Forums / Slovenija / Mountain biking / Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada

Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada

alyas21. 04. 2020 17:18:55
Janče – s kolesom po Sadni cesti oz. na Borovničevi poti

V vse splošnem pomanjkanju dobrih idej po rekreaciji – en predlog za kolesarski vzpon na zelo znan ljubljanski hrib, a po malo manj znani poti, ki pa je zlasti za peš-pohodnike kar dobro označena - s številnimi vijolčnimi tablami in oznakami za Sadno cesto oz. za Borovničevo pot Podgrad – Janče.

Pot se začne v naselju Podgrad pri Lj-Zalog, na začetku doline Besnice, kake 250m od železniškega podvoza, ko se nasproti firme Coston z betonskimi izdelki, podate levo v hrib na dobro označeno asfaltno cesto proti turistični kmetiji Pri Lazarju, v oči nad cesto kmalu pade velikanski elektrovod, ki edini zmoti razglede in lepo tukajšnjo naravo.

Če niste iz Ljubljane ali okolice, in rabite kolo do sem pripeljati z avtom, se da udobno parkirati na velikem parkirišču pred gostilno Pri Peclju, ali pa malo naprej za nekdanjo tovarno Arbo, kjer se začne tudi Ostrovrharjeva pohodna pot.

Kratek opis poti oz. težavnosti kolesarskega vzpona:

Do turistične kmetije Pr Lazarju je srednje zahteven asfalten klanec (cca 1,1 km), od tam - tik pred hišo, pa zavijete ostro desno in mimo lesenih miz in klopi (v času obratovanja je tod kar veliko ljudi) naprej na gozdno cesto, ki poteka sprva dokaj položno pod gozdnim grebenom, nato pa se počasi malo zoži v še vedno udobno gozdno pot, ki se občasno na tem odseku kdaj tudi malo spusti. Po cca 3 km vožnje, pa pridete do dveh ali treh mest, kjer se kar »zahtevno postavi pokonci«, zato brez širokih in dobrih gum navzgor ne bo šlo, seveda brez ustrezne moči v nogah tudi ne. A tistih nekaj deset metrov, se lahko naredi tudi peš, če je treba, ali pa s pomočjo baterije, če tako kolo seveda imate. Za »profije« pa so ti klanci vsekakor lep in zanimiv izziv.

Ko premagate te klance v prvi četrtini poti, sledi v drugem delu zelo udobno nadaljevanje, vse dokler ne pridete do prvih hiš (hišne številke imajo ime Vnajnarje ) in ko se od njih spustite navzdol po cesti, pozor ne več naprej po vaški cesti čez travnike, ampak pri verskem znamenju, (tudi table in vijolčne oznake so tam!), LEVO in navzdol v gozd in po gozdni poti na drug greben, ki vodi proti zgornjim Vnajnarjem in Jančam. Po tej sprva položni gozdni poti, kjer prečimo nekaj vodnatih mest, se pot ovije pod drug hrib, nato pa se naša smer odcepi v desno (označeno), spet v kar strm klanec, ki nas iz gozda pripelje do manjšega travnika in obdelanih njiv ter desno navzgor do domačije, kjer moramo peljati čez njihovo dvorišče med hišo in štalo, a brez skrbi nimajo hudih psov (prijazen črn kuža se je že navadil obiskovalcev). Od tod dalje nadaljujemo zmerno navkreber po vaški cesti še mimo nekaj posameznih vikendov oz. hiš, dokler iz gozda ne prispemo na širšo izravnavo in do asfaltne ceste. Za nami je malo manj kot 7 km poti od začetka.

Od tu naprej - za tiste ki so se naveličali gozdnih in poljskih izivov, je možno nadaljevanje naprej tudi po bolj glavni asfaltni cesti (desno in naprej, pri prvih hišah pa nato za Gabrje levo), a naša vijolčna Borovničeva pot pelje levo navzgor pod robom sadovnjaka in čez gozd do večje kmetije na robu razglednega grebena, kjer se nato sprva malo spustimo, potem pa na nasprotnem hribu že zagledamo vas Gabrje (poznano po normalki iz Besnice na Janče). Tu se najprej rahlo spustimo čez poljsko pot čez travnike do glavne ceste, potem pa sledi še zadnjo četrtina do Gabrja zmerno navkreber po lepi novi cesti in potem še 2,5 km naprej, po glavni asfaltni cesti, tudi ne pretežko, do vrha Janč.

Vsega skupaj naredimo cca 12 km razgibane vožnje po vseh terenih, višinomer je na koncu pokazal na 826 m, čas pa je seveda relativen, odvisno od tega kako radovedni ste pri spoznavanju narave, predvsem pa od tega kaj jahate in s kako močjo in frekvenco tisto poganjate.

Povratek na izhodišče po isti poti nazaj zna biti v spodnjem - začetnem delu problematičen, zaradi strmine in velike hitrosti pri spustu ter pešcev na poti (zlasti ob vikendih ali prazničnih dneh), zato je izbirati tudi številne druge možnostmi, ki pripeljejo v dolino Besnice - pa čeravno je tod na južno stran skoraj že povsod asfalt, še največ makadamskih možnosti gozdnih spustov iz Janč je na severno stran, proti Lazam ali Jevnici, a to pa so že nove teme za nove opise.
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada Odcep pri Peclju skozi podvoz pod železnico v dolino Besnice1
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada Oznake: Sadna cesta in Borovničeva pot - takoj na začetku2
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada odcep pri kozolcu za tur.kmetijo Pri Lazarju in začetek poti, nasproti obrata Coston v Podgradu3
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada velik elektrovod nad nami kazi lepo naravo4
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada Pr Lazarju, tik pred hišo zavijemo ostro v desno5
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada takoj na gozdni cesti in Borovničevi poti6
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada vijolične oznake in smerne table nas spremljajo celo pot7
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada sprva položna in udobna gozdna cesta ...8
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada prvi klanec, ki mu kmalu sledijo še trije kar zelo strmi9
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada v drugi četrtini poti bolj položno za predah10
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada nato pripeljemo do prvih hiš ...11
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada tukaj ne gremo po vaški cesti naprej, ampak Levo navzdol na Gozdno pot12
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada na križišču znamenje in table za nadaljevanje Borovničeve poti13
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada po gozdni poti pod drugi hrib in greben14
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada tu zavijemo desno navzgor na manjšo pot - je označeno15
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada iz gozda pridemo do travnika in njiv pod kmetijo16
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada čez dvorišče med hišo in štalo pri kmetiji v Vnajnarjah17
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada ... v nadaljevanju poti18
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada ... pridemo do vaške asfaltne ceste in kratke izravnave, prevoženih cca 7 km od začetka19
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada ... nadaljujemu po težji gozdni poti, kjer poteka Borovničeva pot20
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada sprva pod sadovnjakom in nato še čez krajši gozdni del21
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada ... in zopet pridemo do kmetije na razglednem vrhu grebena nad Vnajnarji22
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada tukaj smo naredili cca 8 km23
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada od kmetije naprej sledi rahel spust 24
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada nato čez travnike do glavne ceste za Gabrje, ki se že vidijo pred nami25
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada na novi cesti od Vnajnarjem do Gabrja26
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada še zadnje križišče v Gabrjah za na Janče27
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada če smo prej zmogli vse hude klance, je teh 20% naklona zdaj mala malca28
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada zadnji del proti vrhu Janč29
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada planinski dom na Jančah30
Janče - s kolesom po Borovničevi poti iz Podgrada tehnični podatki o turi31
ribo2. 07. 2023 18:11:15
A ma kdo GPX file za to pot hvala…