Forums / Slovenija / Julian Alps / Gubno (2403m) in Križ (2410m)

Gubno (2403m) in Križ (2410m)

Tadej27. 10. 2008 10:44:41
Včeraj sva se iz doline Vrat povzpela do bivaka na Rušju in pot nadaljevala na manj znano Gubno (lahko brezpotje). Pot sva nadaljevala proti Križu, s katerega sva se preko Sovatne spustila v megleno dolino.
Včeraj je nizka oblačnost segala do nadmorske višine 1500m (proti večeru se je nekoliko spustila).
LP Esther in Tadej
Gubno (2403m) in Križ (2410m) Belka.10
Gubno (2403m) in Križ (2410m) Belka.11
starakapa27. 10. 2008 12:44:07
Tudi sam sem se letos potepal po tem koncu.Moram reči,da nisem imel take sreče z vremenom kakor vidva,pa tudi lovski izplen ni bil obogaten z perjem,aja kar se slik tiče so pa SUPER.
LP Starakapa
viharnik27. 10. 2008 13:04:10
Tadej,lepe fotografije!Belka pa je že preoblečena z grahasto rjave,v snežno belo barvo.Ali je v bivaku še vedno novi TERMOMETER,katerega sem montiral letos spomladi?Starega je namreč nekdo odvlekel domov!(vzhodna brača-Slovaki,Čehi,Poljaki),ker ti naredijo v glavnem največ škode!Pozdrav.
Tadej27. 10. 2008 13:14:07
V bivaku je bil digitalni termometer, če pa je bil tvoj pa ne vem. Ob 9:30 pa je pokazal 10,4°C.
Kar se pa tiče pernatih živali pa lahko dodam še to, da mi ena kavka ni pustila malcati. Skakala je z roke na nogo in obratno.
Kavka na roki, zadaj Triglav.1
Kavka.2
viharnik27. 10. 2008 13:34:31
Sedaj sem ga malo fiksiral z lesom,da ga težje snamejo.Pozimi pride kar prav,da vemo kako se obleči ali načrtovati nadalnjo turo.Pozdrav!
ločanka27. 10. 2008 17:30:25

Kako se pride na Gugno? Še nikoli slišala.

l.p.
Tadej28. 10. 2008 13:11:10
Na Gubno se lahko pride iz Vrat ali iz Krnice.
Wine21. 05. 2009 11:52:55
A kdo ve kakšne so trenutne snežne razmere na Križu? kje se začne snežna odeja (na poti Vrata - Bivak IV)... se udira?
ločanka24. 08. 2015 22:49:04
Opis vzpona na Gubno mi je bil že dalj časa vzpodbuda za obisk tega dokaj nepoznanega vrha. In ni mi bilo žal, prav nasprotno, predolgo sem oklevala s tem obiskom. Na vrhu kot na dlani Razor, pod njim globok pogled v zatrep Krnice, na drugi strani pa Dolkova špica, ki me tudi že dolgo vabi. Vsa druga okolica kar nekako zbledi, tako mogočna sta te dva vrhova. Vrh Gubna pa pravo razkošje zelenic, miru in samote, resnično vrh za uživače in sanjače! Pa samo cca 15 min oddaljen od markiranih poti. Navdušenje je bilo neizmerno!
s poti do Bivaka IV1
možic na vrhu13
pogled na Gubno izpod bivaka15
Edina25. 08. 2015 06:50:01
Res je lepo; prijetno za hojo, samotno in razglednonasmeh
ločanka25. 08. 2015 16:07:01
Edina, pogrešala sem samo belke, bom morala še enkrat tja! Vse drugo je že tam.
Janez Seliškar13. 12. 2015 10:26:13
Iz Vrat mimo bivaka IV Na rušju do južne strani gore in potem desno z lažjim poplezavanjem na vrh. Sneg, ki ga prekinjajo goli deli, se začne nad gozdno mejo. Pot do pod bivaka je shojena, ponekod ledena. V nadaljevanju smo šli čimveč po suhih skala. Sneg je sicer večinoma suh, nepredelan. Vzpon z južnega sedla na vrh je kopen in ne predstavlja nikakršnih težav. Razgledi z vrha jemljejo dih. Sestopili smo nazaj na sedlo in pod Križem v smeri Stenarja. Na plazu pod Stenarskimi vratci obrnemo levo in sestopimo do markirane poti ter po njej v Vrata.
Proti razcepu: Stenarska vratca, Bivak IV1
Pod bivakom zagledamo goro, katere vrh se ne vidi2
S sedla na levi sledi vzpon na vrh3
Tik pod vršno uravnavo4
Razor na dosegu roke5
Proti Triglavu6
Jovan Cukut13. 12. 2015 18:10:01
Vzpon na Gubno je primeren v kopnem in z zelo malo snega. Zaradi številnih brezen navzgor od bivaka IV in tudi desno od Križa, v času z veliko ne pomrznjenega snega ga odsvetujem. Že včerajšnji vzpon je terjal precej previdnosti.

peter223. 06. 2016 12:34:33
Včeraj lep krog nad dolino Vrata.
Z doline do bivaka IV., kjer me je presenetil gams, ki se je smukal okrog bivaka. Nadaljeval proti Križu, a pred njim zavil desno na manj poznani vrh - Gubno (2403m). Z zahoda je po travah lep pristop na vrh.
Na vrhu je bilo nekaj slabe volje, saj so se pričele dvigovati megle iz doline in kakšno uro ni bilo videti ničesar. A dan se je prvzaprav šele pričel nasmeh.
Megle so se pričele razblinjati, pokazale so se okoliške mogočne gore. Naletel sem tudi na belke, ki so sedaj že v poletni opravi.
Povzpel sem se na Križ, ob sestopu pa naletel na čudovit prizor prav nad vrhom Triglava. Na oblakih nad njim je mamreč nastala nekakšna mavrica. Prizor je trajal več kot pol ure.
Pri sestopu sem srečal znanca s Hribi.net FranciP, ki se je vzpenjal na Križ. Izmenjala sva par besed in občudovala prizor nad Triglavom.
Nad Sedlom Dovška vrata sem skočil še na Dovški Pihavec, potem pa na Dovški Gamsovec. Presenetilo me je, da je severna stran gore bila povsem kopna.
Sestop na sedlo Luknja. Kozorogi so že zdavnaj opravili s trkanji z rogovi (predsatava, ki jo ponavadi pokažejo zjutraj) in so ležerno ležali po travah, se praskali in prežvekovali.
Pivce v Vratih zasluženo in z lepimi spomini domov.
Slike:
Nekakšna mavrica nad vrhom Triglava. Pri sestopu s Križa.1
Belka2
Heavy_bull23. 06. 2016 14:30:20
Prekrasna fotka Peter. Včeraj (22.6.) smo opazovali ta čarobni prizor s Triglava. Žal mi ni uspela tako lepa fotka kot tebi. Tudi jaz še nikdar nisem videl takšnega prizora.
peter223. 06. 2016 16:53:30
Hvala. Kot vidim se je prizor nadaljeval tudi naprej proti Bohinju.
ločanka23. 06. 2016 18:22:41
Belke so res lepe, skrivnostne ptice, samo vidiš jih poredko
j.29. 05. 2021 22:28:04
Včeraj (petek, 28.maja) iz Vrat po dolinici pod Stenarskimi vratci in nato desno na Bovška vratca, proti Križu ter naprej na Gubno in mimo bivaka IV v dolino.

Nad Šlajmerjevim domom se mi je markirana pot proti Škrlatici nekako zgubila med vlakami in ostanki podrtega drevja. Kakih sto višinskih metrov nad domom pa je grapo, po kateri gre pot, prekrivala debela plast snega. Po snegu je treba do mesta, kjer pot iz grape zavije desno v gozd (na približno 1200m). Zvezen sneg se prične na približno 1400 metrih, a sem smuči zaradi strmine in udobja lepo uhojenih stopinj raje nosil še do približno 1800 metrov. Nadaljeval sem v smeri Stenarskih vratc in potem desno in navzgor do roba Kriške stene ter naprej proti Križu. Izpod vrha Križa sem odsmučal nazaj do sedelca pod Gubnim in se povzpel še na ta vrh. Navzdol sem, po po prijaznem nasvetu smučarja, ki sem ga srečal zjutraj, smučal v smeri Bivaka IV, kjer je bil sneg res gladek in "speglan", brez sledov plazov in brez kamenja. Torej obratno, kot svetuje turno smučarski vodnik. Od bivaka navzdol je smuka nekoliko orientacijsko zahtevna. Malo pred dolinico pod Stenarjem je treba zaviti ostro levo navzdol po precejšnji strmini ter nato prečiti desno in nesti smuči čez nekaj metrov kopnega ter odsmučati naprej v dolinico.

Pri Počivalu se sneg konča, a se nadaljuje kakih dvesto metrov nižje. Od tam sem smučal še kakšnih 100 višincev in smučke snel 15 minut pred domom v Vratih. Po gozdu je bilo spet malo tavanja, a sem kmalu udel pravo smer.

Razmere so bile idealne. Vreme sončno in jasno, ne prevroče (na 2000 m so bile napovedane 3 ali 4 stopinje). Razgledi po deževno snežni noči in umito čistem nebu veličastni. Sneg nad 1400m je bil južen, z udobnimi stopinjami približno do odcepa za Bivak IV. V dolinici pod Stenarjem je bil sneg mestoma skorjast in sem ter tja malo pomrznjen, a se je čez dan ojužil. Z vzhodnega ostenja Križa je vseskozi po malem letelo, prav tako z osončenih strani ostalih vrhov. Nad 2000 metri je bilo kakih 5 centimetrov novega snega na staro podlago, nad 2200 je bil, presenetljivo, pravzaprav suh. Smuka je bila tam resnično uživaška. Nižje doli pa malo manj, ker je bil sneg moker in težak, a se je z malo previdnosti dalo delati lepe zavoje. Na strmejših delih mehak sneg ni držal teže smučarja, odnašalo je navzdol, prožili so se manjši plazovi. Hoja brez smuči bi bila posebej na bolj osončenih pobočjih zaradi prediranja najbrž precej težja. Obiskovalcev sem videl okrog deset, vsaj trije so šli na Stenar. Krema proti soncu in sončna očala so ob nenavadno obilnem snegu konec maja seveda zapoved številka ena. Čeprav se bliža poletje in s smučmi in čevlji otovorjen nahrbtnik ni najbolj prijeten, bo tja gor še treba iti... Ni izgovora!nasmeh

Severna Stena iz Vrat. Osvežujoča klasika.1
palček plezalček29. 05. 2021 23:05:48
Super nasmeh
j.30. 05. 2021 23:48:05
Res je bilo tako, Palčica. Hvalanasmeh!
mito300031. 10. 2022 09:29:43
Včeraj smo iz Vrat krenili proti bivaku na Rušju in nato naprej proti vrhu Gubno. Neoznačen del je kratek in enostavno sledljiv s polno možici. Razgledi na vrhu pa v teh sončnih dneh tako ali tako vzamejo sapo.nasmeh
Proti Stenarju1
Dovški Gamsovec in Dolkova Špica. Pred Dolkovo špico se sramežljivo odkriva špička Rogljice2