Forums / Slovenija / Julian Alps / Kugyjeva pot na Strug

Kugyjeva pot na Strug

matic424. 07. 2017 09:49:08
Od zg. Mangartskega jezera grem do koče Zacchi, tam zavijem desno na pot 513. Sprva po cesti rahlo navzdol , nato markirana pot zavije levo (smerokaz). Še nekoliko naprej zavijem levo na uhojeno stezico (stare markacije, ni smerokaza). Najprej čez redek gozd, nato čez grapo in desno poševno navzgor čez obsežno melišče med Strugom in Vevnico. Pod stenami Vevnice najprej po melišču navzgor, nato snežišču. Na vrhu prečim čez snežišče proti levi do vstopa v steno. Krajna poč je široka, cepin priporočljiv. Ob debeli jeklenici splezam do napisa T13. Kadar je snega veliko je tu začetek. Spodnji del je deloma dobro zavarovan, potem pa vse manj. Poleg markacij so mi v pomoč klini za jeklenice, si je pa treba kar čas vzet ,da najdeš pot. Vidi se ,da tu ni veliko prometa. . Višje po strmi nezavarovani polici, potem izpostavljeno prečenje levo, postavim par možicev in še zadnji del po zagruščenih skalah do škrbine med Zadnjo Ponco in Strugom. Pot je večinoma nezavarovana, precej izpostavljena, težavnost plezanja ne presega II stopnjo (večinoma I). Kini za jeklenice pričajo, da je bila nekoč žica napeljana skoro nepretrgoma od spodaj do škrbine. Ti klini sedaj dobro kažejo pot, pri napredovanju so pa neuporabni. Do vrha Struga je skoraj sprehod. Do škrbine sem potreboval štiri ure. Sestopil sem po isti poti. Ko sem stopil na melišče sem si kar oddahnih. Divje in lepo !
Kugyjeva pot na Strug melišče pod Strugom in Vevnico1
Ja hvala !
redbull1. 08. 2017 07:28:32
29.07.17 Strug-Vevnica-MKM-Mangart
Po Kugyevi na Strug brez posebnosti, razen da mora biti še malo večja previdnost zaradi mokrih skal. Kratka ferata proti Vevnici je nekje na vmesnem delu bolj slaba. Na enem delu jeklenica ne zgleda preveč dobro. Mimo lepega bivaka Tarvisio na MKM in na Mangart. Tukaj je bila gneča kot ponavadi. Spust v dolino čez Plazje.
Kugyeva3
Strug4
ne zgleda dobro6
proti bivaku Tarvisio7
nad zajedo proti MKM8
Kdo jih ne pozna9
Mangart10
janezs7320. 08. 2023 19:24:27
malo z zamudo, a za koga verjetno še uporabno:

Prejšnji vikend v petek po službi z Belopeških jezer po (lani oktobra obnovljeni Kugyjevi) ferati na Strug, potem na Vevnico, pa dol na bivak Busetini nad Zagačami. Tam sem imel srečo - dobil zadnje prosto ležišče. Zjutraj pa z novim znancem (iz bivaka), francozom, na Mali koritniški mangrt in po grebenu do Mangrta ter dol mimo bivaka Nogara do Belopeških.

Kugyjeva ferata lepo obnovljena, a žal (očitno) slabo narejena, ker je že več kot polovico sidrnih klinov zvitih, nekaj celo polomljenih (po manj kot letu dni). Vstop pa res pogreša kako oznako. Jaz sem ves čas gledal levo z melišča in kasneje snežišča, pa sem videl jeklenice šele, ko sem bil skoraj pri krajni zevi snežišča. Ker se mi ni dalo nazaj (itak je vstop precej prosto zamišljen - v stilu "znajdi se"), sem splezal v krajno zev (prejšnji teden je bila na vrhu več kot 10m globoka, a k sreči na sredini snežišča zgolj 2 m) in po njej do špice ter iz nje po ploščah do ferate (spodaj nekje celo III.stopnja).
Naprej pot enostavna, v zg.delu povsem spremenjen potek glede na staro.

Greben proti Vevnici zgodba zase. Seveda zračen, mestoma krušljiv, z lepimi prehodi. Mnogo rdečih pik pomaga... Ključni deli vzpona iz zadnje škrbine proti Vevnici še stojijo skupaj. Kdo ve, koliko časa bodo še kljubovali naravi...

Spust proti bivaku komaj za odtenek v boljšem stanju od vzpona iz smeri Struga.

Še celo vzpon proti Malemu koritniškemu mangrtu je v mnogo boljšem stanju kot zgornje poti okoli Vevnice. Ko smo enkrat na markirani poti proti Mangrtu, pa se še posebej na travah vidi, kako malo obiskana je ta lepotica.
odcep proti Kugyjevi poti s poti 513 (od koče Zachhi)1
vzpon po melišču2
snežišče na koncu melišča; vstop (ki sem ga zgrešil) je levo od slike, zaradi česar sem plezal v in iz krajne zevi3
levo proti vstopnemu delu ferate - vidi se jeklenice v senci (v desno gor), potem se obrnejo levo skoraj točno med osončenim in senčnim delom4
krajna zev5
prvi del - pogled navzdol6
malo višje značilni del s skladi in travami7
pot ves čas zavarovana, a žal že poškodovana8
pogled proti grebenu MKM - Mangrt9
z vrha Struga pogled proti Vevnici (v sredini); Jalovec na levi, Mangrt na desni10
klasične plate - eden od spustov v grebenu11
bivak Busteini (nad Zagačami) v večerni zarji12
jutranja panorama s sedla nad Zagačami13
in pogled na jutranje ožarjen Jalovec14
poglej s zatravenega dela pred zadnjim vzponom proti stiku s potjo na Mangrt (z Mangrt.sedla)15
2061alessio21. 08. 2023 11:57:27
zdravo janesz73, ali imaš nekatere slike kjer se bolje vidi zvitih in polomljenih klinov? gre se zato ker bi pokazal našemu odgovornemu nacelniku za ferate in enoti vojske ker so naredili delo tisto ker sem jaz zmeraj pravil : popraviti staro smer da ostane alpinisticna ampak ne postaviti novo ferato ker se bo zgodilo tisto kar si videl ( zaradi tega , ker sem tocno povedal po resnici kar se bo zgodilo so me na uradnemu sestanku v aprilu napadali kakor sovražnik zmeden), kontaktiraj me prosim na "zasebna porocila", vnaprej hvala.
MANGRT22. 08. 2023 19:22:15
Ja žalostno izgleda ta nova jeklena napeljava. Mar bi jo pustili neopremljeno, nekaj slik spodrsljajev.
izpuljen zaradi plazov1
objemne rinke ni nikjer2
ponekod je čisto potleh in jo je lažje obiti3
zaključek ali začetek, 3m od tal4
stara je segala do tal5
miri22. 08. 2023 20:03:35
Naj pridejo na prakso k našim markacistom.
2061alessio23. 08. 2023 07:09:10
hvala za slike Bruno, popolnoma se z vama strinjam.mrk pogled
bos3. 09. 2023 10:29:43
Tako dolgo je bila na seznamu, da so "zrasle" že nove jeklenicevelik nasmeh in še zgornje objave so me spodbudile, da le grem.mežikanje
Torej včeraj sva šla po Kugyevi na Strug in dalje po grebenu do Visoke Ponce. Vstop bi res lahko z malo rdeče barve označili, saj moraš res dobro pogledati, da vidiš začetno jeklenico.
Preživela sva lep dan v tem divjem svetu Julijcev.nasmeh
Srednja in Visoka Ponca v jutranjem soncu1
tjaza3. 09. 2023 12:19:30
Kratka in slatka...😁😅
Klemen243. 09. 2023 18:30:40
Kako je s potjo med Srednjo in Visoko ponco glede na to, da kaže na PZS da je ta del zaprt zaradi podora? Se da vseeno varno mimo? Včeraj bil na Srednji ponci in zaradi podora nisem nadaljeval.
bos3. 09. 2023 20:01:04
Nisem vedel, tudi na križišču Visoka Ponca ali koča Zacchi ni obvestila, kjer bi bilo najbolj logično.
Si mislim kateri podor je mišljen, po "ograji" na moji sliki 33 sledi vzpon in potem se spet pride na greben, kjer se ne sme do vrha, ker je na drugi strani odneslo del grebena, tam je potrebno pazljivo.
Sem pri koči Zacchi videl, da pa je ferata na Visoko Ponco zaprta, čeprav na križišču za ferato ni obvestila in tudi kar nekaj sem jih videl na ferati.