Bošti7 / Zadnja sporočila

Začete teme:
Komentari:
Bošti73. 08. 2008 09:51:41
Glede na to, da poznaš Plaz, sklepam, da ti ti hribi niso čisto tuji.
Verjetno misliš začet na Gradišču nad Vipavo. Tu imaš dve možnosti.

1. Greš iz parkirišča proti levi, kamor kaže tabla "Plaz 35 min". Na Plazu je treba malo previdnosti. Na razpotju gre ena pot nekoliko levo in precej naravnost, druga pa bolj desno in rahlo navzgor. Desna je prava. Nato samo slediš markacijam. Ves čas zložno navzgor. Po dobre pol ure prideš do manjše kapelice, kjer je razpotje poti. Širok kolovoz pelje naravnost proti Abramu. Je tudi tabla. Ne moreš zgrešit. Če hočeš malo zakomplicirat stvar, lahko v taistem križišču zaviješ po kolovozu desno in potem cca pol ure hodiš precej po ravnem (mimo astronimskega observatorija) do novega križišča, kjer te tabla "Abram" usmeri levo. Z desne pride pot preko Gradiške ture. Kar je druga varianta. Na križišču zagrizeš v najbolj strmo pot (in ne desno, kot bi si lahko zmotno razlagala smerno tablo "Gradiška tura 75 min". Opis poti na Gradiško turo je pa tudi tukaj. No, na vrhu slediš oznaki na skali, kjer piše "Jež 45 min". Po dobrih petih minutah prideš do križišča, ki sem ga prej omenjal (t.j. če pri kapelici zaviješ desno). Ne glede na to za katero varianto se odločiš (jaz bi šel definitivno raje čez turo gor in mogoče potem čez Plaz dol)je pot dobro markirana. Čez turo še boljše. Na vseh ključnih mestih so markacije, le včasih je treba malo boljše pogledat. Je pa tudi res, da pot ni ne vem kako obiskana in mestoma ni prav grozno uhojena. Od kapelice do Abrama sicer še nisem šel, od vrha ture pa je recimo 1,5 hure hoda. Mislim, da je približno enako po drugi varianti. Ja, pot poteka praktično ves čas po gozdu, tako da je relativno hladna.
Torej, moj predlog: Gradišče nad Vipavo - Gradiška tura (plezalna ali normalna) - kmetija Jež - Abram - kapelica - Plaz - Gradišče nad Vipavo. Cca štiri ure zmerne hoje. Uživaj. Če še kaj ni jasno, vprašaj!

P.S. Lahko pa se tudi zmeniva za vodenje.
Bošti71. 08. 2008 19:04:52
Mislim, da bi se dalo tudi z "družinsko hojo" priti prvi dan na Krn in nato nazaj do jezera. V knjigah piše 5 ur iz Lepene do vrha in cca ene 2 uri nazaj. Se pa da na vrh pridet precej prej. Pred kratkim sem iz Lepene do vrha porabil 3 h 15 min. Ma v petih urah po mojem prideš "na izi".
Kar pogumno.
Bošti730. 07. 2008 16:32:19
Ja, in potem zavije svizec čokolado v foljo. Samo to, Headstar.
Bošti730. 07. 2008 14:43:30
Ena izmed premnogih možnosti je npr. ta: Od jezera na Vratca (Bogatinsko sedlo) in nato do koče na Komni (ker pa jeto skoraj premalo za en dan lahko z Bogatinskega sedla skočita še na npr. Lanževico). Drugi dan pa z Komne preko planine Govnjač na Mahavšček in nato Bogatin ter z Bogatina nazaj na Vratca in k jezeru ter v dolino.
Druga možnost je npr. prvi dan od jezera na Veliko Babo in potem prespati v koči pri Krnskem jezeru. Drugi dan pa vzpon na Krn in nazaj v Lepeno. Na Veliki Babi sicer še nisem bil, drugje pa ni nobenih omembe vrednih "prepadov".
Lahko bi naštel še kakšno možnost, ma poglejta na zemljevide in se odločita kaj in koliko bi rada.
Lepo turo vama želim!
Bošti717. 07. 2008 19:23:55
Glede bivakov je bil odgovor že podan. Jaz dodajam le še podatke o trenutnih razmerah. Na Jalovcu sem bil včeraj (16.7.) iz Tamarja na Kotovo sedlo ter nato spust preko Malega kota ali Jalovške škrbine ali kakorkoli pač že hočete. Pri vzponu je potrebno prečiti grapo, kjer je še precej snega, vendar se da snežišče obiti po zgornji strani. Pri spustu je na Jezercih še veliko snega. Za prečenje je nujno potreben cepin, za hitrejše in še varnejše prečenje pa tudi dereze. Plezanja po skalah nad snežiščem nisem poskusil. Mogoče se da. Ne vem. Pri sestopu iz stene Goličice je tudi še nekaj snega, kjer je cepin priporočljiv, ni pa nujen. Varovala iz Malega kota so povsem ok. Treba je paziti le na precej drobirja po skalah. Nato je potrebno prečenje Ozebnika. Sicer je vsega skupaj le kakšnih 4-5 metrov, vendar je strmina precejšnja, sneg trd in če zdrsneš, se ustaviš nekje pri skali, kjer se odcepi pot čez melišče oz. na Kotovo sedlo. Tako da je za varno prečenje navzdol cepin še vedno obvezen, dereze pa priporočljive. Ob prehodu iz stene na snežišče je potrebno malo poplezati. Ko pridemo čez to snežišče s snegom še nismo opravili, saj nas čaka še eno manjše in eno daljše snežišče, kjer pa je bil sneg že precej mehkejši in je cepin le priporočljiv. Med obema snežiščema je še en manjši greben, ki tehnično ne bi predstavljal nobenih težav, če ne bi bilo ogromno nasutega kamenja, ki je vse prej kot stabilno. Ko opravimo z omenjenimi snežišči, nas čaka še spust po ne ravno idealnem melišču. Na "konkurenčnem" forumu (upam, da ne bo cenzure, če napišem, da je to forum PZS) je rečeno, da je boljša obratna varianta. Mali kot gor in Kotovo sedlo dol. Se strinjam. Mislim, da je vzpon po snežiščih bistveno lažji, kot pa spust. Pa še to: letos je v okolici Jalovca bistveno več snega kot lani ob enakem času.
Torej, če ste vsaj srednje izkušeni planinci, kar pogumno. Pa raje na Mali kot gor, čeprav je vzpon po melišču precej zoprn. Srečno.