Forums / Slovenija / Julian Alps / Sedlo Vrh Osojnika

Sedlo Vrh Osojnika

taubi44. 06. 2017 18:17:06
V soboto smo obiskali sedlo Vrh Osojnika. Iz Bavšice smo krenili ob 7:00, imeli kratko pavzo pri Lovski koči v Bali in nato nadaljevali pot do Prevale. Na višini okrog 1570 mnm smo zavili desno skozi ruševje proti dobro vidni plitvi in goli grapi ki se vspenja proti sedlu.Grapo smo po pol ure borbe z ruševjem le dosegli. Tam smo tudi ugotovili da bi bilo mnogo lažle če bi markirano pot zapustili v ostrem levem ovinku na višini 1520 mnm in se po melišču povzpeli do grape.
Ta je zmerno strma in s travo poraščena in zato lahko prehodna.Na višini 1800 mnm grapa preide v široko skalno dolino pod Nizkim vrhom. Ko misliš da si prišel na sedlo ugotoviš da imaš do njega še kakih 500 m zračne linije preko doline ispod Špičice. Da se ne bi spuščali smo šli po pobočju v smeri Špičice in na višini sedla zavili desno proti njemu. Sedlo smo dosegli okrog 11:00. Ker smo se imeli namen spustiti s sedla proti planini Bukovec okrog 2. ure, smo se odločili da poizkusimo osvojiti še enega od vrhov v bližini. Pihavec se nam je zdel najzahtevnejši, zato je takoj odpadel. S sedla se nam je zdel še najmanj zahteven Skutnik. Odpravili smo se proti njemu, vendar smo se pod Špičico premislili in krenili proti njenemu vrhu. S seboj smo imeli cepine ki so prišli v strmih travah še kako prav. Kljub temu smo se na višini okrog 2130 mnm, 40 m pod vrhom, odločili za sestop. Na tem mestu je bil v skalo zabit klin, vendar nismo imeli opreme za varovanje. Ne vem pa če smo se ga lotili na pravem mestu. Poizkušali smo s severne strani in to že s pobočja ki je obrnjeno proti Pelcem. Ker se je ura že bližala drugi smo nadaljne poizkuse opustili. Pred nami je bil še brezpotni spust proti planini Bukovec, ki pa ga prav tako nismo poznali. Kljub nepoznavanju smo se v eni uri dokopali do Lovske koče. Čeprav večina pristopa na sedlo Vrh Osojnika s te strani, pa je zame pristop iz Bale veliko manj zahteven in veliko udubnejši.
Če ima kdo sliko Špičice in Skutnika z zarisanim najlažjim dostopom, bi mu bil za objavo zelo hvaležen.
turbo4. 06. 2017 19:57:44
Zna biti, da je več kot dvajset let od tega ! Na Špičico sva se s kolegom povzpela iz skoraj zatrepa Velike planine, kamor sva prišla iz planine Zapotok gor. Nekje v vpadnici sedla med Špičico in Nizkim vrhom, tik pod "steno", kjer je desno večja votlina, gre v levo zelo strma travnata gredina. Po njej in kasneje naravnost navzgor po res zelo strmih travah sva prišla do skalnate škrbinice, kjer sva izplezala na levo ven in po nekaj metrih skale prišla na vrh. Nazaj grede sva vrh te škrbinice zabila klin za prvi abzajl in nižje v skalo sredi trav še enega za drugi abzajl. Mnogo let zatem sta ta klina še bila tam, kako je danes, pa ne bi vedel. Trave so bile nesramno strme, pleza v skali pa ni presegla druge stopnje. Tudi Skutnika sva se lotila iz planine Zapotok, šla sva gor po grebenu iz leve v desno, gledano iz planine. Po zelo strmih travah in skrotju sva gor grede zmogla brez varovanja, nazaj grede pa vem, da sva se en del spustila po vrvi, nimam pa več v spominu ali sva dala prusik okoli kakega roglja ali sva tudi tam kaj zabila. Nadaljevanje po grebenu proti Špičici se nama je zdelo zelo zahtevno in ker sva na Špičici že bila, o tem kasneje nisva več razmišljala. Iz Sedla Vrh Osojnika je najlažje dostopen Nizki vrh, brezpotje, kjer si samo nekajkrat pomagaš z rokami. O grebenu Pihavca vem samo to, da je med Malim in Velikim škrbina, kjer si pomagaš z vrvjo (abzajl) in je težavnost detajla okoli tretje stopnje, sem pa bil na Obljaku, ki je najnižji vrh grebena in na katerega sva s kolegom pristopila iz Bavšice. Orientacijsko zahtevno, strme trave in strm gozd. Fotografij iz teh tur žal nimam, ker v tistih časih nisem nosil fotoaparata v gore, pa tudi s kolegom, s katerim sva opravila te ture, že desetletje in več nimava stikov. Srečno !
lijaneja4. 06. 2017 20:46:37
Slabih pet let nazaj sem raziskoval Špičico in si lahko malo ogledaš zadevo. https://www.hribi.net/trenutnerazmere.asp?slo=1&gorovjeid=1&id=4351&stran=1

Na Skutniku pa sem bil avgusta 2010. Iz Zadnje Trente do planine Zapotok. Tam zaviješ desno in Za Razorcem prečiš pot, ki vodi proti Kanji in po južnem pobočju brez težav na vrh. Zaradi hude travne strmine si pomagaš z rokami, zato so delovne rokavice zelo dobrodošle.
dprapr4. 06. 2017 21:19:40
Tisti kratki težji detajl v grebenu med Malim in Velikim Pihavcem bo kar konkretna IV.mežikanje
lijaneja4. 06. 2017 21:29:15
To se pravi, da je takrat zelo malo manjkalo, pa bi za večno tam ostal.zadrega
dprapr4. 06. 2017 21:32:12
Zakaj, če si se spuščal od zgoraj navzdol? Samo nadaljeval bi čez Obljak v dolino.
lijaneja4. 06. 2017 21:50:42
Mišljen je bil povratek. Na sidrišču pa navezana enojna vrvvelik nasmeh
taubi45. 06. 2017 14:28:05
Turbo hvala. Po moje smo prišli do tvojega prvega klina, kar pomeni da smo bili na pravi poti.
Tone tvoje fotoreportaže iz avgusta 2012 pa sem si ogledal že večkrat. Ali mi lahko na sliki 10 (Špičica) in sliki 13 (Skutnik) narišeš smer tvojega vzpona na Špičico in spusta z Skutnika, tako kot ti je Dprapr narisal spust z Moreža na Votli vrh.
Lep pozdrav!
lijaneja5. 06. 2017 20:57:33
Pozdravljen, Ivo!
Lagal bi ti, če bi rekel, da se točno spomnim pristopa, pa tudi narisati ti ne znam, trda buča (čeprav bi se rad naučil). Pristop je malce levo od sredine in direkt na vrh, zadeva sigurno ne preseže dvojke.To je zelo kratka, največ 10 minutna zadeva. Na sliki izgleda strmo, ker je gledano močno iz žabje perspektive.
Kot rečeno, sem bil na Skutniku še dve leti prej, na katerega sem pristopil točno z juga. Na sliki 13 se vidi njegovo severno lice, kar je brezpredmetno glede opisa. Razdalja in zahtevnost (in nevarnost) je tu večja, kot pri Špičici, če je prisotnih več ljudi, se morajo držat čim bolj skupaj zaradi kamenja, ki je v travi.
Letos nameravam v tiste konce (rad bi povezal Grivo z Zadnjim Pelcem), pa lahko obiščemo vsaj enega od teh dveh.
Vabljen!
dprapr5. 06. 2017 22:53:10
Bom prilepil tri slike s približno vrisanimi smermi pristopa. Na Skutnik s trentarske strani (2.slika) nisem hodil, predvidevam pa, da je pristop tam nekje. Vsaj z grebena zgoraj je zgledalo tako.

Sam pristop na Špičico (1.slika-sposojena od Toneta) je v spodnjem delu bolj strm, gredina v levo je pa že bolj prijazna.
Po grebenu na Skutnik se pa držiš desne strani grebena. Pri sestopu je pred sedlom kamin (II), za sedlom pa travnate police, ki jim težko najdeš podobne pri nas. Zgledajo bolj zahtevne, kot so v resnici. Moraš pa imeti kar čut za najlažji prehod z ene na drugo. Vrisana smer ni nujno, da je najlažja varijanta.

Trentarski pristopi so nekaj posebnega, strmi, skalnati in travnati, začinjeni s kačami. Kot noč in dan v primerjavi z Martuljkom.
Špičica Foto: A. Knavs1
Skutnik izza Razorca2
Skutnik po grebenu s Špičice.3
taubi46. 06. 2017 14:47:12
Drago hvala za lepe skice, upam da jih bom koristno uporabil.Če se bom odločil za Skutnik s sedla bom sigurno sestopil na jug proji Razorcu, verjetno pa se bom od tam tudi povzpel. Tone na Špičico pa bi se ti dal voditi, če me boš obvestil o datumu in bom imel takrat čas.
Še enkrat hvala vsem trem.
raubšic7. 06. 2017 09:44:34
Ne vem kje hodite vi? Mi s Skutnika in Špičice gamse nosimo!
turbo7. 06. 2017 12:27:33
@raubšic

Glede gamsov ... a ti Lukež kaj pomaga zavijanje z očmi
taubi47. 06. 2017 13:27:16
Verjamem, če ga zadeneš ti itak v naročje pade
djimuzl17. 09. 2019 17:59:09
Za prvi september sem jo mahnil iz Bavšice skozi Dolič proti Vrhu Osojnika. Prvotni cilj je bil Nizki vrh, a sem se zaradi prihajajoče nevihte vzpel le do grebena med Špičico in Nizkim vrhom.
Pot do planine Bukovec je zaraščena, a lepo sledljiva, do prve vode sem prišel že kakšnih 20 minut pod kočo. Nad kočo sem zapustil markirano pot in sledil lepo uhojeni stezi. Ko sem jo čez kakšnih deset minut izgubil, sem sklenil prvič preizkusiti navigacijsko aplikacijo. Vzpenjajoči se poti skozi gozd sem uspešno sledil kar nekaj časa, dokler nisem ugotovil, da je med mojo trenutno pozicijo in potko nekih dvajset metrov razlike. In res, pravo potko sem zagledal kakšnih petdeset metrov nižje, teren pa takšen, da je bil sestop direktno do nje brez vrvi nemogoč. Tako sem se moral vrniti po gozdnem rebru nazaj in začeti znova… Dobra šola za prvi september nasmeh
Kasneje orientacija ni več problem, saj je smer skozi Bukovska korita in Dolič proti Vrhu Osojnika jasna, čeprav prave poti – ni. Korita so divja, mala soteska, ki se obiskovalcev brani s koprivami ter raznovrstnim drugim bodečim zelenjem. Višje se razširi v Dolič, ki pa je še vedno ozka, a bolj svetla dolinica pod Pihavci, polna težje prehodnih grobelj in kjer se vse čuje zelo, zelo blizu - klici svizcev in brlizgi raubšicevih gamsov, celo zvoki letalskih motorjev so močnejši…
Na sedlu Vrh Osojnika se je odprl pogled proti Loški steni, Pelcem in ostrinam grebena Pihavcev, skozi Dolič pa je ves čas nadzorovala moj vzpon Špičica, drugi bok doline pa sta varovala Veliki Jelenk in Skutnik. Ob zaključnem vzponu do Osojnika se je oblačnost konstantno povečevala, kar je dajalo slutiti na poslabšanje vremena, pa tudi napoved je bila takšna. Zato sem jo namesto proti Nizkem vrhu mahnil do bližje škrbine pri vznožju Špičice in se tam vzpel na greben. Imel sem kaj videti - za še vedno obsijanim Trentskim Pelcem je od mračnega Triglava prihajala temačna gmota. Nisem bil dolgo tam, oddaljen blisk in grmenje sta me pospešeno spustila proti Bali.
Z Osojnika sem se spustil po dobro sledljivi potki, ki pa se v kamnitem svetu kmalu izgubi. Nekdaj označena pot vodi ob robu krnice nad Balo in pod grebenom med Špičico in Pelci, do Prevale pa se lahko »prebijemo« tudi s prečenjem pod Zadnji Pelc do Prehodca in direktnega sestopa po grapah od tam. Dež me je dobil še pred spustom na Prevalo in me pral dobršen del poti skozi Balo, a hujšega ni bilo. Med hojo do izhodišča sem se posušil in že načrtoval nov obisk v te divje, prekrasne konce.
Pogled nazaj proti Bavšici, zadaj Rombon1
Na markirani poti nad Balo34
Aktivni podor pod Slapcami35
sAleska17. 09. 2019 19:20:58
Lepo je obujati spomine na pred leti prehojeno pot. Le da mene ni pralo.
lijaneja17. 09. 2019 19:47:08
Ha, Marjan, tudi jaz sem tam kar veliko 'pretelovadil'. Enkrat sem se rešil s štrikom, spet drugič sem bil tako besen in izkoristil majhen pretok vode v bukovških koritih, da sem se povzpel po njih (brez ruzaka)velik nasmeh in višje zlahka našel priključek, ki pripelje od koče na planini Bukovec. Nazaj (dol) sem šel seveda po stezici in ključno mesto, kjer desno, namesto levo skoraj vsak zavije,(gledano gor) postavil velik možic, pobral sem vse kamne iz bližnje okolice.
Škoda, da se nisi povzpel vsaj na Špičico, ko si bil tako blizu, saj je vzpon zelo enostaven.
djimuzl17. 09. 2019 20:20:32
Aha, zdaj vidim tvojo sliko Špičice z Dragovo smerjo. Nisem planiral, pa tudi časa ni bilo, ker se mi je mudilo z grebena dol, kasneje je fajn "ružilo" zgoraj... nasmeh