Mountain ranges / Carnic Alps / Gortchacher Alm/Goričanska planina / Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina (by road)

Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina (by road)

Starting point: Koutschitz Alm / Kočiška planina (1165 m)
Lat/Lon: 46,579°N 13,4481°E
Recommended equipment (winter):
Views: 3.027
 1 person likes this post
Access to the starting point:
Dostop iz Trbiža / Tarvisio: Iz Trbiža / Tarvisio se po stari cesti zapeljemo v Avstrijo. Za vasjo Vrata / Thorl se levo odcepi cesta, ki s podvozom preči železnico. Cesti naprej sledimo do vasi Bistrica / Feistritz, kjer se v centru vasi v ostrem desnem ovinku odcepi cesta proti vasi Blače / Vorderberg (v križišču nadaljujemo naravnost). V vasi Blače / Vorderberg pa zavijemo levo proti cerkvi in cesti naprej sledimo do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo desno v smeri mountain pasture Dolnice / Dolinza Alm. Asfaltirana cesta nas nato pelje mimo koče na Kočiški mountain pasture / Koutschitz Alm in nas le malo naprej pripelje na naslednje križišče, kjer nadaljujemo po zgornji cesti in se peljemo še približno 2km do parkirišča pri naslednjem razpotju. Nadaljnja vožnja je prepovedana.
Dostop iz Beljaka / Villach: Po stari cesti se peljemo proti Trbižu / Tarvisio in za vasjo Megvarje / Maglern zavijemo desno pod železnico. Naprej sledimo zgornjemu opisu.
Dostop iz Slovenije: Čez mejni prehod Rateče do Trbiža / Tarvisio, naprej sledi zgornjemu opisu.
Path description:
From the parking lot, continue along the lower left-hand road, which crosses a stream after only a few metres. On the other side of the stream across the road, you will see a ramp after which the road starts to climb. There is a climb through the forest and a sharp right turn. The road then climbs parallel to the stream, which can be heard to the right below us. Next the road crosses an electricity cable and shortly afterwards brings us to a crossroads of two roads. Continue left along the upper road, which takes you a little higher up to some slopes with views. At the next crossroads, turn left again and follow the path to mountain pasture, where you continue along the right-hand road, which climbs transversely above mountain pasture.
After mountain pasture, leave the road and head left up the steep cart track, which leads to the second upper part of mountain pasture.
zemljovid puta - Gortchacher Alm/Goričanska planina
We can extend the trip to the following destinations: Starhand ( 30 min)
We recommend: trips from the same starting point, similar trips
Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina1
Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina10
Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina11
Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina12
Discussion about the trail Koutschitz Alm / Kočiška planina - Gortchacher Alm/Goričanska planina (by road)