Škrnatarica 2448 m - Forum

list of forums / Slovenia / julian alps / škrnatarica 2448 m
 Škrnatarica 2448 m
12.8.2014 - Edina
Sem se odločila odpreti nov naslov, ker tale martuljška gora nikjer ne nastopa v glavni vlogi, vedno le v povezavi s sosednjima Kukovo špico in Dovškim križem, oziroma z nekoliko iz glavnega grebena pomaknjeno Tičarico. Od kombinacije poti s sosedami je seveda v veliki meri odvisna smer pristopa in sestopa, midva z Janezom sva v soboto izbrala enega "nekoliko po svoje."

Začela sva v Poldovem rovtu in se do krnice Med plazmi in prečnega prehoda v desno povzpela po tukaj večkrat opisani smeri pristopa. Onstran izpostavljenega prečenja v desno pa nisva nadaljevala čez grapo na travnike pod Tičarico, temveč naravnost po strmih travah in manjši stranski grapici na zgornje travnike kamor pripeljejo tudi prehodi iz smeri Tičarice pod skalnatim grebenom Peščenka. Nadaljevanje do glavnega grebena po visokogorskih travah in grušču je bilo od tod dalje lepo vidno, strmo, razgledno in pod grebenom zelo cvetoče. Sledil je še neroden in zahteven prag s škrbine na vrh in veselje na vrhu, ko napetost končno popustinasmeh.

Vračala sva se v smeri proti Tičarici do "poti" pod Peščenkom, ki vodi s Tičarice proti sedlu Gulce, sestopila na snežišče in oddričala do običajne potke s Kukove špice. Od tod dalje je šlo uživaško po obsežnih meliščih do stika s potjo PP, po njej v desno, zapustila pa sva jo nekoliko pred travnato dolino, kjer sva zjutraj zavila navzgor in se skozi lep gozd spustila v Vrata.

Nekaj slikc s poti tukaj, več pa na

Srečno na potkah in tam, kjer jih sploh ni.
Škrnatarica 2448 m Travnato počivališče pred zahtevnim prečenjem1 Škrnatarica 2448 m  Tičarica  2072 m2 Škrnatarica 2448 m Tukaj se bova vračala3 Škrnatarica 2448 m Proti vrhu predzadnje terase4 Škrnatarica 2448 m Res je strmo5 Škrnatarica 2448 m Glavni greben6 Škrnatarica 2448 m Ob prihodu megla7 Škrnatarica 2448 m ... tudi na vrhu8 Škrnatarica 2448 m Priprava za vzpon nekaj zadnjih metrov9 Škrnatarica 2448 m Ali po zajedi,10 Škrnatarica 2448 m ... ali po polički okoli roglja nad Amfiteatrom?11 Škrnatarica 2448 m Vrh12 Škrnatarica 2448 m Proti Gulcam. Naslednjič morda po vzhodnem žlebu13 Škrnatarica 2448 m Še posnetek najine variante pristopa in sestopa14
Filip_Culjak
14.1.2020
V ponedeljek, 6.1.2020. smo se zapeljali iz Zagreba do manjšeg parkirišča ob izteku plaza Črlovca v dolini Vrata i se povzpeli na Škrnatarico čez Vzhodno grapo. Razmere super, sneg v grapi odličen.
Škrnatarica 2448 m Štart okrog sedmih ur, hitro sva dobivala višince po lepo shojeni stezici skozi gozd1 Škrnatarica 2448 m Pogled proti Škrnatarici in Kukovi Špici ter Gulcam med njimi2 Škrnatarica 2448 m Triglav dominira z druge stran doline Vrata3 Škrnatarica 2448 m Prečenje plazovite grape 4 Škrnatarica 2448 m Ugodna hoja se tu konča, sedaj gre strmo navzgor in smo obsijani z močnim soncem5 Škrnatarica 2448 m Krajši strmi skokec6 Škrnatarica 2448 m Lepa krnica Gulce in Stol ter KSA zadaj7 Škrnatarica 2448 m Tud v to grapo greva8 Škrnatarica 2448 m Grapa ni pretirano zahtevna, napredujemo kar hitro9 Škrnatarica 2448 m Lepe stopinke smo nadelali10 Škrnatarica 2448 m Izhod iz grape11 Škrnatarica 2448 m Do vrha nas čaka še najtežji del, 5 metarski strmi skalni skokec12 Škrnatarica 2448 m Preplezamo ga uz pomoč vrvi13 Škrnatarica 2448 m In smo na vrhu. Brezveterje, toplota in uživaški razgledi. Kaj več si možeš poželeti? 14 Škrnatarica 2448 m Nas tri15 Škrnatarica 2448 m Po dobrih tri četrt urah na vrhu gremo nazaj16 Škrnatarica 2448 m Čez vršni skok abzajlamo17 Škrnatarica 2448 m Ekspresni sestop skozi grapo18 Škrnatarica 2448 m In kar hitro smo spet pri prečni poti PP19 Škrnatarica 2448 m Uživaški razgledi pri sestopu20 Škrnatarica 2448 m Sonce nas pozdravlja čez Luknjo21 Škrnatarica 2448 m In nas pri avtu čaka nagrada za prelep dan v Julijcih22
gandi
23.2.2020
V soboto 22.02.2020 štart iz Vrat okrog 8h zjutraj, se je pokazal za res idealno izbiro, saj naju je žgalo sonce vso pot (35 stopinj C) do vstopa v grapo, ki je v senci in so v njej res odlične razmere za hojo.
Na vrhu grape sva snela dereze, odložila nahrbtnike in si nadela pasove in štrik, saj je zadnjih par metrov pod vrhom skalni skok, ki ga je treba splezati, če hočeš na vrh...
Na vrhu pofotkava okolico, potem pa abzajl čez skok, malica in ekspresni povratek v dolino.
Gora je res malo znana in neobljudena, zato sva bila ves čas sama, z izjemo para, ki se je povzpel na sosednjo Kukovo špico. Za nagrado naju je v avtu čakal primerno ohlajen pir, ki sva ga "pojedla".
Škrnatarica 2448 m1 Škrnatarica 2448 m2 Škrnatarica 2448 m3 Škrnatarica 2448 m4 Škrnatarica 2448 m5 Škrnatarica 2448 m6 Škrnatarica 2448 m7 Škrnatarica 2448 m8 Škrnatarica 2448 m9
n3jc
2.8.2020
Žleb od Škrnatarice do melišča pod Gulcami sem v petek lahko "prehodil" navzdol, brez da bi enkrat samkrat stopil na sneg (le-tega je še nekaj v žlebu). Med spustom je bilo treba ves čas zelo pazit, beseda "prehodil" pa tudi ni najbolj ustrezna, ker je bilo treba poplezat ene 4 skoke.

Zadnji skok je bilo treba preplezat po manjšem potočku, kar je malo dvignilo razpoloženje. nasmeh

Vrh Škrnatarice pa sem izpustil, ker nisem imel vrvi. Sicer sem od blizu preveril "obvoz po levi", ampak se mi ni zdelo vredno tvegat.

Skratka, svarila iz Severnih pristopov (Mihelič) so kar na mestu, upam pa, da drži tam zapisana trditev, da planinec ne izgubi veliko, če izpusti zadnjih nekaj metrov pred vrhom. velik nasmeh

Spustil sem se po normalki na Kukovo Špico, ki je "okrašena" s toliko možici, da je že komično - na enih odsekih poti so bili možici postavljeni dobesedno en na par metrov. Tudi na križišču Rdeči Potok - Brinje je odcep proti Brinju kar naenkrat označen s kar tremi možici. Tega nisem navajen v teh koncih in to mi je nenavadno, sploh zato ker gre za tako lepo vidne poti. zmeden Ampak vsaj smeti se še niso začele pojavljat!

You must be logged in to post a message:
Remember me:
If you don't have a User Name or Password, you must first register as a New User here