Cristo di Forca - Amariana -

mountain ranges / Carnic Alpsamariana / Cristo di Forca - Amariana

Cristo di Forca - Amariana

Starting point: Cristo di Forca (1050 m)
Destination: Amariana (1905 m)
Difficulty: partly demanding marked way
Map: Tabacco 013
Hiking equipment (winter): ice axe, crampons
Author: bagi

Iz Ljubljane po gorenjski avtocesti, izvoz Hrušica, nadaljevanje čez mejni prehod Rateče do Trbiža. Tam zavijemo na avtocesto, ki jo zapustimo na izvozu Tolmezzo. V krožišču takoj za cestninsko postajo zavijemo na drugem izvozu desno in sledimo tablam proti vasici Amaro. Na začetku vasice se ob cesti nahaja manjši park in tam zavijemo levo. Nadaljujemo naravnost do križišča, kjer stoji tabla z zemljevidom in planinske oznake ( fotka ). Peljemo naprej v smeri poti 414 po ozki asfaltirani gorski cesti do prelaza Cristo di Forca na višini 1058 m. Parkiramo na parkirišču, ki se nahaja malo naprej od sedla in ima prostora za cca 20 avtomobilov. Cesta je zelo ozka in ovinkasta, zato si je pametno sproti ogledovati izogibališča za primer srečanja z drugim vozilom. Za celotno pot od Ljubljane do parkirišča potrebujemo 2 uri.

Tik pred sedlom je lepo viden in označen začetek poti 414 proti Amariani. Dobro speljana pot na začetku poteka skozi redek gozd. Vseskozi se dvigamo, vendar občutek strmine ni nikoli prevelik. Po uri hoje se pot odpre, saj preidemo na travnate strmine. Odpirajo se tudi razgledi na široka prodišča ob vznožju gore in prometne žile, ki potekajo ob njih. Pot čez strmali se še kar dviga in počasi pridemo do skalnatega žleba. Tu se začnejo jeklenice, ki so v pomoč pri vzponu čez skalno stopnjo. Sam vzpon čez to stopnjo ni posebno problematičen saj jeklenice prvenstveno služijo kot opora proti zdrsu. Ko jeklenic zmanjka, smo že v škrbini med dvema vrhoma. Amariana je na levi strani, lahko pa obiščete tudi desnega, saj premore skromno potko do vrha. Naš vrh je oddaljen dobrih 15 minut, steza pa poteka po grebenu. Na vrhu stoji obvezen kipec Marije, ki ga tu dodatno osvetljujejo z energijo sončnih celic. Razgled z vrha je ob dobri vidljivosti enkraten in to v vse smeri, saj ima Amariana izpostavljeno lego nad Tolmezzom.
Povratek poteka po isti poti.

Recommended: similar trips,
cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana cristo_di_forca - Amariana