Zadnjica - Koča na Doliču - via Komar

mountain ranges / Julian Alpskoča na doliču / Zadnjica - Koča na Doliču

Zadnjica - Koča na Doliču (via Komar)

Starting point: Zadnjica (650 m)
Destination: Koča na Doliču (2151 m)
Path name: via Komar
Difficulty: very difficult marked way
Map: Triglav 1:25.000
Hiking equipment (summer): self belay set, helmet
Hiking equipment (winter): crampons, ice axe, self belay set, helmet
Access to starting point:

Kranjska Gora-Trenta 50.serpentina. We turn on a macadam road here and drive till a gate where we park on a parking lot.

S parkirišča nadaljujemo po cesti, le ta pa nas mimo nekaj hiš (predvsem vikendi) v približno 15 minutah pripelje do mesta, kjer se cesta razcepi na dva dela (ob križišču je bilo nekoč parkirišče, danes pa je parkiranje prepovedano).
Nadaljujemo po spodnji desni cesti (po zgornji cesti prispemo do tovorne žičnice, ki pelje na Pogačnikov dom) v smeri Doliča, Luknje in Prehodavcev. Sprva zložni cesti, ki nas vodi čez razgledne travnike, višje pa skozi gozd, sledimo skoraj do njenega konca, oz. točneje do označenega razpotja, kjer se v desno odcepi markirana pešpot proti Prehodavcem (do sem potrebujemo približno 1 uro).
Slabša cesta se tu spremeni v široko vojaško mulatjero, ki sprva preči potok ter se nato za kratek čas vzpne skozi gozd. Iz gozda nas pot pripelje na travnat teren kjer je tudi nekoliko slabše označeno razpotje. Vojaška mulatjera tu zavije v levo, nas pa napis “Komar” na skali usmeri naravnost na ozko stezico, ki preko travnika vodi proti manjšemu potoku. Pot nato preči potok in se prične vzpenjati po strmem pobočju proti kapelici, ki jo lahko že vidimo pred seboj. Pri kapelici nato pot zavije desno ter tudi s pomočjo nekaj jeklenic v vzponu preči strmo pobočje proti zahodu. Pot nas nato pripelje do hudourniške grape po kateri se nato s pomočjo varoval vzpenjamo levo navzgor. Po krajšem vzponu grapo zapustimo in se usmerimo desno na ozko zavarovano polico, ki nas pripelje na strma severna pobočja. Sledi nekaj strmih vzponov ob jeklenici nato pa pot zavije nekoliko v levo in prične v rahlem vzponu prečiti izpostavljena pobočja. Takšna pot nas pripelje v še eno hudourniško grapo po kateri se nato s pomočjo varoval vzpenjamo. Grapo tokrat zapustimo na levo stran, nato pa sledi še kratko prečenje ob jeklenici, ki nas pripelje na manj strma pobočja poraščena z ruševjem in grmičevjem.
V nadaljevanju se ob lepih razgledih proti Pihavcu in Zadnjiškem Ozebniku vzpenjamo večinoma skozi ruševje. Takšna pot nas pripelje na travnata pobočja, v zgornjem delu pa postane pot vse bolj gruščnata. Ko se že povsem približamo ostenjem Kanjavca zavije pot v levo in sledi še krajši vzpon do razpotja kjer se priključimo običajni poti, ki vodi po vojaški mulatjeri.
Malo višje se v desno odcepi še pot proti Zasavski koči (pot Mire Marko Debelakove čez Kanjavčeve police).
Tu nadaljujemo levo, nas pa vse bolj razgledna in občasno prepadna pot pripelje do razpotja v bližini Koče na Doliču.
Tu nadaljujemo rahlo desno (levo Triglav) po poti, ki nas hitro pripelje do Koče na Doliču (včasih Tržaška koča na Doliču).

Trip can be prolonged to next destinations: Mišelj vrh (2 h), Šmarjetna glava (1 h 15 min), Dom Planika (2 h), Mišeljski Konec (1 h), Triglavski dom na Kredarici (2 h 45 min), Morbegna (1 h 40 min), Kanjavec (1 h 30 min), Kanjavec (West peak) (1 h 45 min), Kanjavec, Triglav (2 h 30 min)
Recommended: panorama, similar trips, trips from the same starting point, trips with the same destination
zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču zadnjica - Koča na Doliču