zgleda na prvi pogled bolj obupna kot desna.
Na vrhu grape je vstop v ferrato Laurenzi (do sem skupaj 3h). PRvih 30 m je najtezjih, potegniti se je treba preko nekaj plosc in trebuhov, a se med njimi da lepo pocivati, tudi za varovanje je vec kot dovolj moznosti; letos je bil en klin v zraku, a brez problem se da cez priti.
Za ploscami gremo proti skrbini in od nje desno gor na desni vrh od Antermoie Kogel / Croda dei Cirmei (raven vrh z rjavo zemljo!,2852m). Tu se zacne zabava! Najprej navzdol, Greben je lahek, sirok cca 0.5 m, a zelo odprt, na obeh straneh je zračno "za izvoz", tisti z vrtoglavico nikar sem; jeklenic v tem delu ni. po cca 100 m se spustimo levo dol po zagruscenem pobocju; ko zmanjka prehoda vidimo na desni majhne skobe, cez katere se potegnemo prek plosc v razdalji cca 10 m; jeklenica je potrgana, zacetni del ja skoraj uporaben, a ne za varovanje; potem sledi strm zleb do skrbine, nad njo po plosci na levo nazaj na greben. POtem pa po grebenu z umikanjem na severno stran (desno) po lasticah do zadnjega izstopnega dela (vmes se v eno skrbino) in na vrh MOlignona (2779m), od tod pa desno po lahkem terenu do ponovne zozitve, ki je pa lahka. Za njo ostro levo navzdol cez lahko pecine proti sedlu Molignon (2598m). Ko pridemo na severno sedlo (v resnici sta dve sedli skupaj, gremo od tod par metrov navzgor proti SZ na nasprotno stran, nikakor ne juzno od sedla im navzdol do koce Alpe di Tires (rdeca streha). Potem dol po dolini Duron do izhodisca, skupaj cca 7h, najvec 10 h.
po dolini Duron1
razcep za prelaz Ciaregole2
pot proti prelazu Ciaregole3
med prelazom Ciaregole in prelazom Dona4
pogled s prelaza Dona na dolino in kočo Antermoia, nas greben je zadaj desno5
ravnica za jezerom Antermoia, pogled proti Marmoladi v ozadju; na tej ravnici se obrnemo gor (slikam nazaj, torej v tej smeri je ferrata Laurenzi za mano na moji levi)6
pogled z leve grape na prehojen soder pod nama proti jezeru Antermoia7
vstop v ferrato Laurenzi 8
najtezji mesti sta pod in nad zeno9
zacetek grebena je neverjetno sirok (pravo nasprotje sledi)10
rjava zemlja na vrhu11
greben se zacne spuscat, zadaj se ze vidi ostrina12
mestoma zracno - uporabljam sirokokotni objekt, zato se dimenzije zdijo vecje... in razdalja daljse. .v resnici je zelo ostro13
se ena z grebena14
pogled nazaj po prihodu nazaj na greben: pred mestom , kjer je greben ozji od Financarjev med V. Rokavom in Skrlatico, se pot umakne dol (na tej sliki desno, sicer v smeri moje poti levo)15