Čreta

Do Krapletovega vrha sem se kar namučil!5
Lep dan danes, pogled proti KSA, desno Raduha. 6
Pri cerkvici. Ne vem kdaj sem nazadnje porabil 3h do sem!7
Čez Razpoko do kapele, od tam nazaj v graben in dolino. Utrujen, nabralo se je cirka 1100 višincev in blizu 20km. Lp8
geppo6. 12. 2021 17:59:17
Veliko si prehodil!
zokipoki7. 08. 2022 17:38:10
Da tema ne bo zamrla...nasmeh
Danes z Laz čez Tajno do Krapleta. Tam se odločiva, da skočiva v prelepo Krapletovo jamo in nato po gamsje čez Krapletov vrh. Sledil je sprehod do Matere Božje in do planinskega doma na Čreti, kjer si privoščiva počitek. Ko se riti že skoraj zalepijo na klop, se dvigneva in napotiva proti Križu, da še tam malo posediva! Za konec še spust v dolino mimo Farbance v Mostni graben in nazaj na Laze.

Tla suha, v gozdu soparno, markirani odseki poti bp.. Srečno!
Eden od totemov na Lazah1
Lepo so se nastavljali...12
zokipoki9. 08. 2022 21:06:05
Hoj! Sem skoraj pozabil!
Na Čreti, pri Završniku, sedaj tudi novo postavljena panoramska tabla, ki jo je postavil zavod za gozdove, in obnovljena velika klop ter miza za počitek!
Srečno na vaših poteh!
Kotiček za počitek z razgledom pri Završniku na Čreti1
Panoramska tabla2
zokipoki11. 10. 2022 20:56:28
Včasih je treba, da se kakšna želja uresniči čakati dolgo, včasih se pa zgodi tudi, da se ne uresniči, takšno je pač življenje.

Orlova peč na Čreti je bila na spisku želja že zelo dolgo in danes se je poklopilo! Večkrat sem stal ob njej in si potiho želel, da bi enkrat splezal gor. Očitno je zdaj bil čas! Za vikend sem kontaktiral Matica in bil je takoj za! Želela sva si enako!
Matic je odličen plezalec, veliko boljši od mene, pleza težke smeri in je pravi za takšen podvig! Bil sem prepričan, da bo uspelo, če ne meni, vsaj njemu!
Dobila sva se popoldan in se z avtom odpeljala do Krapleta, kjer sva parkirala in pričela s prečenjem po lovski pod Zakrajskimi pečmi. Dobre pol ure in bila sva pod Orlovo pečjo, izrazitim osamelcem na severni strani Črete. Za vzpon sva izbrala južno stran peči, saj je tam najnižja in tudi na videz je vzpon tam verjetno najlažji. Najprej je treba premagati pet meterski previsni skok, dobra petka, od tam do vrha pa nestabilna enka, vse skupaj cirka 20m vzpona. Na štirih metrih je zabit star klin in pol metra nad njim še en, uporabila sva oba, za naprej pa so prav prišla drevesa in en metulj, ki ga je Matic višje namestil v poko. Za vsak slučaj sva kline imela tudi s sabo, vendar jih nisva uporabila. Matic je s prvim skokom opravil zlahka, saj je lepo vplezan in kmalu je bil na vrhu, jaz pa sem se bolj trudil, a mi je po večkratnih poskusih in trmi tudi uspelo! Juhu! Nisem imel plezalk in podplat ni imel dovolj oprijema! Amater pač! velik nasmeh
Oba zelo zadovoljna sva si na vrhu podala roki in nekaj časa posedela, hvaležna. Dan je začel počasi izginjati. Za spust sva uporabila abzajl.
Pospravila sva opremo in se zapodila višje pod Zakrajske peči, se usmerila levo, do žleba in na vrh. Od roba peči po vlaki do Sv.Katarine in ob zadnjih žarkih naokrog nazaj do avta.
Krasno popoldne na Čreti!
Na lovski, zadaj Orlova peč1
kratek video današnjega potepa
srečno!

zokipoki13. 08. 2023 17:24:10
Prvi dela prost dan v tem mesecu izkoristim, da gremo malo na Čreto. Otroke sva odložila pri Završniku, saj sta dva njihova sošolca od našega najmlajšega, midva pa sva jo mahnila malo po Čreti. Šla sva do doma, tam pojedla odličen pasulj, vmes malo nabirala gobe in se vrnila mimo Krapleta. Prav lepo se je umakniti od vsega blata in prahu v dolini. Jutri pa kam višje!
pri Završniku1
med potjo2
odličen pasulj na Čreti3
poštena kava4
na Čreti5
dolina je že par dni v prahu, se pozna, da se dela...kar je spodaj svetlo zelenega, je bilo skoraj vse pod vodo6
ravno dovolj sva nabrala7
zokipoki26. 09. 2023 21:13:00
Nekaj utrinkov z današnje prelepe Črete.
najprej skočim do razgledišča1
pogled pri Krapletu nikoli ne razočara19
krog je sklenjen...srečno!20
zokipoki7. 12. 2023 08:52:41
Včerajšnji, tokrat bolj ambientalen video potep po Čreti, da pokažem Čreto tudi malo drugače, če bo koga zanimalo.
Snega ni veliko, tam do 10cm. lp

palček plezalček7. 12. 2023 18:33:12
Ni slabo, kar je fino. Za tisti šop trav, ki se pogovarja s štorom se zlahka pustim prepričati za potep. Če se doda še plezarija, ki sta jo pred letom izvedla z Maticem, pa se pustim prepričati še veliko bolj zlahka. velik nasmeh
andi28. 02. 2024 15:07:25
Kratek potep po Čreti. Lep dan je bil.
Potka malo kasneje izgine, ne hodimo več tukaj1
Ohlajeno tik ob civilizaciji2
Malo še martinčkanja pa domov3
zokipoki28. 02. 2024 17:19:57
Danes spet bolj kondicijsko na Čreto iz Mostnega grabna mimo Farbance, do križa nad Ropasijo. Že zadnjič so zgoraj vlekli iz gozda, ampak zdaj je pa zgornji del poti proti križu kar dobro uničen, in je predvsem v mokrem težko prehoden, blata je veliko! Težko je hoditi, tekat nima smisla, s kolesom bi bilo pa trpljenje velik nasmeh ...vglavnem, če bo kdo bral, ki bo hotel tu gor. Na drugo stran v smeri starega plezališča je pa pot vredu.