Sella Nevea - Monte Cregnedul - unmarked mule track

mountain ranges / Julian Alpsmonte cregnedul / Sella Nevea - Monte Cregnedul

Sella Nevea - Monte Cregnedul (unmarked mule track)

Starting point: Sella Nevea (1176 m)
Destination: Monte Cregnedul (2351 m)
Path name: unmarked mule track
Difficulty: partly demanding unmarked way
Map: Tabacco 019 1:25000 ali Julijske Alpe -Zahodni del (PZS) 1:50000
Hiking equipment (summer): helmet
Hiking equipment (winter): helmet, ice axe, crampons, lamp
Author: atoamac

a) Čez mejni prehod Rateče zapeljemo do Trbiža/Tarvisio. Tik pred Trbižem zavijemo levo proti Predelu oz. Bovcu in cesti sledimo do križišča pred Rabeljskim jezerom. Tu nadaljujemo desno proti Nevejskemu prevalu/Sella Nevea. Na sedlu lahko parkiramo na makadamskem parkirišču pod manjšim smučiščem na desni, viški strani.
b) Iz Bovca se čez Predel spustimo na italijansko stran. Le malo za Rabeljskim jezerom v križišču nadaljujemo levo proti sedlu Sella Nevea/Na Žlebeh. c) S ceste med Vidmom in Trbižem v kraju Kluže/Chiusaforte zavijemo po dolini Reklanice do prelaza, mimo spodnje postaje gondolske žičnice in odcepa za planino Pecol do smučišča na levi strani ceste.

Ob cesti bomo opazili več tabel, ki označujejo pot 625 proti koči Corsi. Vzpnemo se ob smučišču po slabše shojeni stezi, ki nas pripelje do makadamske ceste, ki se vzpenja po desni strani smučišča. Nekaj časa se nato vzpenjamo po cesti, nato pa nas markacije usmerijo levo v gozd. Po krajšem vzponu pridemo do križišča, kjer nadaljujemo desno po poti 625, levo pa se odcepi pot proti planini Krni dol/Cragnedul in naprej proti Pecolu in koči Brazza. Pot se nato še naprej vzpenja skozi gozd in nas pripelje do križišča, kjer se levo odcepi še ena pot, ki pelje proti bližnji planini. Na višini 1624 m naletimo na ruševine. Tu zapustimo markirano pot 625, ki pelje desno dalje proti sedlu Passo degli Scalini (2022 m), in sledimo dobro shojeni potki – mulatjeri v pobočja pod Špikom nad Špranjo/Modeon del Buinz in kasneje v stranski greben Planota. Neoznačena pot zložno cikcaka čez obsežna travnata pobočja, kjer je poleti pravi raj za ljubitelje cvetja in fotografe, običajno pa tudi veliko kozorogov. Mulatjera pripelje do stranskega grebena, ga prečka in ob njem ob ostankih vojaških struktur pripelje na Krnidolsko škrbino (okoli 2320 m), od koder je bližnji vrh prav lahko dostopen. Tik pod škrbino je kaverna z oknom. Na škrbini se naša pot pridruži markirani ferati Ceria-Merlone, po kateri lahko na desno po lestvi sestopimo v Škrbino Prednje špranje in h koči Corsi pod Višem, na levo pa začne skoraj vodoravno prečenje polic, ki pripelje v manj kot pol ure do Špice v Planji (2411 m), kasneje pa še pod ostrim grebenom Nižnjih vrhov na škrbino La Val, Špik nad Špranjo (2558 m) in Špik nad Nosom (2531 m).
Desno od kaverne poiščemo najlažje prehode in v par minutah dosežemo razgledni vrh. Na njem je večji možic.
Brezpotni vzpon na vrh (3 minute) je za stopnjo težji kot hoja po deloma razdrti mulatjeri.

On the way: Planina Krni dol /Casere Cregnedul di sopra (1511m), ruševine (1624m), Krnidolska škrbina (2320m)
Recommended: similar trips, trips from the same starting point,
nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul nevejski_preval___sella_nevea - Monte Cregnedul