Vremščica

B22. 01. 2013 14:15:18
@sh pozdravljena!
Opis vseh poti na Vremščico najdeš v rubriki "Seznam gora". Klikni na omenjeno rubriko in odpre se ti meni. Klikni na naslov "Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovje" in odpre se ti seznam hribov - gora po višini. Poišči Vremščico (1027m) in klikni, odprejo se ti naslovi dostopov. Vidim, da nameravaš opraviti vzpon s skupino otrok. V tem primeru računaj na primerno daljše čase vzpona in sestopa. Vsekakor pa je Vremščica idealen cilj, kjer do odličnega izhodišča, najsi bo v Košani ali Gornjih ležečah za vzpon nanjo uporabimo vlakovni prevoz. Iz Gornjih ležeč je za povprečnega hodca uro in pol vzpona iz Košane pa nekaj manj. Svetujem ti, da se peljete v Gornje ležeče in se od tu povzpnete na vrh, ter sestopite v Košano. Obe poti sta dobro markirani in označeni s planinskimi smerokazi. Za lažjo orientacijo si pa lahko pomagamo z planinsko karto "Slovenska Istra, Čičarija, Brkini, Kras" založbe PZS 2011. Stane okrog 8 EUR. Glede burje pa tole - če se vzpenjamo iz Gornjih ležeč, jo bomo dobro občutili le kakih 10 minut pod vrhom in razumljivo na samem vrhu. Če gremo iz Košane pa nas bo dobro opihala že na startu in nas spremljala vse do borovega gozda, ter nas zopet pričakala na čistini pod vrhom in na celem grebenu do vrha... Sicer se pa vsaj za silo lahko skrijemo v zavetišče na po višini drugem vrhu Vremščice, kjer stoji nova cerkvica Sv. Vrbana... (dobrih pet minut oddaljena od glavnega vrha)...
Lep dan in vreme brez burje z lepimi razgledi vam (ti) želim!
sh2. 01. 2013 21:13:23
Hribovc88 in B2
Hvala obema za odgovore. Opise poti sem si že prebrala, vendar sem želela informacijo predvsem s katere smeri se je bolje napotiti gor. Ja glede burje mi je znano da se ni ravno priporočljivo napotiti na Vremščico ko piha.
B2 hvala še enkrat, povedal si mi vse kar me je zanimalo. Na Vremščici sem sicer že bila vendar iz Senožeč.
Lep pozdrav.
m6. 01. 2013 19:55:41
Pozdravljeni sh!

Strinjam se z B2, da je glede burje najboljša varianta iz smeri Gornjih Ležeč in sestop na Volče oz. žp Košana.

Če pa se odločite za vzpon drugem letnem času npr. zgodnjem poletju, ko je zjutraj še rosa... pa je smer Volče oz. žp Košana bolj primerna - tam ni visoke trave in posledično mokrih hlač.

(Pred leti smo s 7-letnikom šli z žp Košana na Vremščico, sestopili pa smo na ovčjo farmo pred Senožečami (cesta Divača-Senožeče) in od tam na štop proti domu. A zdaj se ne potuje več tako... povem samo kot primer, da 7-letniki zmorejo tako pot (precej asfalta).)

Varen vzpon z lepim vremenom in čudovitimi razgledi na morje in gorenasmeh,
M
sh6. 01. 2013 21:10:41
Zdravo M
Hvala, napotkov ni nikoli preveč. Sama imam izkušnje, da pogosto 7 letniki zmorejo več kot 14 letniki. Na Vremščico se bomo odpravili v marcu, vendar je treba informacije iskati precej prej. Vremščico s čudovitimi razgledi sem v tej zimi že doživela in upam, da nam bo vreme tudi v marcu naklonjeno.
Lep pozdrav
SuzanaM4. 02. 2013 00:10:34
Bravo! Zelo vabljivo in pridni otroci, ki še radi hodijo s starši v hribe.
bojan798. 02. 2013 18:44:28
Danes bil gor, mrzlo pihalo, sonce je bilo malo sramežljivonasmeh. Večinoma nič shojeno.
Avto pustite spodaj ne rinit gor, je enmu z audijem spodneslo zadnji konc s ceste + zadnji pogon pa ni šlo nikamor.

Tako je šlo pa dol
Sun dog3
Na vrhu7
pogled nazaj8
Pogled proti Nanosu9
Karletto8. 02. 2013 19:31:43
Spomladi in poleti je na Vremščico najbolje izbrati smer iz Senožeč. Namreč ta smer je v drugih letnih časih izpostavljena burji, snegu, torej klopi in drugi žužki ne "uspevajo"...
Vsaj taka so moja opažanja.
Isto velja za Kokoško. Pojdite gor iz smeri Gročane ali agriturizma in na vrhu boste sešteli vsaj 15 klopov! mežikanje
Alfista9. 02. 2013 09:58:59
A nima audi pogon spredaj ali vse štiri.
Samo zadaj mislim, da ne. zavijanje z očmi
bojan799. 02. 2013 12:27:35
Ti jst ne vem. V glavnem ni šlo nikamor, zdraven se je ustavil še en motorist (kros) sta nekaj gledala in mu je rekel naj pa poprosi enga ki je čakal da se rešijo je bil s terencem, ma ga ni zanimalo. Mi je žal da nisem kako sliko prtisnu.
LidijaJesih10. 02. 2013 18:52:21
Pa na Vremščico, smo rekli, če ni druge ideje. Novega snega ni bilo več kot 10 cm, gaziti zato ni bilo treba preveč. Po obetavnih -13 stopinjah C eek na štartu v Senožečah se je hitro ogrelo in na vrhu je bilo občasno prav prijetno toplo. Jasno, nič vetrovno, s pogledom na morje in Očaka ter vse drugo nam res ni bilo hudega. Kratek, prijeten zimski izlet, brez posebne gneče. Fotke so danes sposojene, moj danes brez baterij ni hotel delati.zadrega
Nanos na novo popleskan1
čisto jasno je bilo nekaj časa2
zdele so se kot breze, a so bile le pobeljene od snega od vrha do tal3
malo pod vrhom, napihane sipine4
proti Očaku5
toplo brezvetrje, vrh6
bos15. 04. 2013 10:31:20
Vsake zgodbe je enkrat konecjezik, in tako je moja boljša polovica včeraj zaključila s SPP.
Na vrh sva se odpravila s ceste, ki leži nad vasjo Gornje Ležeče. Pot je kopna in suha do vrha. Na vrhu odtisnema žig, si ogledava cerkev Sv. Urbana ter jo hitro mahneva nazaj do avta. Sledi vožnja do vasice Skadanščina, med potjo se ustavima še v vasici Pregarje, kjer je točka Poti kurirjev in vezistov, od koder se povzpnema na Slavnik po zadnji žig SPP-ja.
Vremščica1
napis na cerkvici9
igra narave nad Slavnikom10
Kokta20. 04. 2013 23:06:02
Vetrovno, a vseeno fino nasmeh
kažipot3
vrh5
pot7
repika1. 05. 2013 20:28:50
V soboto iz Volč na Vremščico. Kljub slabi vremenski napovedi dežja ni bilo. No, smo pa ga kasneje bili deležni na Slavniku.
Bober 485. 05. 2013 19:13:06
Uboga Vremščica,še nikoli nisi bila v takem stanju,niti v časih ko so po tvojih pobočjih vadili vojaki bivše JLA.A kaj,danes so v modi terenska vozila,tako zvani SUVi,s katerimi se nekateri "ljubitelji narave"pripeljejo prav do vrha.Nerazumljivo pa je,da pristojne oblasti to sploh dovoljujejo.Kaj pa o tem PZS?
Lep pozdrav Pavel
Vremščica1
Holcar25. 05. 2013 20:45:15
Vremščica je, podobno kot Slavnik, pač značilen primorski hrib, ki je raven na vrhu in kot tak primeren za veliko "rekreativcev" s terenci.
Ne samo s terenci, tudi s kros motorji.
Bicikli me pa ne motijo.
tine.sl5. 05. 2013 21:01:26
No večino pa ravno bicikli motijo, zato so tudi na mnogih krajih prepovedi za bicikle za ostala vozila pa ne.
Holcar25. 05. 2013 21:04:11
Bicikli me seveda ne motijo, dokler jih ni preveč. vsaj ne onesnažujejo toliko kot motorna vozila.
Trobec5. 05. 2013 22:20:37
Kaj na to pravijo pristojni ti lahko iz prve roke pove en naš markacist. Mislim, da je bilo ravno na Vremščici (ali pa morda na Slavniku), ko je en turist rinil gor s terencem in se malo prevrnili. Poklical je policijo, ki je najprej trdila, da ni pristojna, na njegovo vztrajanje, da je pristojna, so pa odgovorili, da "trenutno nimajo na razpolago primerne opreme" (seveda peš že ne bojo šli gor).
No, turist je medtem že poklical na pomoč, prišli so njegovi prijatelji s še enim terencem in vitlom ter ga rešili. Oboji so potem še zaokrožili do vrha in nazaj v dolino.

Sem pa tudi sem pred kratkim srečal takega "ljubitelja narave" ko sva s punco hodila po južnem delu transverzale. Ko sva sestopala s Tinjana proti Ospu je kot nor priletel mimo nekdo z motorjem, še dobro, da sva bila malo izven poti.
Alfista6. 05. 2013 08:41:31
Močno dvomim, da se s SUV-om da priti po "cesti", ki je na fotografiji.
Za tak vzpon potrebuješ terensko vozilo z reduktorjem in terenskimi pnevmatikami.
flapho6. 05. 2013 08:55:05
Odgovor vsem na temo kolesnic na Vremščico.
Na vrhu Vremščice stoji repetitor ministrstva za obrambo in elektra Primorske, ki ga je potrebno vzdrževati. Velikokrat je potrebno prepeljati opremo za vzdrževanje , rezervne dele in orodje, ki ga je težko stlačiti v nahrbtnik. Se pa vozijo gor nekateri za zabavo kar pa ni lepo in to ne odobravam. Sicer sem pa bil gor pred nekaj dnevi in pomladanska trava lepo prerašča kolovoz tako, da ne izgleda več tako.