Jablenca - Javoršček -

mountain ranges / Julian Alpsjavoršček / Jablenca - Javoršček

Jablenca - Javoršček

Starting point: Jablenca (400 m)
Destination: Javoršček (1557 m)
Time of walking: 3 h
Difficulty: easy unmarked way, easy marked way
Map: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Hiking equipment (winter): crampons, ice axe
Views: 11903

Najprej se zapeljemo v Bovec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Čezsoči. V Čezsoči, pri gostišču Vančar nadaljujemo levo v smeri Jablence in doline škratov ter ozki in asfaltirani cesti sledimo mimo bazena Slatenik do nekoliko večjega križišča, kjer nadaljujemo naravnost (desno cesta, ki vodi do skalnatega podora na Javorščku, ki se je zgodil leta 1950). Z vožnjo nadaljujemo po občasno vzpenjajoči cesti, kateri sledimo do Jablence. Parkiramo na primernem prostoru nekaj 100 m pred koncem ceste (na koncu ceste ni primernih parkirnih mest).

Nadaljujemo po asfaltirani cesti do zadnjih hiš, kjer nas smerokazi usmerijo rahlo desno čez kratek mostiček in nato v gozd. V nadaljevanju hodimo po gozdni stezi in občasno se nam odpre pogled proti reki Soči. Na označenih razpotjih se držimo oznak za Golobar. Pot se nato prične nekoliko strmeje vzpenjati in se za krajši čas priključi kolovozu. Po krajšem vzponu kolovoz zapustimo in se usmerimo desno na peš pot, ki vodi ob kamniti ograji. Dobro označena pot se nato prične v ključih vzpenjati po precej strmem pobočju. Kasneje postane pobočje nekoliko manj strmo in pot skozi gozd nas pripelje do opuščene gozdarske koče.
Od koče se nato večinoma vzpenjamo skozi gozd po vojaški mulatjeri. Pot nas vodi tudi mimo nekaj jas kjer se nam odpre lep razgled na okoliške vrhove, malo s poti pa je tudi vojaško pokopališče. Pot skozi gozd nas nato vodi mimo planine Golobar in pripelje do sedla Čez Utro. Tu se nam odprejo lepi razgledi na okoliške vrhove, na sedlu pa je tudi spomenik padlim partizanom.
S sedla nadaljujemo naravnost in po nekaj deset metrih nas pot pripelje do razpotja. Nadaljujemo po stezi desno navzgor, levo pa vodi pot proti Čezsoči in Drežnici.
Od razpotja naprej pot ni več označena, vendar je dovolj dobro uhojena, da ji lahko brez težav sledimo. V nadaljevanju pot poteka večinoma po severni strani gore in nekajkrat preči razmeroma strma pobočja. V zadnjem delu nas pot pripelje iz gozda in sledi le še kratek vzpon do razglednega vrha.

On the way: Planina Golobar (1257m), Čez Utro (1305m)
Recommended: panorama, similar trips, trips with the same destination
jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček jablenca - Javoršček